Sivu 2/2

volvon d24 jeepin t14 3vaihdelootaan

Lähetetty: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Kirjoittaja Pitu
ymmärtääkseni tuo Volvossa (ja mm. Toyota Crowneissa) käytetty nelivaihteinen sopisi AMCn kuutoseen jossa tuo vanhempi kaavelijako....



Mulla oli tossa farkussa Crownin 4v-laatikko 196:n perässä.

Ei sovi suoraan. Noi Henttulan mainitsemat muutokset pitää tehdä: Silmälaakerille sovitus/ ulostuonti, Ramikan kaavelin ja laatikon liitos (tässä porattu lisäpultteja kaavelin sisältä) Laatikon takapään kannatus (palkkia muuttu + oma tukikorva) Kartaani. Nopeusmittari korvattu kierroslukumittarilla.

Sinänsä toimiva muutosarja, menossa muuten paikoillen toiseen autoon. :o



Sovitus-liitos kaavelin ja askin väliin. Kaaveli, vautipyörä ja painasetelma laakereineen moottorita, Levyn ja kitkapinnan mitat vauhtipyörästä, boori kytkinakselin mukaan. Silti tulee säätämistä ja päänvaivaa. Uutta kytkinlevyä metsästettässä jo toinen oli sopiva. Jostain dsl Tojosta :P



Alkuperäiseen kysymykseen en tosin osaa vastata.

volvon d24 jeepin t14 3vaihdelootaan

Lähetetty: Ti Kesä 12, 2007 8:19 am
Kirjoittaja A-V
BW teki laatikoita monella eri rungolla eri valmistajien preferenssien mukaan. Aika usein koko laatikko on ulkoisesti eri, ei vain kytkinkoppa.

volvon d24 jeepin t14 3vaihdelootaan

Lähetetty: Ke Kesä 13, 2007 5:55 am
Kirjoittaja juhap
Mulla on Rangen koneen perässä kiinni Roverin "kytkinkoppa" eli turbiinin kotelo ja perässä Volvo 164:n automaatti BW 35... Joten ne ainakin passaa. Mutta tästä kai ei ollut kyse... :D