AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???
Lähetetty: To Heinä 02, 2009 5:55 pm
Eli se täytyy muistaa että jenkki enemmän kasikoneelllisen tyyppi ja pistää poikkeavan koneen siitä syystä että johonkin maahan joutuu viemään muuta tekniikkaa kuin sen mikä menee kaupaksi, sille valmistajalle aivan sama, mitä pistää kunhan se menee kaupaksi. Esim. tämän takia se GM suunnitteli bensakoneesta dieselin, 5,7 pikkariin ja pakettiautoihin. Loppujen lopuksi jeepissäkin tekniikan vaihto helppoa oikeilla osilla kun kiinnityspaikat kaikille tekniikkapaketeille. Se on harmi näitä kasikoneelliseen käyviä vaihteistopaketteja on niin vähän olemassa suomessa että rakenteluun makuun pääsee ne joilla ne on. Jenkkilästä niitä löytyy pilvin pimein... Hankalaa sitä moottoria tuoda taakse päin syyläri jää kauaksi/ tulipeltiin kiinni tai muutettava. Vaikea ongelma.
Minusta jos autoa pitäisi rakentaa; vaihteisto, moottori yhteen ja jakolaatikko keskelle autoa, siitä oikea painojakauma ja välikardaani välille siten että etuakselin ja taka-akselin kardaanit samanpituiset. Etukardaaniin tehdään enemmän remonttia kun lyhempi ja ristikot murrostaa, vakionopeusristikot kovemmilla kun jyrkät mutkat. Mutta amerikkalaínen tehnyt säästösyistä tekniikka paketin yhteen ja saanut tasapainoon kun 6.2 dieselikin tärytin kumityynyillä . Muuten se hetkuisi hieman. Painavahan tuo tekniikkapaketti kun kaikki yhdessä.
Sen T-18 manualilaatikon perään voi tehdä tämmöisen muutoksen, irottaa jakolaatikon, stefalla pätylaippa ja pistää akselin päähän traktorin ulosottiakselin urariskon ja jatkaa ristikolla normikardaanilla jakolatikkoon kun rakentelee sen irtonaiseksi tai pistää muun jakolaatikon mikä voi olla irrallaan, siten jää kardaani muutokset vähäiseksi... Sitten muuttaa ja jatkaa hallintalaitteita....
Minusta jos autoa pitäisi rakentaa; vaihteisto, moottori yhteen ja jakolaatikko keskelle autoa, siitä oikea painojakauma ja välikardaani välille siten että etuakselin ja taka-akselin kardaanit samanpituiset. Etukardaaniin tehdään enemmän remonttia kun lyhempi ja ristikot murrostaa, vakionopeusristikot kovemmilla kun jyrkät mutkat. Mutta amerikkalaínen tehnyt säästösyistä tekniikka paketin yhteen ja saanut tasapainoon kun 6.2 dieselikin tärytin kumityynyillä . Muuten se hetkuisi hieman. Painavahan tuo tekniikkapaketti kun kaikki yhdessä.
Sen T-18 manualilaatikon perään voi tehdä tämmöisen muutoksen, irottaa jakolaatikon, stefalla pätylaippa ja pistää akselin päähän traktorin ulosottiakselin urariskon ja jatkaa ristikolla normikardaanilla jakolatikkoon kun rakentelee sen irtonaiseksi tai pistää muun jakolaatikon mikä voi olla irrallaan, siten jää kardaani muutokset vähäiseksi... Sitten muuttaa ja jatkaa hallintalaitteita....