Sivu 2/2

-73 Wagoneer käyntihäiriö,vika poistunut toistaise

Lähetetty: Ma Loka 22, 2007 8:45 am
Kirjoittaja KS
Mulla oireilee joskus siilleen ,kun on kylmä malmi ja sää lauhtuu imee kosteutta konehuoneeseen

sit paukkuu täristää ja ei käy tyhjäkäyntii. Sytkät hyppii miten sattuu.

-73 Wagoneer käyntihäiriö,vika poistunut toistaise

Lähetetty: Ma Loka 22, 2007 10:53 am
Kirjoittaja KK
Esim juuri noista syistä itse vaihdan aina "uuden" autoni ensimmäisessä huollossa nuo sytkävermeet uusiin, eli mahdolliset kärjet, virranjakajan kannen, tulpanjohdot, tulpat ja konkan. Noi ei paljoa maksa ja kipinän puolesta ainakin pelittää taas pitkään.

Niin ja pyörijän tietty kans.

-73 Wagoneer käyntihäiriö,vika poistunut toistaise

Lähetetty: Ma Loka 22, 2007 12:40 pm
Kirjoittaja sillu


Bensansuodatin..



-73 Wagoneer käyntihäiriö,vika poistunut toistaise

Lähetetty: Ti Loka 23, 2007 9:49 am
Kirjoittaja stidi
Elkeehän nyt. Ei se maailma nyt ihan noin ihmeellinen paikka oo.

Jos puolan + liittimeen tulee 2,5 volttia, niin syöttöjännite on tyystin perseeellään, oli etuvastusta tai ei. Jos on kärjellinen, niin kärkien auki ollessa puolan jännite on oltava sama kuin akun jännite. Avaa kärjet, pistä volttimittari puolan + navan ja akun + navan välille.

Kun kytket virran päälle, niin tulos on toimivassa piirissä liki tasan 0. Jos on järjetön, niin tulos on puolan ensiövastus (siis 2 ohmia) / etuvastus kertaa akun jännite. Hirvittävä on etuvastus jos saat oikeaksi tulokseksi 2,5 volttia, mä ainakin heittäisin sellasel etuvastuksella jotain vanhaa jenkkiharrastaa tai muuta epämäärästä pohjasakkaa.

Jos haluut varmistua viasta, ni vedä hyppyjohto akun +ssasta etuvastukselle tai jos et löydä sitä niin suoraan puolan +ssalle ja lähe ajamaan. Muista vaan ettei kone sammu ennenkuin oot poistanut johdon.

-73 Wagoneer käyntihäiriö,vika poistunut toistaise

Lähetetty: Ti Loka 23, 2007 3:34 pm
Kirjoittaja Elky
Mittasin juuri jännitteen uudestaan, suoraan puolan navoista jännite on 3,5v ja akun miinuksen ja puolan plussan väliltä auton käydessä 13,6v eli normal. Auto toimii kuitenkin nyt täysin normaalisti, ei pätki havaittavasti eikä sammuile. Jakaja on kärjetöntä mallia. Mikäli tuo 3,5vdc kuulostaa jostain oudolle niin kertokaa paljonko jännitettä pitäisi olla?? Ja jos jollain on vastaavan mallinen sytkälaitteisto niin sieltähän saisi verrokkiarvon jännitteelle.

Käytetty tänään autoa katastuksessa ja pummihan sieltä tuli. Takajarrut pitivät epätasaisesti, etujarruletku otti käännettäessä renkaaseen kiinni(oli jo kulunut niin että tihkui nestettä)ja korin takapäässä pohjassa ruostevaurio(ihme,ikää vasta 34v)Kehtasi vielä laittaa korjauskehotukseen maininnan öljyvuodosta moottorissa kun pari tippaa tuli aseman lattialle, kai ny tuon ikänen vähä tiputtaa aina. No pitää hommaa letku ja paikata pellit ni kyl se siittä.

-73 Wagoneer käyntihäiriö,vika poistunut toistaise

Lähetetty: Ke Loka 24, 2007 7:44 am
Kirjoittaja audiq
...Takajarrut pitivät epätasaisesti...



Niksinä kerrottakoon, että erinomainen köyhän miehen jarrudyno on viisarillinen momenttiavain.

Pyörintäsuunta eteenpäin ( itsetehostus), ja jarrupoljin lukitaan niin, että pyöritysmomentti on noin 70-90nm.

Riittävän isolla pyöristysmomentilla päästään yllättävän hyvään tarkkuuteen, esim. viisarimomentin näyttämä 25% heitto näyttää katsikonttorin mittareilla 20-25% heitolle...





Kehtasi vielä laittaa korjauskehotukseen maininnan öljyvuodosta moottorissa kun pari tippaa tuli aseman lattialle, kai ny tuon ikänen vähä tiputtaa aina.



Asenteissa on eroa. Musta reilu öljyvuoto on sellainen, että öljypohja kostuu. Tiputtavilla autoilla ei tulisi mieleenikään ajella...

-73 Wagoneer käyntihäiriö,vika poistunut toistaise

Lähetetty: Ke Loka 31, 2007 4:28 pm
Kirjoittaja Elky
No niin, Wagoneeri on nyt leimattu ja laitoin myyntiin sen kun ei ole paikkaa säilyttää ja laitella sitä talvella siistimmäksi(Rambleri jää vielä itselle, sille löytyi talli)Käyntihäiriöstä sen verran, katsastuskonttorilla omaa vuoroa odotellessa kuulin kun toinen asiakas puhui puhelimessa jollekkin autosta mitä oli tuomassa katsastukseen että se oli ruvennut pätkimään ja röpeltämään kun oli ajamassa sitä konttorille. Epäili viaksi sitä että auto oli seissyt pari vuotta vuotta ja että bensa oli mennyt vanhaksi, samanlaiset oireet oli Wagossakin silloin kun ei käynyt kunnolla ja se oli myös seissyt pari vuotta. Nyt kun autoon on laitettu tuoretta benssaa useampaankin otteeseen niin käyntihäiriö on loistanut poissaolollaan, olisiko vika voinut olla noin yksinkertainen??

-73 Wagoneer käyntihäiriö,vika poistunut toistaise

Lähetetty: To Marras 01, 2007 9:14 am
Kirjoittaja RamiS
Vika useimmiten on yksinkertainen, kunhan sen oivaltaa.



RS



-73 Wagoneer käyntihäiriö,vika poistunut toistaise

Lähetetty: To Marras 01, 2007 4:19 pm
Kirjoittaja Elky
Välillä tuntuu että vian etsijässä on enemmälti sitä yksinkertaisuutta ;D