Sivu 2/2

V8 startin esto

Lähetetty: Ke Heinä 09, 2014 5:28 pm
Kirjoittaja PetriN
Juhap:

"Onkos noissa erilailla toimivia, vai kaikki eri toiminot on kytkennästä kiinni? Entäs ne joissa on se kolmas pikkuvirta liitin nurjalla puolella?"



Tästä pompsahti mieleen, että Matadorissa on eri tavalla kytkettyjä solenoideja riippuen siitä, onko kutonen vai kasi.

En nyt sano, miten eri tavalla. Nyt juuri ei ole tuota omaa autoa vieressä.

Minun alkuperäisen käsityksen mukaan toinen niistä vierekkäisistä navoista syöttää starttauksen aikana puolalle suoraa sähköä, muuten puolalle tulee vastuksen kautta. En tosin ole löytänyt etuvastusta autostani, mutta sähkökuvassa puhutaan "resistance Wire":sta siinä kohtaa. Se erikseen takapuolella oleva nasta joka tapauksessa on se, joka maadoitetaan vaihteiston kytkimen kautta.

V8 startin esto

Lähetetty: Ke Heinä 09, 2014 7:18 pm
Kirjoittaja HV
Juu, näinhän se on kytketty näköjään. Ja se etuvastus on toteutettu tosiaan johdossa olevalla vastuksella.



Mulle tuli nyt tuo ruma ankanpoikanen-mallia oleva solenoidi, siinä on se ero, että maadoitusnapa on tuossa edessä. Pikkunapoja on siis vain kaksi, joista toinen maadoitusta varten. Runko ei toimi tässä maadoituksena.