199,232,258 virittäminen
199,232,258 virittäminen
Mulla on ollut -69 ja 70. Olen kyllä nähnyt AV:n lattialla puretun 232:n jossa oli nuo vanhat systeemit. Missä vuosimallissa lie vaihtunut.
199,232,258 virittäminen
Eikos se muuttunu sammaa aikaa ko poistu keinuvipu akseli ??? eli 70-luvun alkupualla.
Tossa viela lisaa vetta myllyyn :o
http://www.off-road.com/jeep/new/40conv.html
Tossa viela lisaa vetta myllyyn :o
http://www.off-road.com/jeep/new/40conv.html
199,232,258 virittäminen
Noista kansista vielä....
Miten paljon ventiileissä on eroja "iso venasen" ja "pikku" venasen välillä?
Onko tuo 4.0L se ainoa isovenainen?
317071 numeroinen kansi löytyy kanssa, joten siitä voisi alkaa työstämään kantta 258:iin. Voipi olla huomattavasti edukkaampi homma kuin tuon 4.0L:n hommaaminen, luulisin.
Miten paljon ventiileissä on eroja "iso venasen" ja "pikku" venasen välillä?
Onko tuo 4.0L se ainoa isovenainen?
317071 numeroinen kansi löytyy kanssa, joten siitä voisi alkaa työstämään kantta 258:iin. Voipi olla huomattavasti edukkaampi homma kuin tuon 4.0L:n hommaaminen, luulisin.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
199,232,258 virittäminen
4.0 kannen venttiilit on 1.91(imu) ja 1.5(pako) ja 258 kansissa 1.71 ja 1.41. :o 232 kansissa on vissiin samat venat kuin 258;ssa, tai jopa pienemmat :-[ 4.0 kansi pitaa olla 91-95 (7120 valunumero) tai 96-98 (0630).
Jos nyt aattelet etta ostat venttiilit ja teetat kansityon etta saat samat venat kuin 4.0 kannessa, niin kylla siihenkin rahaa menee.
Onko naissa muuten irto seetit?
Onko Jamantilla yhtaan ylimaaraisia 4.0 kansia?
Jos nyt aattelet etta ostat venttiilit ja teetat kansityon etta saat samat venat kuin 4.0 kannessa, niin kylla siihenkin rahaa menee.
Onko naissa muuten irto seetit?
Onko Jamantilla yhtaan ylimaaraisia 4.0 kansia?
199,232,258 virittäminen
Tuo kansien vaihtaminen tuli mieleen, koska noissa vanhoissa 232 koneissa on reilusti enemmän tehoja kuin 258 koneissa. Saisi edes jotakin niistä 258:n syövereihin hukatuista heposista ulos. Tarkoituksena olisi hieman enemmän tehoa kuin tuo nykyinen naurettava 120 heppaa.
Nurkissa kun on muutama 232:n (eri valunumerolla olevia) isompi kanavaisia kansia pyörimässä, niin niillähän saisi sitä lisäpotkua. Näiden kansien kanssa sopisi kaikki vanhemman version imu-/pakosarjatkin...
Onko tuo venttiilin koko niin strategisessa asemassa jollei halua koneesta ulos reilusti yli 200 pollea? Onhan ne kannet toimineet pikkuvenoilla 232 koneissakin... Taitavat vaan vaatia lisäaineen bensaan nuo vanhat venanseetit?
"Helpoin" tapa olisi hommata 4.0 L kone, mutta kun siinä ei ole Eaglen etuperän vaatimia kiinnitysjuttuja, niin se taas vaatisi aika savotan konehuoneessa (ja myös vähän muutakin pajotusta). Silloinhan voisi kyllä tehdä vakio-osilla strokeri koneen... Hmm...
Nurkissa kun on muutama 232:n (eri valunumerolla olevia) isompi kanavaisia kansia pyörimässä, niin niillähän saisi sitä lisäpotkua. Näiden kansien kanssa sopisi kaikki vanhemman version imu-/pakosarjatkin...
Onko tuo venttiilin koko niin strategisessa asemassa jollei halua koneesta ulos reilusti yli 200 pollea? Onhan ne kannet toimineet pikkuvenoilla 232 koneissakin... Taitavat vaan vaatia lisäaineen bensaan nuo vanhat venanseetit?
"Helpoin" tapa olisi hommata 4.0 L kone, mutta kun siinä ei ole Eaglen etuperän vaatimia kiinnitysjuttuja, niin se taas vaatisi aika savotan konehuoneessa (ja myös vähän muutakin pajotusta). Silloinhan voisi kyllä tehdä vakio-osilla strokeri koneen... Hmm...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
199,232,258 virittäminen
On tainnutkin tuo firma lopettaa, eihän sieltä löydy enää kun jotain linkkejä ???
Omassa chevy 2:sessa oli clifford imusarja 4-kurkku
holleylle ja peltisarja (2x 3-yhteen) Oli ihan pirteä,vaikka muuten vakio 250.
Omassa chevy 2:sessa oli clifford imusarja 4-kurkku
holleylle ja peltisarja (2x 3-yhteen) Oli ihan pirteä,vaikka muuten vakio 250.
199,232,258 virittäminen
Väittäisin, ettei sen 4,0 koneen hommaaminen niin kallista ole sittenkään. Hakee Saksasta mällätyn Jeepin, josta sitten ottaa koneen. Myy sitten loput hilut eteenpäin. Näin ei jäisi koneen päälle kovinkaan paljoa hintaa.
199,232,258 virittäminen
Emmä uskaltais ainakaan laskea sen varaan että joku haluais ostaa rikkonaisen jeepin jossa ei ole moottoria. :)