Volvo etuakselisto americaanoon?

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Harri_H
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2010 6:39 pm

Volvo etuakselisto americaanoon?

Viesti Kirjoittaja Harri_H »

:exclamation
Onkos tossa 65' caanossa se rautakanki mallin ohjausakseli? Kovasti ainaki näyttää siltä...tänään mittailin ja tuumailin akselia alle, takimmaisia reikiä suurentelin palkista ja sain sen jopa suoraanki. Katoin kans tota jousikotelon yläpäätä ja ainaki se vahvike pitäis saada raksittua siisti pois.



sopiiko tuo myös javeliniin -69 jossa on trunnion !!
Harri_H
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2010 6:39 pm

Volvo etuakselisto americaanoon?

Viesti Kirjoittaja Harri_H »

:exclamation
Onkos tossa 65' caanossa se rautakanki mallin ohjausakseli? Kovasti ainaki näyttää siltä...tänään mittailin ja tuumailin akselia alle, takimmaisia reikiä suurentelin palkista ja sain sen jopa suoraanki. Katoin kans tota jousikotelon yläpäätä ja ainaki se vahvike pitäis saada raksittua siisti pois.



sopiiko tuo myös javeliniin -69 jossa on trunnion !!
Tapani
Viestit: 365
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 12:51 pm

Volvo etuakselisto americaanoon?

Viesti Kirjoittaja Tapani »

Ota sitten tarpeeksi kuvia ja mittoja ja tee kunnon piirustukset, niin me muutkin voidaan tehdä "bolt on" ;D
jussilassi
Viestit: 52
Liittynyt: La Syys 24, 2011 9:29 pm

Volvo etuakselisto americaanoon?

Viesti Kirjoittaja jussilassi »

Tänään kaivelin Volvon nokkapellin alla... Etutolppien yläpäiden väli on noin 100 cm ja yläpään lautasen halkaisija on noin 15 cm.

Americanin jousitolppaan se menee joten kuten. Siellä on noin 5 cm tilaa koneen suuntaan. Lautanen vaatii 7,5cm, joten muotoilia tarvitaan. Americanin jousikotelossa on vielä sisällä jonkinmoinen jousikupin pidin.... ja repsikan puolella on valmistenumero...



Kun on pihalla pari joutavaa kakkosnelosta, sekä pyörähtänyt ohitustiellä Amerikaanilla ympäri jarrutustilanteessa, niin itsekkin suunnitellut kyseistä muutosta.



Tosiaan tuo Amerikaanin tolppien tila näyttäisi käyvän ahtaaksi yläpäästä. Vollessakin jonkinlainen vahvike, joten kai sinne Caanonkin tolppakoteloon jonkinlainen vahvike olisi hyvä pokata.



Tuon tilan vuoksi olen ajatellut coilovereita, pitäisi vain etsiä sopivan kokoinen säädettävä lautanen yläpäähän.



Onhan nuo tolppakoteloiden yläpäätkin eri kulmissa, joten jonkinlaisen sovitteen joutuu väsäämään, tai sitten rälläkkää ja mikkiä. Tähänkin saisi helpotusta sopivasta lautasesta.



Tiedä sitten olisiko viisaampaa tehdä sellaisesta tolpasta jossa pyörännapa ei ole kiinteästi tolpassa.



Mittailua ja tuumailua, siihen se voi jäädäkkin.

Tekijämiehet kerennevät ennen minua.






juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Volvo etuakselisto americaanoon?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Lautaseksi voisi vaihtaa sellaisen säädettävän tuuniki osan, jossa on iskari kiinni sellaisella kuulalla kumipalikan sijaan...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Hemiorange
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Elo 01, 2014 6:26 pm

Volvo etuakselisto americaanoon?

Viesti Kirjoittaja Hemiorange »

Veekasi nro 8/2000 löytyy juttu Hellströmin caanosta jossa volvon akselisto.
Vastaa Viestiin