kutos-hornetista kasi-hornetti

Tänne voit laittaa oikean merkkisiin autoihin liittyvät muut kysymykset tai kertoa mitä on tullut kohellettua auton kanssa. Myös osto-oppaat ja ensimmäiset tervehdys viestit tänne.
paasja
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2018 2:17 pm

kutos-hornetista kasi-hornetti

Viesti Kirjoittaja paasja »

Alkaa kiehtomaan ajatus vaihtaa Hornetin kutostekniikka kasiversioksi. Mitä kaikkea pitää vaihtaa? Kuinka isoon budjettiin pitää varautua? Pohjana vm70 232-koneella ja manuaaliaskilla
Avatar
tl
Viestit: 4008
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

kutos-hornetista kasi-hornetti

Viesti Kirjoittaja tl »

Ainakin jarrut isommiksi, levyt tai 10" rummut. Etupalkkimuutos ja/tai koneenkorvat uusiks. Vaihdelaatikko, kardaani, pakoputket. Siinä tärkeimmät, hinta riippuu paljolti siitä mitä kasitekniikkaa suunnittelit sinne laittavasi, joku vierastekniikka todennäköisesti halvempi mutta vaatii enemmän sovitusta. AMC tekniikka yleensä hiukan kalliimpi hankkia mutta sujahtaa bolt on paikalleen oikeilla osilla.
Avatar
tl
Viestit: 4008
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

kutos-hornetista kasi-hornetti

Viesti Kirjoittaja tl »

Taka-akselikin on ollut isompi kasiversioissa, mutta varmaan kutosen akselikin kestää vakiokoneen perässä ainakin jos laittaa lukon. Fiksumpi ehkä kuitenkin vaihtaa koko akseli, kuin hommata lukko ja vaihtaa jarrut pikkuperään
juhap
Viestit: 6828
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

kutos-hornetista kasi-hornetti

Viesti Kirjoittaja juhap »

Jeepin dana 35 voisi kestää kohtuullista revittelyä ja siihen saa myös lukkoja. Melkein sama akselihan se on kuin tuo amc 15. Ja muistaa että ei ole se c-clippi versio.



Ja tuossa mun 65 HT:ssä oli olds 455 ja sen kanssa vakio pikkuperä... tosin niitä kai oli vuosien varrella aika monta. ;D
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

kutos-hornetista kasi-hornetti

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

Ainakin jarrut isommiksi, levyt tai 10" rummut. Etupalkkimuutos ja/tai koneenkorvat uusiks. Vaihdelaatikko, kardaani, pakoputket. Siinä tärkeimmät, hinta riippuu paljolti siitä mitä kasitekniikkaa suunnittelit sinne laittavasi, joku vierastekniikka todennäköisesti halvempi mutta vaatii enemmän sovitusta. AMC tekniikka yleensä hiukan kalliimpi hankkia mutta sujahtaa bolt on paikalleen oikeilla osilla.

AMC-tekniikka voi olla kalliimpi,mutta voi se olla lähes ilmainenkin ;).Itse hommasin kokonaisen Jeepin halvalla ja möin sen rullaavana hieman kalliimmalla eteenpäin.360 mylly oli sitten lähes ilmainen.
JAMANT
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

kutos-hornetista kasi-hornetti

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Jeepin dana 35 voisi kestää kohtuullista revittelyä ja siihen saa myös lukkoja. Melkein sama akselihan se on kuin tuo amc 15. Ja muistaa että ei ole se c-clippi versio.

Eli Dana 35 pitää olla vuosikertaa 84-89, koska uudemmat on sitten C-klipillisiä...
KKOSKINEN
Viestit: 371
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2003 3:08 pm

kutos-hornetista kasi-hornetti

Viesti Kirjoittaja KKOSKINEN »

Kerran olen tuon tehnyt ja noinhan se menee. Kone, loota perä. Lootan palkki, koneenkorvat, sähköjä, letkuja , vaihteensiirtäjämekanismi …



Perä oli FSJ jeeppi. Jousenkiinnitykset paikoillaan ympäri ja iskarinkiinnitysraudat veks. Leveys +- sama kuin Hornetissa. Etujarrut Matadorista. Jäähdytin alkuperäinen.



Tämähän oli joo sbc ja th350.
Avatar
A-V
Viestit: 7654
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

kutos-hornetista kasi-hornetti

Viesti Kirjoittaja A-V »

Tuossa tulikin noita listoja jo aika hyvin, eli en lähde lisäilemään. Mutta sanon nyt sen vielä että on todella työläs homma, ei mikään viikossa kuntoon työ. Lisäksi suosittelisin tsekkaamaan 4.0L kuutosen ominaisuuksia ja tehoja (jotka paremmat kuin suurimmassa osassa halvalla saatavilla olevista veekaseista... ja olis melkolailla pelkkä motin(+lootan) vaihto vs. koko auton uudelleen rakennus...)


'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin