Auton talvisäilytyksestä

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Gunner
Viestit: 153
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 12:15 pm

Auton talvisäilytyksestä

Viesti Kirjoittaja Gunner »

;D ;D
Gunner
Viestit: 153
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 12:15 pm

Auton talvisäilytyksestä

Viesti Kirjoittaja Gunner »

kuinka moni muuten on ottanut perästä harmahtavaa öljymössöä ulos?minä ainakin.

Kiitti vinkistä, tälläistä taisit tarkoittaa:



Nyt on uudet lukkoperäöljyt kakskymppisessä...

Vähän joutu miettimään, mitenkä saisin tyhjennystulpan rikkomatta auki (3/8" neliömalli)



Ainakin uhkaan teloittaa niskalaukauksella henkilön, joka lähestyy Hornettiani jakoavain kourassa >:(

Ja siten tratti ja puutarhaletkua...



Pikkuisen hankalaa jäätyneellä hiekkapihalla auton alla maaten, mutta saahan 0,1 tonninen keijukainen vähän hyötyjumppaa ;D


Pasi_Laihosola
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 6:38 pm

Auton talvisäilytyksestä

Viesti Kirjoittaja Pasi_Laihosola »

Täytyy minunkin vielä tähän keskusteluun osallistua sen verran, että... jos on varaa seisottaa autoa yli talven, eli ei ole kyse käyttöautosta, täytyisi olla varaa myös lämpimään talliin, niin kuin A-V sanoi, se on ainoa oikea tapa seisottaa vanhaa autoa. Ymmärrän kyllä, että täällä pääkaupunkiseudulla ei kaikilla (varsinkin nuorilla) ole varaa vuokrata lämmintä tilaa, mutta ei kai se maaseudulla mahdottomia maksa. Meinaan vaan, että ei nämä harrasteautotkaan ihan halpoja ole, täytyyhän sille olla kunnon suoja. Ja jos kerran auto seisoo voi sen viedä seisomaan vähän kauemmaksikin, siellä on kiva käydä aina välillä katsomassa ja käynnistelemässä. ;D
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Auton talvisäilytyksestä

Viesti Kirjoittaja pekka »





Nyt on uudet lukkoperäöljyt kakskymppisessä...








Aika mielenkiintoisen näköiseksi vanhat mennyt vuodessa...
hornex
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 12:14 am

Auton talvisäilytyksestä

Viesti Kirjoittaja hornex »

mutta ei kai se maaseudulla mahdottomia maksa.
Juu eihän ne lämpimät tallit täällä maalla mahdottomia maksa.........tosta vanhasta sementtitehtaastakin sais ihan pilahintaan lämpimän tallin....siis vain 200€/KK. Elämä on
Gunner
Viestit: 153
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 12:15 pm

Auton talvisäilytyksestä

Viesti Kirjoittaja Gunner »

...ole varaa vuokrata lämmintä tilaa, mutta ei kai se maaseudulla mahdottomia maksa

Riippuu mahdottoman määritelmästä. Haluan pitää harrastevälineeni jatkoroikan päässä talostani, koska en missään tapauksessa halua tehdä valintaa perheeni ja autoharrastukseni kanssa. Tällöin euron kausivuokra jossain muualla olevasta lämpimästä tallista on liian suuri. Valintakysymys.

On hienoa tietää, että kun se inspiraatio tulee, niin voi joko hiippailla vaikka pakkasella nikkaroimaan auton sähköjä (sisätilanlämmitin sen jatkoroikan päässä on pop), tai vaihtoehtoisesti nappasta Strato kouraan ja raiskata pari Hendrixin klassikkoa. Eikä tarvitse lähteä minnekkään.



Aika mielenkiintoisen näköiseksi vanhat mennyt vuodessa...

Jep... Mutta kun ajattelee kuinka paljon kondenssipintaa on roiskevoidellussa perässä versus käyttölämpotila (viileä, ei haihduta vettä kuten kone ja tomaatti), niin eipä ihme jos öljystä tulee alta aikayksikön, varsinkin ilmeisen olemattomalla käytöllä vesi-öljy emulsiota. Näköjään aika suurella vesiprosentilla. :o Vai onko jollain ollut tarvetta peräöljyn jäähdyttimeen? (Vai peräti lauhduttimeen ;D)

...nyt tietenkin joku etsii jonkun hardcore-roddarin sivuilta peräöljyjäähdyttimen kuvan: okei , mä pyysin sitä ;D


Avatar
karzi
Viestit: 578
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 1:46 pm

Auton talvisäilytyksestä

Viesti Kirjoittaja karzi »

;D
Pasi_Laihosola
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 6:38 pm

Auton talvisäilytyksestä

Viesti Kirjoittaja Pasi_Laihosola »

Riippuu mahdottoman määritelmästä. Haluan pitää harrastevälineeni jatkoroikan päässä talostani, koska en missään tapauksessa halua tehdä valintaa perheeni ja autoharrastukseni kanssa. Tällöin euron kausivuokra jossain muualla olevasta lämpimästä tallista on liian suuri. Valintakysymys.

On hienoa tietää, että kun se inspiraatio tulee, niin voi joko hiippailla vaikka pakkasella nikkaroimaan auton sähköjä (sisätilanlämmitin sen jatkoroikan päässä on pop), tai vaihtoehtoisesti nappasta Strato kouraan ja raiskata pari Hendrixin klassikkoa. Eikä tarvitse lähteä minnekkään.



Jep... Mutta kun ajattelee kuinka paljon kondenssipintaa on roiskevoidellussa perässä versus käyttölämpotila (viileä, ei haihduta vettä kuten kone ja tomaatti), niin eipä ihme jos öljystä tulee alta aikayksikön, varsinkin ilmeisen olemattomalla käytöllä vesi-öljy emulsiota. Näköjään aika suurella vesiprosentilla. :o Vai onko jollain ollut tarvetta peräöljyn jäähdyttimeen? (Vai peräti lauhduttimeen ;D)

...nyt tietenkin joku etsii jonkun hardcore-roddarin sivuilta peräöljyjäähdyttimen kuvan: okei , mä pyysin sitä ;D



Pasi_Laihosola
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 6:38 pm

Auton talvisäilytyksestä

Viesti Kirjoittaja Pasi_Laihosola »

Nyt tarvis Webmasteria apuun, meni meinaan noi jutut ihan sekaisin. Yritin vastata, mutta netti ilmoittaa, että tämä alkuperäinen viesti olisi minun kirjoittama, ei todellakaan ole..
Gunner
Viestit: 153
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 12:15 pm

Auton talvisäilytyksestä

Viesti Kirjoittaja Gunner »

Nyt tarvis Webmasteria apuun, meni meinaan noi jutut ihan sekaisin. Yritin vastata, mutta netti ilmoittaa, että tämä alkuperäinen viesti olisi minun kirjoittama, ei todellakaan ole..

Monastiseonnappihairiokuhommakusee ;D

Ainahan voi muokata lähettämäänsä viestiä...
Vastaa Viestiin