Onko pk-seudulla hyvää ja halpaa koneistamoa, joka pystyisi tekemään kuutosen kanteen uudet kierteet.
Hornan pakosarjan tuumasen pinnapultin tilalle on eksynyt 10 mm pultti ja se on vienyt jengat mennessään.
Samalla voisi hioa venttiilit ja vaihtaa ohjurit.
Koneistamo
Koneistamo
GT-Motoria Pitäjänmäellä olen itse käyttänyt koneistushommissa, hinnasta en osaa sanoa.
Koneistamo
Tuon korjaaminen onnistuu helicoil-sarjalla itsekin. Muitakin vastaavia kierteen korjaussarjoja löytyy.
Tietty, mikäli muutakin teetettävää löytyy, niin menee samalla..
Tietty, mikäli muutakin teetettävää löytyy, niin menee samalla..
Koneistamo
Itse asiassa olen jo hankkinut helicoil tyyppisen korjaussarjan 3/8 X 16 UNC kierteelle.

Työtilan takia pitäisi ensin poistaa vesipumppu ja vesipumpun tieltä syylari. Syylarissa on öljyputket kiinni eikä sopvaa tuumasta avonaista lenkkiä putkien irroittamiseen ole vielä.
Tämmöinen on tilauksessa:

Jos kierteen teko menee plörinäksi, niin kansi pitää irroittaa vaikka siihen ei muuten olisi tarvetta. Mutta jos kansi menee koneistamolle niin sen voi huoltaa samalla.
Työtilan takia pitäisi ensin poistaa vesipumppu ja vesipumpun tieltä syylari. Syylarissa on öljyputket kiinni eikä sopvaa tuumasta avonaista lenkkiä putkien irroittamiseen ole vielä.
Tämmöinen on tilauksessa:
Jos kierteen teko menee plörinäksi, niin kansi pitää irroittaa vaikka siihen ei muuten olisi tarvetta. Mutta jos kansi menee koneistamolle niin sen voi huoltaa samalla.
Koneistamo
onko jenka tosiaan loppuun asti pilattu? Mulla on muutaman kerran tullut vastaan tommonen että työnnetty väärä pultti useiden kierrosten verran, mutta usein noissa rei'issä on tarpeeksi pelivaraa pistää pidempi tuumapultti käyttöön.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
-
Koneistamo
Tammerdiesel Malmilla on ihan pätevä paja. Tekevät ainanki meiä duunin alumiinikannet hyvin ja edullisesti, oikasu joitain kymppejä.
Koneistamo
onko jenka tosiaan loppuun asti pilattu? Mulla on muutaman kerran tullut vastaan tommonen että työnnetty väärä pultti useiden kierrosten verran, mutta usein noissa rei'issä on tarpeeksi pelivaraa pistää pidempi tuumapultti käyttöön.
Kokeilin tuotakin kun ostin uuden orkkis pinnapultin ja se meni reikään vapaasti koko kierteen osalta eli vanhaa kierrettä ei ole. Kaikki muut pultinpaikat oli kunnossa ja ne tuli puhdistettua kierretapilla moskasta. Samoin pultit kierrepakalla.