Sivu 2/2

AMC V8 Vauhtipyörä

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 12:42 pm
Kirjoittaja A-V
Noniin, tämä komiaa tietoa, siirsin sen tänne tekniikkapuolelle ettei mene hukkaan. ;) Kiitos.

AMC V8 Vauhtipyörä

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 12:53 pm
Kirjoittaja juhap
Onkos olemassa jotakin luetteloa, josta selviäis vaikkapa valunumeron perusteella noiden sopivuudet?



AMC V8 Vauhtipyörä

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 1:09 pm
Kirjoittaja maasturi
Luulisi että jenkki tekee yhtä samaa massatuotannon ohella.  Ja noilla toleransseilla, mitä onkaan tehty moottoreita jenkeissä;D

AMC V8 Vauhtipyörä

Lähetetty: To Elo 04, 2011 5:19 am
Kirjoittaja Jeep-Ukko


Lisäksi pään vaivaa saattaa tulla vauhtipyörän keskittämisestä kampiakseliin. Kampiakselin laippoja on kaseissa kahta halkaisijaa: vanhemmissa 4.5" ja uudemmissa 4.625". Uudemmissa taitaa kyllä keskitys olla hoidettu turbiinin / kytkinakselin pilotin tornilla. Uudempaan koneeseen ei pysty laittamaan vanhaa 4.5 ohjauksella olevaa vauhtipyörää ilman koneistusta. Jotta tarkkana sitten  näiden kanssa :D


Lisätään vielä, että sama ero havaittavissa kuutosmottoreiden välisissä eroissa, 232:sen ja 258:sin välillä.



Nimimerkillä: "hajotin yhden 232:sen vauhtipyörän asentaessa sitä väkisin 258:siin"

Onneksi RamiS pelasti ja sain uuden vauhtikiekon, josta sit koneistin pikku siivun pois.



Huom: se ero näissä, että 232:sen ulkokehä/hammaskehä on halkasialtaan pinenempi ja 258:sissa isompi



Minulla kun oli siinnä ambassadorissa se 232:nen ja asensin 258:sin siihen.

Mutta jätin 232:seen käypäsen pienen kytkinkopan, jonka takia piti saada myös pienempi vauhtipyörä mahtumaan, jotta starttikin käy, jne....

AMC V8 Vauhtipyörä

Lähetetty: To Elo 04, 2011 9:14 am
Kirjoittaja Pitu
Huom: se ero näissä, että 232:sen ulkokehä/hammaskehä on halkasialtaan pinenempi ja 258:sissa isompi



Minulla kun oli siinnä ambassadorissa se 232:nen ja asensin 258:sin siihen.

Mutta jätin 232:seen käypäsen pienen kytkinkopan, jonka takia piti saada myös pienempi vauhtipyörä mahtumaan, jotta starttikin käy, jne....



Oliko toi 258:n kytkinkopan kiinnitys tuplajaolla? (niitäkin on olemassa)

Kytkinkopat ei muuten käy ristiin.

AMC V8 Vauhtipyörä

Lähetetty: To Elo 04, 2011 7:23 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Oliko toi 258:n kytkinkopan kiinnitys tuplajaolla? (niitäkin on olemassa)

Kytkinkopat ei muuten käy ristiin.


Juu, se pieni sivu seikka, että kytkin koppakaan ei käynyt.



Joten porasin lohkoon pikku jaolle pultin reiät ;) :P



Vanhemmissa 258:ssa kai on myös pientäkin jakoa tehtaalta valmiina??

En sitten tiedä, olisko tälläisen kampuranpää tuo pienempi myös?

AMC V8 Vauhtipyörä

Lähetetty: To Elo 04, 2011 7:27 pm
Kirjoittaja Pitu
Oliko toi 258:n kytkinkopan kiinnitys tuplajaolla? (niitäkin on olemassa)

Kytkinkopat ei muuten käy ristiin.


Juu, se pieni sivu seikka, että kytkin koppakaan ei käynyt.



Joten porasin lohkoon pikku jaolle pultin reiät  ;) :P



Vanhemmissa 258:ssa kai on myös pientäkin jakoa tehtaalta valmiina??

En sitten tiedä, olisko tälläisen kampuranpää tuo pienempi myös?



Mulla on tommonen kaksoisjaolla oleva 258 vuodelta -75.

Kampuran pää on isompi. Yritin näet siihen vanhempaa vauhtipyörää..

Kaiketi vetolevyn saan myöhemmin sopimaan.  ;)