kutos-hornetista kasi-hornetti
kutos-hornetista kasi-hornetti
Alkaa kiehtomaan ajatus vaihtaa Hornetin kutostekniikka kasiversioksi. Mitä kaikkea pitää vaihtaa? Kuinka isoon budjettiin pitää varautua? Pohjana vm70 232-koneella ja manuaaliaskilla
kutos-hornetista kasi-hornetti
Ainakin jarrut isommiksi, levyt tai 10" rummut. Etupalkkimuutos ja/tai koneenkorvat uusiks. Vaihdelaatikko, kardaani, pakoputket. Siinä tärkeimmät, hinta riippuu paljolti siitä mitä kasitekniikkaa suunnittelit sinne laittavasi, joku vierastekniikka todennäköisesti halvempi mutta vaatii enemmän sovitusta. AMC tekniikka yleensä hiukan kalliimpi hankkia mutta sujahtaa bolt on paikalleen oikeilla osilla.
kutos-hornetista kasi-hornetti
Taka-akselikin on ollut isompi kasiversioissa, mutta varmaan kutosen akselikin kestää vakiokoneen perässä ainakin jos laittaa lukon. Fiksumpi ehkä kuitenkin vaihtaa koko akseli, kuin hommata lukko ja vaihtaa jarrut pikkuperään
kutos-hornetista kasi-hornetti
Jeepin dana 35 voisi kestää kohtuullista revittelyä ja siihen saa myös lukkoja. Melkein sama akselihan se on kuin tuo amc 15. Ja muistaa että ei ole se c-clippi versio.
Ja tuossa mun 65 HT:ssä oli olds 455 ja sen kanssa vakio pikkuperä... tosin niitä kai oli vuosien varrella aika monta. ;D
Ja tuossa mun 65 HT:ssä oli olds 455 ja sen kanssa vakio pikkuperä... tosin niitä kai oli vuosien varrella aika monta. ;D
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
kutos-hornetista kasi-hornetti
Ainakin jarrut isommiksi, levyt tai 10" rummut. Etupalkkimuutos ja/tai koneenkorvat uusiks. Vaihdelaatikko, kardaani, pakoputket. Siinä tärkeimmät, hinta riippuu paljolti siitä mitä kasitekniikkaa suunnittelit sinne laittavasi, joku vierastekniikka todennäköisesti halvempi mutta vaatii enemmän sovitusta. AMC tekniikka yleensä hiukan kalliimpi hankkia mutta sujahtaa bolt on paikalleen oikeilla osilla.
AMC-tekniikka voi olla kalliimpi,mutta voi se olla lähes ilmainenkin ;).Itse hommasin kokonaisen Jeepin halvalla ja möin sen rullaavana hieman kalliimmalla eteenpäin.360 mylly oli sitten lähes ilmainen.
kutos-hornetista kasi-hornetti
Jeepin dana 35 voisi kestää kohtuullista revittelyä ja siihen saa myös lukkoja. Melkein sama akselihan se on kuin tuo amc 15. Ja muistaa että ei ole se c-clippi versio.Eli Dana 35 pitää olla vuosikertaa 84-89, koska uudemmat on sitten C-klipillisiä...
kutos-hornetista kasi-hornetti
Kerran olen tuon tehnyt ja noinhan se menee. Kone, loota perä. Lootan palkki, koneenkorvat, sähköjä, letkuja , vaihteensiirtäjämekanismi …
Perä oli FSJ jeeppi. Jousenkiinnitykset paikoillaan ympäri ja iskarinkiinnitysraudat veks. Leveys +- sama kuin Hornetissa. Etujarrut Matadorista. Jäähdytin alkuperäinen.
Tämähän oli joo sbc ja th350.
Perä oli FSJ jeeppi. Jousenkiinnitykset paikoillaan ympäri ja iskarinkiinnitysraudat veks. Leveys +- sama kuin Hornetissa. Etujarrut Matadorista. Jäähdytin alkuperäinen.
Tämähän oli joo sbc ja th350.
kutos-hornetista kasi-hornetti
Tuossa tulikin noita listoja jo aika hyvin, eli en lähde lisäilemään. Mutta sanon nyt sen vielä että on todella työläs homma, ei mikään viikossa kuntoon työ. Lisäksi suosittelisin tsekkaamaan 4.0L kuutosen ominaisuuksia ja tehoja (jotka paremmat kuin suurimmassa osassa halvalla saatavilla olevista veekaseista... ja olis melkolailla pelkkä motin(+lootan) vaihto vs. koko auton uudelleen rakennus...)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D