Sivu 2/2
Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä
Lähetetty: Ma Huhti 06, 2009 10:30 am
Kirjoittaja A-V
Mulla ollut noita Stingereitä Hornetissa (ostin ihan puhtaasti merkin nimen vuoksi) nyt neljä vuotta. Pirun hyvät renkaat, kiljuvat ilosesti sudittaessa, hyvin kestävät ja painoja ei ole tähän asti tarvittu. Ei negatiivista palautetta mun osaltani, eli jos oot hankkiutumassa eroon niin ostan kyllä käytetyt pois... ;)
Vastaa aikalailla Cooper/BFGoodrich(Michelin) tasoa, hinnaltaan sama Cooperin kanssa.
Stinger renkaita Porissa myy ainakin Valtarengas.
Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä
Lähetetty: Pe Huhti 10, 2009 9:03 am
Kirjoittaja dart-66
Jos oikein näin, tuossa olisi ulkokehällä 65g painoja. Kun ovat nuo painot nykyään joko rautaa tai sinkkiä, niin jotkut asiakkaat hätkähtävät "menikö noin paljon painoja". Kuitenkin jos laittaisi saman painomäärän lyijynä, niin ei mitään kommenttia. Karkeasti kolmanneksen pienempään tilaan menisi.
Tässä on nyt ilmeisesti edelleen puurot ja vellit sekaisin, eli vanne on pyöreä, jollin syytellään rengasta painoheitoista. Kuitenkaan sitä vannetta ei siis ole pyöritetty tasapainokoneessa tyhjänä....
Vasta sen jälkeen on (jos on) aika mollata rengasta.
Rengastoitä vuodesta 2000
Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä
Lähetetty: Ke Huhti 15, 2009 7:53 pm
Kirjoittaja hentpe
Muistaaksení joku viisas rengasedustaja sanoi, että jos normi renkaan painomäärä menee yli 50g per puoli on jossain vikaa. Kannattaa tietysti ensin pyöritellä se vanne yksinään koneessa. Monta kertaa renkaan kiertäminen suhteessa venteeseen auttaa kun paino huiput muuttavat paikkaa toisiinsa nähden ja alkavat kumota toisiaan.
Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä
Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 7:17 am
Kirjoittaja h3rn3
Nyt on renkaat takaisin vanteilla ja 55g:aa on suurin painomäärä/rengas/puoli. Toiseksi suurin on 35g. Eli jonkun verran pienemmillä painoilla päästiin.
Näytti olevan painojen laittaminen pienestä kiinni. Painojen määrä muuttui 75g:sta 30g:aan, kun otti renkaan pois koneesta ja sijoitti sen uudelleen koneeseen. Tosin "rengasmies" sanoi aika sokeeraten "en luota yhtään tähän koneeseen, mutta ei ole kukaan tullut valittamaankaan". (Terveisiä vaan, jos luet tätä foorumia)
Ensi viikolla mentävä uudelleen käymään sinne, koska ekalla(max 80 km/h) ajolenkillä lensi kahdesta renkaasta painot pois >:(
Pitäisiköhän laittaa liimattavat painot vai vaihtaa rengasfirmaa. Täällä Tampereen itäpuolella ei ole näitä rengasfirmoja turhan tiheässä.
Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä
Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 7:37 am
Kirjoittaja pekka
Noi nyky painot ei istu vanhoihin vanteisiin, mulla lähti americanin vanteista eka kun löin pölärin paikalleen. No ne muutenkin pännäsi kapseleita, niin naputtelin loputkin pois. Ihme ja kumma, mutta ei mitään tärinöitä edes puolentoista sadan vauhdissa...
Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä
Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 9:50 pm
Kirjoittaja tl
Täytys ostaa kyllä noi rengasvehkeet omalle pajalle, noita kiinalaisia rengas- ja tasapainotuskoneita saa nykyään jo muutamalla satasella, riittäs varmaan harrastehommiin ihan ok