Jäikö se 10 vuotta sitten omistettu Rambleri kummittelemaan. Pitäis tietää missä se nykyään luuraa... Löytyykö Suomesta 2dHT sitäsuntätä. Täältä löytyy.
No sieltähän se tietopläjäys tulikin.hienoja kuvia,koreet noi takaläpät!
tarkennan myös omia tietojani.auto ei ollut kaverin isän vaan isovanhempien.
Classic ostettiin uutena auto-linna nimisestä liikkeestä joka sijaitsi brahenkadulla,ilmeisesti sijainti on sama missä Teho-Auto sijaitsi.Lahtiset vaihtoivat sen vähän ajettuun viimeistä vuosikertaa olevaan 404seen Pösöön 70-luvun puolivälin kieppeissä.vaihdevivusto oli kuulemma aika helska jo uudesta lähdin ja kuulin jonkun tarina myös talvisesta ojaan suistumisesta.
autosta on kuulemma jotain materiaalia olemassa,kuvia tms.
koitetaan saada tänne kun löytyvät.
Olisi kiintoisa tietää sen kohtalo,onko mahdollista että myynnissä ollut olisi sama?tietoa montako näitä on suomeen tuotu?
Jos vähä jaarittelisin mutu-tuntumaa. Korjatkaa tai täydentääkää ihmeessä. Noita Classic 4d tuli Suomeen yllättävän monta sillä tuolloin auto oli yksi parhaimmista taksikäyttöön soveltuvista autoista. Ymmärtääkseni Voimavaunu ja SMK toivat molemmat classicia, toinen jenkeistä ja toinen Belgian prameammin varustettua versiota (knockdown kitistä Belgiassa kasattuna mm. paremmalla sisustalla, muualla Euroopassa myytiin Renault Rambler nimellä...), täysiä tilastoja en ole nähnyt mutta veikkaisin jopa 50-70 tasoa tuona vuonna ja miltei kaikki 4d sedaneita. Pari vuotta myöhemmin farkkuja alkoi tulla nouseva määrä kun markkinointi siirtyi taksikäytöstä (dieselin käytön yleistyessä) isoon perhe ja/tai työkäyttöön.