Vanhan auton ilmastointi.

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Vanhan auton ilmastointi.

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Siellä jossain pitäis olla paine kytkin.

Mittaa onko kärjet auki vai kiinni.



Mutta missään tapauksessa jatkuvaan käyttöön ei pitäis suoralla sähköllä. Testata voi.



Jos kikkailla haluaa, niin ainakin paine anturi kannattaa kytkeä virta johdon väliin.



Mutta siellä pitäis olla myös jäätymisen estävä anturikin kennolla?

Joka on tärkeä toiminnan kannalta.







RamVanissa.

Max ac, venttiili vesi letkussa sulki veden kierron (alipaine toiminen on/off venttiili) ja oli näin ollen maximi kylmyys.

Normaali ac asennossa veden kierto oli kennolla, ja lämpötilaa säädettiin läpällä, kuinka paljon ilmaa kiertää lämmitys kennon läpi ja kuinka paljon kennon ohi.

Kaikki lämppäriin tuöeva ilma tuli ilmastointi kennon läpi.



Monessa muussaki jenkissä lämpötila säädetään läpällä. Ja niin kai tässäkin?
Avatar
Kosti
Viestit: 1524
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 5:43 pm

Vanhan auton ilmastointi.

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Noniin, siinähän sitä tietoa tulikin :)
rane
Viestit: 459
Liittynyt: Ti Joulu 06, 2011 4:05 pm

Vanhan auton ilmastointi.

Viesti Kirjoittaja rane »

Kuvalla huomio.

Mites noi ilmastoinnin vipstaakit toimii esim. Spiritissä?

Siinähän on pakka sekaisin sähköjen puolesta kun, säätimistä ei saa ilmastointia päälle enää ollenkaan ja viimeks kun jotenkin toimi niin oli aina ilmastointi päällä kun puhallin oli toiminnassa.

Suoraan akusta kun antaa ilmastointikompuralle virtaa niin kytkeytyy päälle ja viilentää myös sisäilmaa.

Nyt en vielä ala tuohon sähkörumbaan niin voiko pitää sen kompuran päällä ajossa kokoajan akusta suoraan jos on tarvetta viilentää konttoria?

Ps. Siis toi AC ja AC MAX ero vaikuttaako ne kompressoriin jotenkin vai ilman ohjaukseen?




Tuo säätöpaneeli lähtee nähtävästi helposti irti, kun näkyy ruuvin kanta... ;)

Omassa Oldsissa oli myös noita ilmastoinnin ja puhalluksien kytkentä vikoja, paneelia ei saa irti kun purkamalla koko koelaudan, ei purettu... :-/

Vähän paineilmaa ja spray-ööliä rakosista sisään ja niin alkoivat ilmastointi ja muut säädöt toimimaan... 8-)

-Olisiko sullakin kosketushäiriöitä siellä syvällä kytkimissä...? :-?
Vastaa Viestiin