Sivu 2/2
Kansikysymys???
Lähetetty: To Syys 27, 2007 1:16 pm
Kirjoittaja RamiS
Eli tästä voisi päätellä, että esteitä ei konversiolle olisi. Vaatii vaan sopivat nostajat ja tangot, sekä tulpata se kannelle menevä öljylinja joka voiteli vippa-akselia 199-kannessa.?
Onko 199 lohkossa esteitä käyttää 232/258 tai 4.0 nostaja-/ tanko-osia?
Onko nostajille öljykanavaa??
Korostaisin tuota Jamantin kommenttia:
Onko nostajille riittävän isoa öljykanavaa?? RS
Kansikysymys???
Lähetetty: To Syys 27, 2007 5:12 pm
Kirjoittaja juhap
Ja sit vielä tuo homma pitää varmistaa, että öljyä todellakin menee yläkertaan asti...
Kansikysymys???
Lähetetty: To Syys 27, 2007 7:27 pm
Kirjoittaja tulppu
Joo, kunhan kone tulee purettua niin pitää ottaa tutkinnan alle nuo öljykanavat. Enhän ole nyt mitään kannen vaihtoa suunnittelemassa, mutta vaihtoehdot on hyvä tietää etukäteen, jos vaikka tulee ylitsepääsemättömiä ongelmia nykyisen kannen kanssa.
Jotenkin on jääny semmoinen kuva tosta 199:stä, että se on vähän väliinputoaja noihin 232/258 verrattuna. Oonkohan ihan väärässä?
Kansikysymys???
Lähetetty: Pe Syys 28, 2007 5:26 am
Kirjoittaja KK
Mun mielestä 199 on ihan sama kone noitten isompien kanssa, poraus vaan pienempi ja oisko isku lyhyempi, siitä en ole varma, jopa kannet kaikissa ihan samat, joten tuo on ihan hyvä kone. Ethän sekoita vanhempaan 196:een?
Kansikysymys???
Lähetetty: Pe Syys 28, 2007 7:26 am
Kirjoittaja tulppu
En sekoita. Taitaa porauskin olla sama 232/258 kanssa. Vain isku lyhyempi. Ainut mikä tekee pesäeroa on keinuvipujen kiinnitys kannessa. Uudemmissa kansissa on vipat studeilla, ja vanhoissa 199/232 kansissa akselilla. Se tuo eron öljynkiertoon, ja valitettavan ongelman osien keskenään sekoittelussa. Korjatkaa jos
olen aivan hakoteillä?
Kansikysymys???
Lähetetty: Pe Syys 28, 2007 10:09 am
Kirjoittaja RamiS
Juu, poraus kaikissa sama 199/232/258, männänlakien muodot vaihtelee.
Kansista: keinuvipuakselikansissa 199/232 isommat pakokanavat kuin "studi" 258-kansissa.
Ja jos edellä mainittuja kansia vertaa 242 kanteen, niin 199/232/258 kansissa kanavat samassa vaakalinjassa, kun taas 242 kannen imu- ja pakokanavat eri korkeudella.
(4.0L = 242cid kantta olen tarkastellut ainoastaan kuvista)
RS