66-Classicin pieni sähkövaiva.

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
rebel-66
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 5:04 pm

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Viesti Kirjoittaja rebel-66 »

Ideoita ennen kun rupean syynäämään tätä vikaa. Eli, akkua kuluttaa seisoessa ja huomasin että alt ja oil valo jää palaman himmeästi. Arvelin vian olevan virtalukon pohjassa vaan eipä ollu.
john
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Marras 14, 2006 5:43 pm

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Viesti Kirjoittaja john »

yks mahdollisuus tuhannesta vois olla lataus rele. yhdessä laitteessa oli rele jumissa ja purki akkua.
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Viesti Kirjoittaja juhap »

Tai itte laturikin voi purkaa...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Viesti Kirjoittaja stidi »

Ompas laturista palanut käämidiodi. Jos haluut tarkan kartan, ni se on sen indikaattori/ ankkusytöttöpiuhan päässä. Ei kestä korjaaminen kauaa eikä ole kallista, joten hyvinnii suositettelen.

Käyttäisin esimerkiksi 4004 diodia, maksaa noin 5 tai 3 jöröä, osttopaikasta riippuen, jos ei sulla ole toista laturia mistä kannibvalisoida?
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Viesti Kirjoittaja raipe »

kyllä toi stidi o sähkön suurlähettiläs ku tulee sellsta kapulakiältä että ei paremmasta väliä.
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Viesti Kirjoittaja stidi »

Ja mä ku yritin olla selkokiälinen. Tais muutama kirjotusvirhe tehä kommentista käsittämättömän.

Ensinnäki, jos ollaan tarkkoja ni se ei ole käämidiodi, vaik käämejä syöttääkin, vaan herätindiodi, eli se, joka ruokkii vastavirran käämeille. Sitten kun käämit alkavat tuottaa itse sähköä, niin siellä on 6 tasasuuntausdiodia hoitamassa hommaa, mutta tämä herätindiodin kautta tuotetaan vastavirtaa jotta lsaadaan fysiikan lakien mukaan llaturi vastustamaan pyörimistä.

Tätä herätediodia nimenomaan tarvitaan, jotta akku ei tyhjenisi seisomisen aikana plus sillä on helppoakin helpompaa ohjata latausvaloa.
rebel-66
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 5:04 pm

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Viesti Kirjoittaja rebel-66 »

Joutuupa viikonloppuna kokeilemaan.Kiitoksia vinkeistä.
Vastaa Viestiin