Sivu 2/9
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Heinä 23, 2008 6:35 am
Kirjoittaja hentpe
Jos jäähdyttimessä on näkyvissä selvä virtaus, se viittaa siihen, että termari olisi auki. Kannattaa kuitenkin tarkastaa vielä se termari varmuudeksi, jos ei avadukkaan kunnolla.
Tuleeko tuo lämpenemis ongelma myös joutokäynnillä vai vasta ajossa isommilla kierroksilla? Jos näin, niin tarkasta jäähdyttimen letkujen kunto. Americanin kierroksilla itsensä lyttyyn vetävä alavesiletku aiheutti runsaasti harmaita hiuksia ennen kuin vian oivalsin. Letkuissa tulisi olla sisäpuolella teräsjousi kierre estämässä ko. ilmiötä. Jos kierre puuttuu, niin pitkissä paksuissa letkuissa tuo ilmiö katkaisee tehokkaasti veden kierron.
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Heinä 23, 2008 6:36 am
Kirjoittaja JAMANT
Hentpe!!! Iso käsi, kiitos :) :) :)
Nyt ekan kerran joku kertoo, mikä sen jousen tehtävä on siellä letkun sisällä :o :o :o !!! Eipä ole tullut tuota mieleen :-[, joka päivä oppii uutta.....
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Heinä 23, 2008 1:16 pm
Kirjoittaja A-V
termari vaihtoon, uus ei montaa euroa maksa... ja kannattaa vaihtaa jokatapauksessa jos etit ratkaisua tosissaan... ;)
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Heinä 23, 2008 8:18 pm
Kirjoittaja juhap
Joo. Tuo litistyvä alaletku on aika metkan näköinen ilmiö.. Ja ikävä vaikutukseltaan...
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Su Heinä 27, 2008 8:33 pm
Kirjoittaja john
termari vaihtoon, uus ei montaa euroa maksa... ja kannattaa vaihtaa jokatapauksessa jos etit ratkaisua tosissaan... ;)
Mäkin lähtisin siitä ekaks liikkeelle ja termarin kokonaan poisto ei luultavasti ainakaan paranna asiaa. vesi alkaa kiertaa jo liiankin vinhaa vauhtia eikä kerkee jäähtyä syylarissa. joskus kanssa ollu sellanen ongelma et on jääny ilma lukko vesi tilaan jonka seurauksena keittäminen. sen ongelman on saanu poistettua sillä että kierrättää konetta vapaalla melkein tapissa hetken (noin 5-10 sekunttia). en mäkään usko että kansi pahvi on kyseessä, itsellä oli kansi pahvi yhessä kiulussa puhki ja ainut ongelma siinä oli että kun koneen sammutti ni sillon se työnsi vedet öljyjen sekaan ellei ollu syylarin korkki rakosellaan, lämmöt oli ok silti.
onks siinä sun laitteessa orkkis flekti viskolla??
toimiiks se kunnolla?
luulktavasti syylarikaan ei ole ihan umpi tukossa jos kerran vesi kiertää siellä kunnolla.
jos ei termarin vaiho auta niin sit ehkä tulis mieleen seokset, käviskö pikkasen laihalla tai sytkä pielessä, dampperin merkkeihin ei kannata vanhassa koneessa sokeesti luottaa!!!
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ma Heinä 28, 2008 1:47 pm
Kirjoittaja Cassu
Hommataan uusi termari ja palataan asiaan, saako tohon termarin ihan perus autovaraosa liikkeesä vai täytyykö tilata? Alavesiletku tossa on sellaista "haitari" mallia, eli sellanen joka vissiin löytyy joka Motonetista.
Kone keittää ajon jälkeen tyhjäkäynnillä. Ajossa vesi pikkuhiljaa häviää paisuntasäiliön kautta vesi höyryn muodossa, lämpömitari ajossa näyttä noin 85-95 astetta ja kun pysähtyy nousee aika nopeasti yli 100....
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ma Heinä 28, 2008 4:22 pm
Kirjoittaja Cassu
Varmistin asian, tossa vehkessä ei ole mun aikana koskaan ollut termaria ei ole tietoa koska on heitetty menemän... voiko termarin puuttuminen vaikutaa siihen että kone käy kuumana?!
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Heinä 30, 2008 4:23 pm
Kirjoittaja Cassu
Onko vinkkejä mistä lähteä hakemaan uutta jäähdytintä, mikäli näyttää siltä että toi vanha on sökö? Saako ton vanhan jotenkin päivitettyä / korjattua vai kannattaako ostaa kokonaan uusi?
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Heinä 30, 2008 6:07 pm
Kirjoittaja pekka
Jäähdytinkeskus kennottaa vanhan, tai sit vaan partsiin tutkimaan köykämiinisiä tarvikkeita, joskos joku mahtuis...
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: To Heinä 31, 2008 7:37 pm
Kirjoittaja hentpe
Samaa mieltä Pekan kanssa. Ensisijaisesti vanhan kennotus ja vasta sitten kannattaa lähteä hakemaan rajumpaa alusyylaria. Kilpuristahan ei edelleenkään ole kyse.