232 dampperi
232 dampperi
Hornetin kuutosesta on dampperi luistanut. Säätöjen aikana kone yskäisi pari kertaa ja sen jälkeen dampperin ajoitusmerkit olivat 120 astetta pielessä. Kone käy ihan hyvin kun sääti tuntumalta. Voiko tuolla ajella kesän ja korjata syksyllä vai onko ongelmia tiedossa dampperin takia?
APD:lta saa noita $99 hintaan, mutta onko muita paikkoja? Ilmeisen työläs vaihtaa vaikka konetta ei tarvitse irroittaa.
APD:lta saa noita $99 hintaan, mutta onko muita paikkoja? Ilmeisen työläs vaihtaa vaikka konetta ei tarvitse irroittaa.
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
232 dampperi
Ulosvetäjällä pitäs lähteä aika nätisti, asennus samalla työkalulla. Sutasko se vulkanoinnista vai kampiakselilta?
232 dampperi
Luulisin että kampiakselilta. Vaihtoon damperi menee mutta voiko tuolla ajella ilman katastrofin riskiä? Onhan mulla tietysti hinausvakuutus ;D
232 dampperi
Jos kampiakselilta, niin siellähän lie on keskipultti löysällä ja kiila pettänyt.
Ja löysällä olo voi pidemmän päälle tehdä tuhoa kampiakseliin, pääsee elämään ja pieni eläminen hieroo kammesta metallia, jolloin uusi dampperi on pian aikaa kampeen väljä.
Myös ruuvin auetessa lisää, romut irtoaa kokonaan ja hyppää syyläriin, lisää tuhoa.
Ja jos heti vian tutkii, voi olla, että dampperi ja kampi ovat ehjät, vaatii vain uuden kiilan ja pultti kiinni.
Vulkanointi todennäköisempi syy, pelkkä ulkokehä pyörähtänyt.
Ulko kehä voi alkaa pikku hiljaa tärinästä uida kohti jakopään koppaa ja hieroo reiän (kokemusta on 4.0 Jeepin koneessa).
Tai ui ulos, ja syyläri damagea.
Tutkisin vähän enemmän, mitä on tapahtunuy.
Ja löysällä olo voi pidemmän päälle tehdä tuhoa kampiakseliin, pääsee elämään ja pieni eläminen hieroo kammesta metallia, jolloin uusi dampperi on pian aikaa kampeen väljä.
Myös ruuvin auetessa lisää, romut irtoaa kokonaan ja hyppää syyläriin, lisää tuhoa.
Ja jos heti vian tutkii, voi olla, että dampperi ja kampi ovat ehjät, vaatii vain uuden kiilan ja pultti kiinni.
Vulkanointi todennäköisempi syy, pelkkä ulkokehä pyörähtänyt.
Ulko kehä voi alkaa pikku hiljaa tärinästä uida kohti jakopään koppaa ja hieroo reiän (kokemusta on 4.0 Jeepin koneessa).
Tai ui ulos, ja syyläri damagea.
Tutkisin vähän enemmän, mitä on tapahtunuy.
232 dampperi
Luulen että ulkokehä on luiskahtanu. Pyörittelin konetta damperin pultista eikä se tuntunut löysältä tai edes liikahtaneelta.
Ulosvetimeksi ei kuulemma kelpaa haarukkamallinen vulkanoinnin takia. Mistähän löytäisi oikeanlaisen vetimen?
Ulosvetimeksi ei kuulemma kelpaa haarukkamallinen vulkanoinnin takia. Mistähän löytäisi oikeanlaisen vetimen?
232 dampperi
Se täytyy vetää niistä hihnapyörän kiinnitysrei'istä, voi olla et joutuu tekeen ite. Olikos se kolmella vai neljällä pultilla, jos neljällä niin sit voi paremmin sopia joku yleismallinen. Toki jos se on jo paskana niin ihan sama millä sen vetää
232 dampperi
Itse olen vetänyt damperin irti tällaisella mutta sopivat ruuvit ostin Nippeli-Tepolta. Minulla damperissa on ulosvetorei'issä 3/8" UNF kierre mutta jossakin olen nähnyt vastaavan UNC kierteenä.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/korityokalut/irrotustyokalut/irrotustyokalut-2000019463
T: Römppä
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/korityokalut/irrotustyokalut/irrotustyokalut-2000019463
T: Römppä
232 dampperi
Lisäys edelliseen tuli liitettyä väärä linkki. Tässä oikea.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/moottorityokalut/hihnapyoratyokalut/hihnapyorien-ulosvetaja-2000021490
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/moottorityokalut/hihnapyoratyokalut/hihnapyorien-ulosvetaja-2000021490
232 dampperi
US-partsilta löytyy vähän halvempi ulosvetäjä tuumapulteilla 23,90€. Vastaava kuin tämä https://www.jenkkiosat.com/performance_tool_w151p_dampperin_ulosvedin
Dampperia niillä ei ole.
Dampperia niillä ei ole.