Sivu 2/3

FSJ Wagoneer -77 pakokaasuja sisälle ajaessa

Lähetetty: La Maalis 30, 2013 7:12 pm
Kirjoittaja Heatseeker
Ei tainnut käydä selkeästi ilmi, mutta tarkoitin aikoinaan uutena tuotuja Jeeppejä ja osittain veronkiertofarkkuja. Näistä kun aikanaan jouduttiin rekisteröintikatsastuksessa muuttamaan putki sivulta suoraan taakse.

Ja tämä siis 70-80 luvulla ja alkupäässä -90 lukua.



Samasta lainsäätäjän tyhmyydestä johtuu sekin,ettei Jeepeistä löydy alkuperäisiä turvavöitä...pyyhki täydellisesti yli hilseen,että vyö voi lukittua liike-energiasta ;D

FSJ Wagoneer -77 pakokaasuja sisälle ajaessa

Lähetetty: La Maalis 30, 2013 10:33 pm
Kirjoittaja tl
Sopii hyvin samaan linjaan lisäjarruvalon kieltämisen kanssa

FSJ Wagoneer -77 pakokaasuja sisälle ajaessa

Lähetetty: Su Maalis 31, 2013 6:35 pm
Kirjoittaja Enzo




Samasta lainsäätäjän tyhmyydestä johtuu sekin,ettei Jeepeistä löydy alkuperäisiä turvavöitä...pyyhki täydellisesti yli hilseen,että vyö voi lukittua liike-energiasta  ;D



Milläs semmosen jenkkivyön testaat, toimiiko se tarvittaessa?

On aina vähän epäilyttänyt vanhemmat jenkkivyöt.

FSJ Wagoneer -77 pakokaasuja sisälle ajaessa

Lähetetty: Su Maalis 31, 2013 6:43 pm
Kirjoittaja hentpe
Tunkkaat perän ylös ja kokeile...ei muuten liiku vyö mihinkään. Toinen tapa on päästä kiinni siihen massaheiluriin ja liikuttaa sitä käsin. Muilla oli just sellaset aikanaan piilofarkku puikissa.

FSJ Wagoneer -77 pakokaasuja sisälle ajaessa

Lähetetty: Ma Huhti 01, 2013 12:08 pm
Kirjoittaja maasturi
Ei tainnut käydä selkeästi ilmi, mutta tarkoitin aikoinaan uutena tuotuja Jeeppejä ja osittain veronkiertofarkkuja. Näistä kun aikanaan jouduttiin rekisteröintikatsastuksessa muuttamaan putki sivulta suoraan taakse.  

Ja tämä siis 70-80 luvulla ja alkupäässä -90 lukua.



Samasta lainsäätäjän tyhmyydestä johtuu sekin,ettei Jeepeistä löydy alkuperäisiä turvavöitä...pyyhki täydellisesti yli hilseen,että vyö voi lukittua liike-energiasta  ;D





Onkohan niissä edes ollut turvavöitä kun tuotu maahan. Mahdollisesti sen takia ettei ollut määräyksien mukaisia. Kuitenkin noi turvavyöt olleet jo tehtaalta lähtien pois, jäänyt asentamatta. Kun eivät he tarvi täällä toisen luokan maassa mitään turvavöitä. Maahantuoja asensi ne ensiksi eteen, myöhemmin taakse pakolliset vyöt.



Niissä alkuperäisssä varmaan toimivuus ollut mitä sattuu ja myös maahantuojan klipponeissa. Ei ne toimi niin kuin pitäis muutenkaan> lähinnä koriste esineet noissa autoissa. Sitten kun puuttuu takana -79 vuosimallissa. Edessä pakolliset. Ei se sen turvallisempaa oo takana.



Ei edes katsastusmies tutki toimiiko ne, pääasia että on paikoillaan. Poliisit ei katso käytetäänkö niitä. Asia kääntyy toiseen valoon kun kyseessä museoauto> vaatimukset vähenee...



Kun ne käyttöautoissa jo 20 vuoden iässä, alkaa renaamaan> mites 40 vuoden ikäiset turvavyö systeemit. Eka ongelma kun ei palaudu ja on oven välissä aina kun ovea sulkemassa. En sillä ettei aivan turhat. Turvalaitteet on hyvä olla olemassa mutta jos pettävät onnettomuustilanteessa, ei toimi..... Plusmiinus tilanne ::)

FSJ Wagoneer -77 pakokaasuja sisälle ajaessa

Lähetetty: Ma Huhti 01, 2013 4:04 pm
Kirjoittaja JariJ
Kun pakoputki käännetään taka-akselin jälkeen 90 astetta repsikan puolelle, niin olisko putkenpää vielä hyvä kääntää kohti maata ?



t. Jari

FSJ Wagoneer -77 pakokaasuja sisälle ajaessa

Lähetetty: Ma Huhti 01, 2013 5:50 pm
Kirjoittaja rebel70
Ei kait siitä haittaakaan ole.

FSJ Wagoneer -77 pakokaasuja sisälle ajaessa

Lähetetty: Ma Huhti 01, 2013 6:40 pm
Kirjoittaja pekka
ite en kääntäis alas, pelkästään sivulle. Ja tohon ot turvavyökeskusteluun, mun punaisessa oli orkkis vyöt.

FSJ Wagoneer -77 pakokaasuja sisälle ajaessa

Lähetetty: To Huhti 04, 2013 1:21 pm
Kirjoittaja maasturi
Muuten, minkä näköiset on muuten orkkisturvavyöt riippuen vuosimallista. Onko niissä amc tai jeepin logo :)



Jos niitä sais jostain, olisi varmaan paremman näköiset maahantuojan asentamat ;)