Sivu 2/3

Sähkö häikkää Javelinissa

Lähetetty: Ke Heinä 22, 2009 6:49 pm
Kirjoittaja raipe
stidi on sähkön ambassador.

Sähkö häikkää Javelinissa

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 3:44 am
Kirjoittaja Igor
Jeps, Thank you very many!

Sähkön ihmeelliseen muailmaan siis sukellamme, johdottaen sekä relettäen, kaivakaamme siis jauhesammuttimemme! ;)

Sähkö häikkää Javelinissa

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 5:09 am
Kirjoittaja stidi
Todellinen optimisti kun kaivaa jauhesammuttimen maahan ennen sähköhommiin ryhtymistä. Siinä on todellista luonnetta.

Vai ymmärsinkö oikein? :o

Sähkö häikkää Javelinissa

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 5:10 am
Kirjoittaja Igor
:)

Varaston perukoilta tuo sammutin tarttee kaivaa esiin! :)

Sähkö häikkää Javelinissa

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 5:15 am
Kirjoittaja stidi
Ai jaa, äh. Mut on siin se hyvä puoli et tulee vanhat ajat mieleen ku oli ite vaahtosammuttimen kokonen

Sähkö häikkää Javelinissa

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 5:19 am
Kirjoittaja Igor
^Juu ja pääsee kokeileen onko sammutin menny vanhaks! ;)

Sähkö häikkää Javelinissa

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 5:27 am
Kirjoittaja stidi
No miten se oli, käryykö johdot vain startatessa vai aina kun sytysvirta on piällä?

Sähkö häikkää Javelinissa

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 5:33 am
Kirjoittaja Igor
Eli pariin otteeseen se sulatti virtalukon startatessa ja sitten viimeisellä kertaa starttasin ja sit parin minuutin päästä kun läksin ajamaan pääsin autolla sen 50 meetteriä ku pysäs...

Sähkö häikkää Javelinissa

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 9:53 am
Kirjoittaja stidi
Sitten tarttet kyl mittarin ja apurin. Ota mittarista volttialue, irroita solkylle tuleva abiko ja tökkää mittarin plussakarva siihen. Miinuskarva akun miinusnapaan ja pyyydä apuria kääntämään avain starttiasentoon. Pidä samaan aikaan myös peukkuja pystyssä. Jos mittariin ilmestyy startatessa yli 12 voltin jännä, sano phiuh koska pääsit vähällä ja jos ei ilmesty niin tarkista onko laatikko P tai N asennossa ennenkuin heität kirveen kaivoon. Jos on manuaalilaatikko, niin heitä kirves kaivoon sillä joudut rämpimään ko9jelaudan alle ja hakemaan virtalukon lähdöstä starttikarvan. Onneks karvoja ei oo montaa.

Mut jos jännä näkyy solkulle tulevassa karvassa niin toimi seuraavasti: Ota se rele jonka olit just hommannu biilteemasta, laita tämä kyseinen mittaamasi karva sen kelan toiseen napaan, kelan toinen napa johdotetaan yllättäen kuoreen eli runkoon, mielummin tähtiprikan tukemana. Releen syöttö otetaan akusta, tässä tapauksessa helpoin ottaa solkun akulle menevästä liittimestä ja toiseen napaan tulee ihan uusi johdoke. Nimittäin releeltä solkun heräteliittimeen. Sitten kiinnitetään rele johonkin mukavaan paikkaan joka on kuitenkin 5 cm pitemmällä kuin mitä ne sovittamasi piuhat oli pitkiä ja javelini laulaa taas eikä varmasti virtalukko savua ainakaan tämän johdosta tai näistä johdoista.

Olikohan tää nyt ihan turha juttu? Sori jos vastailin vaikkei mitään kysytty.

Sähkö häikkää Javelinissa

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 10:01 am
Kirjoittaja Igor
^Juu kiitoksia... ei kun mittailemaan! Virtalukolle on edellinen omistaja vetänyt uudet johdot, ei oo enää vanhoja ( uudet kaikki punaisia, siis kojelaudan alla... ;) onneks parissa sentään lukee mihin ne menee! ). Täytyy joko nytte tahi sitten talven aikana uusia kokonaisuudessaan nuo sähköiset johdot!