Mikä alukansi?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
juhap
Viestit: 6801
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Mikä alukansi?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Kattelin hieman noita Edelin alsakansia... Mitäs eroa on noissa?



http://www.jegs.com/p/Edelbrock/Edelbrock-AMC-Performer-Performer-RPM-Aluminum-Heads/753800/10002/-1



Kahta mallia... Mitä eroa?



Samoin on INDYlläkin kaks mallia.



http://www.indyheads.com/images/price.2015.14.pdf



Race ja replacement...



JOS aattelis ostaa, niin mikä paras "tavalliseen" ajoon? Ei siis suoraan ja kovaa...



Ja mitäs nuo maksaa Suomessa?

Ja kuka myy edullisimmalla?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

Mikä alukansi?

Viesti Kirjoittaja American67 »

ainanki noista performer RPM kansista puuttuu crossover-pakokanava.



kai se virtauksii vaikuttaa...



ja molempi edelin kansia saa joko tyhjinä tai kasattuina, kasatut tietysti kalliimmat...
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Mikä alukansi?

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Imuilman esilämmitystä ei kisakoneessa kaivata missä sisään virtaavan ilman halutaan olevan mahdollisimman viileää ja happipitoista. Käytännön ajossa tuo esilämmitys helpottaa, kun kone ei nyi ja pätki kylmänä kun polttoaine höyrystyy helpommin.

Toisaalta riippuu myös käytettävästä imusarjasta, et onko siinä tuota esilämmityksen kanavaa. Jos ei ole imusarjassa kanavaa, niin mitä hittoa sillä tekee kansissa.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Mikä alukansi?

Viesti Kirjoittaja A-V »

Edeleitä oon katellut itekin..



- Combustion chamber volume 54cc

- Intake runner volume 185cc

- Exhaust runner volume 70cc

- Intake valve diameter 2.02"

- Exhaust valve diameter 1.60"

- Valve stem diameter 11/32"

- Valve guides Manganese bronze

- Deck thickness 5/8"

- Valve spring diameter 1.55"

- Valve spring maximum lift .580"

- Rocker stud 3/8"

- Guideplate Hardended steel

- Pushrod diameter 5/16"

- Valve angle 18°

- Exhaust port location Stock

- Spark plug fitment 14mm x 3/4 reach, gasket seat

- Made In USA



Kaikissa nuo ylläolevat speksit samat, mutta tässä nää erot:



Edelbrock Performer 60129



•with Exhaust Crossover Port

•Bare, Sold Each, $757.99





Edelbrock Performer 60139



•with Exhaust Crossover Port

•Assembled, Sold Each, $816.99





Edelbrock Performer RPM 60109



•No Exhaust Crossover Port

•Bare, Sold Each , $702.99





Edelbrock Performer RPM 60119



•No Exhaust Crossover Port

•Assembled, Sold Each, $806.99  



Hinnoista päätellen toi 60109 myy parhaiten...  ;)



Halvimmalla oon katellut Ebaystä sellaselta myyjältä joka ilmottaa suoraan rahdit ja tullit (tai lähettää Euroopasta).
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
juhap
Viestit: 6801
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Mikä alukansi?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Onkohan niin, että nuo kasatut ovat tuon reilun satasen väärtejä? Millä hintaa saa itse ventilöityä nuo tyhjät?



Kuka myy edukkaimmin Suomessa? US parts vai kuka? Onko tietoa?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Vastaa Viestiin