Classic -64 HMJ-2

Jäikö se 10 vuotta sitten omistettu Rambleri kummittelemaan. Pitäis tietää missä se nykyään luuraa... Löytyykö Suomesta 2dHT sitäsuntätä. Täältä löytyy.
Avatar
Kosti
Viestit: 1530
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 5:43 pm

Classic -64 HMJ-2

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Pari kuvaa vielä Classicista.

Btw, muutama vuosi sitten oli Katinalassa myynnissä musta -64 Classic, oli seissyt kymmeniä vuosia.



Beluski
Viestit: 908
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 6:51 pm

Classic -64 HMJ-2

Viesti Kirjoittaja Beluski »

No sieltähän se tietopläjäys tulikin.hienoja kuvia,koreet noi takaläpät!



tarkennan myös omia tietojani.auto ei ollut kaverin isän vaan isovanhempien.

Classic ostettiin uutena auto-linna nimisestä liikkeestä joka sijaitsi brahenkadulla,ilmeisesti sijainti on sama missä Teho-Auto sijaitsi.Lahtiset vaihtoivat sen vähän ajettuun viimeistä vuosikertaa olevaan 404seen Pösöön 70-luvun puolivälin kieppeissä.vaihdevivusto oli kuulemma aika helska jo uudesta lähdin ja kuulin jonkun tarina myös talvisesta ojaan suistumisesta.

autosta on kuulemma jotain materiaalia olemassa,kuvia tms.

koitetaan saada tänne kun löytyvät.

Olisi kiintoisa tietää sen kohtalo,onko mahdollista että myynnissä ollut olisi sama?tietoa montako näitä on suomeen tuotu?
Avatar
A-V
Viestit: 7654
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Classic -64 HMJ-2

Viesti Kirjoittaja A-V »

Jos vähä jaarittelisin mutu-tuntumaa. Korjatkaa tai täydentääkää ihmeessä. Noita Classic 4d tuli Suomeen yllättävän monta sillä tuolloin auto oli yksi parhaimmista taksikäyttöön soveltuvista autoista. Ymmärtääkseni Voimavaunu ja SMK toivat molemmat classicia, toinen jenkeistä ja toinen Belgian prameammin varustettua versiota (knockdown kitistä Belgiassa kasattuna mm. paremmalla sisustalla, muualla Euroopassa myytiin Renault Rambler nimellä...), täysiä tilastoja en ole nähnyt mutta veikkaisin jopa 50-70 tasoa tuona vuonna ja miltei kaikki 4d sedaneita. Pari vuotta myöhemmin farkkuja alkoi tulla nouseva määrä kun markkinointi siirtyi taksikäytöstä (dieselin käytön yleistyessä) isoon perhe ja/tai työkäyttöön.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
arskaxx
Viestit: 210
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 7:46 pm
Paikkakunta: Masku

Classic -64 HMJ-2

Viesti Kirjoittaja arskaxx »

Luulisi noin hyvän näköisen auton olevan vielä jossain tallessa, ellei sit ole ajettu romuksi (lunastukseen) jossain vaiheessa?
Beluski
Viestit: 908
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 6:51 pm

Classic -64 HMJ-2

Viesti Kirjoittaja Beluski »

Sanos muuta.mistäs tietää onko tuo amerikan vai belgianpoikien kasaama,vin numerosta?
Avatar
pekka
Viestit: 4944
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Classic -64 HMJ-2

Viesti Kirjoittaja pekka »

Tyyppikilpi kertoo ja belgialaisissa oli sivuvilkut lokasuojissa uutena.
Beluski
Viestit: 908
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 6:51 pm

Classic -64 HMJ-2

Viesti Kirjoittaja Beluski »

Infoa tulee,kiitos toverit.Eli tämä ko.auto on aito jenkki.en näe vilkkuja.
Avatar
pekka
Viestit: 4944
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Classic -64 HMJ-2

Viesti Kirjoittaja pekka »

Superhuono kuva mun vanhan 64 Lassin kilvestä

Avatar
pekka
Viestit: 4944
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Classic -64 HMJ-2

Viesti Kirjoittaja pekka »

Aito jenkki tai vilkut poistettu, niinku multa oli.

Tosin jos noita kuvia oikein tihrustan niin ois 550, belgiaanot tais olla 660, ainakin suuri(n) osa.
Avatar
Kosti
Viestit: 1530
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 5:43 pm

Classic -64 HMJ-2

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Kyllä on 550
Vastaa Viestiin