Sivu 2/3

Moottorinosturi?

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 8:35 pm
Kirjoittaja Enzo
Kesällä ostin Motonetin 2 tonnin norsun. Kasausvaiheessa ihmettelin pyörien kiinnityspulttien matalia muttereita joista kaksi korkkasi ihan kevyellä väännöllä ja toisen jouduin leikkaamaan rälläkällä irti kun pyöri vaan paikallaan.

Sitä ajatteli, että minkähäntakia mutterit on normaalisti sen korkuisia kuin on eikä tällaisia matalia malleja kuin tässä. :P

En ole viitsinyt mennä Motonettiin narisemaan asiasta, luultavasti saisin vain ihmettelyä ja valittelua osakseni. No, tällainen "säästäminen" asiakkaan kustannuksella saa ainakin minussa aikaan boikottireaktion jossa ko. firman myynti laskee vähintään kymmeniä euroja. >:(

Moottorinosturi?

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 8:52 pm
Kirjoittaja tl
Kesällä ostin Motonetin 2 tonnin norsun. Kasausvaiheessa ihmettelin pyörien kiinnityspulttien matalia muttereita joista kaksi korkkasi ihan kevyellä väännöllä ja toisen jouduin leikkaamaan rälläkällä irti kun pyöri vaan paikallaan.

Sitä ajatteli, että minkähäntakia mutterit on normaalisti sen korkuisia kuin on eikä tällaisia matalia malleja kuin tässä. :P

En ole viitsinyt mennä Motonettiin narisemaan asiasta, luultavasti saisin vain ihmettelyä ja valittelua osakseni. No, tällainen "säästäminen" asiakkaan kustannuksella saa ainakin minussa aikaan boikottireaktion jossa ko. firman myynti laskee vähintään kymmeniä euroja. >:(



Oon huomannu kans että noissa kiinanvehkeissä on usein tosi pehmeitä pultteja jotain 4.4:a tai sit ei oo leimoja ollenkaan. Kannattaa kriittisiin paikkoihin vaihtaa ainakin 8.8 pultit ja heittää ne kiinanpultit menemään ettei vahingossa laita niitä johonkin ;)

Moottorinosturi?

Lähetetty: To Marras 26, 2009 6:40 am
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Nuorempana ulkona rassatessa A-pukki ja ketjutalja.

Mutta vielä parempi jos sisätilohin pääsi, niin tallin katosta talja.



Sivuttain hankala siirrellä, mutta edes takasin liikkuu autoa liikuttelemalla.



Tosin velipoika totesi, että ainaskin ChevyVanista on helpoin tiputtaa moottori palkkeineen maahan, ja nostaa auto päältä pois.

---------



Nykyään kun on mahdollisuus, niin KoneCranes nosturi katossa, liikkuu nappia painamalla ihan mihin vaan  :D



Ja sit kun laittaa nosturin koukusta kiinteän ketjun moottori paketin etupäähän.

Ja koukusta ketjutalja moottoripaketin takapäähän, niin taljalla pystyy helposti muuttamaan nosto/laskeutumis kulmaa.



Säädettäviä välipalkkeja, ym vastaavia apulaitteitakin nurkissa on, mutta kun on tarkoitettu isommille/painavemmille maansiirtokone asennuksiin, niin meinaavat olla vähän isoja ja mohloja käyttää omissa autoprojekteissa.

--------



Ympäri pyörivä moottoripukki on ihan fiksu keksintö.

Tosin itellä ei ole, kun niin vähän tulee omia moottori remontteja tehtyä.

Ja työ hommissa moottoreiden koot on niin isoja, että mikään pyöriväpukki ei niiden painoa kestä  :-/

Moottorinosturi?

Lähetetty: To Marras 26, 2009 7:55 pm
Kirjoittaja guru
tommonen halpa moottoripukki ja amc kutonen on huvittava näky

mulla toisessa päässä tukemassa 4*4 palikka arvaako kukaan miks?

Moottorinosturi?

Lähetetty: Su Marras 29, 2009 10:54 pm
Kirjoittaja rphx
::) Mul oli omatekosessa pukissa 170 cid 7 vuotta kiinni ilman mitää tukia ja hyvin pysy, oli hauskan näkönen ku vähän sattu vahinkossa tönäseen niin kone väpätti :P

Moottorinosturi?

Lähetetty: Pe Joulu 25, 2009 12:01 pm
Kirjoittaja jankinnu
Mul on ollut käytössä Motonetin norsu ja moottoripukki. Kyllä ne on tähän asti kestäneet. Konetta ja lootaa on joka kesä ja talvi nosteltu Rämpylään kun ei näköjään kerralla osaa tehdä kaikkea valmiiksi :)



Norsulla yltää nostamaan auton sivusuunnasta moottorin pois, kun mun talli on niin lyhyt.



Moottoripukki on kestänyt ihan hyvin vaikka täydelliseksi kasatun koneen kanssa se näyttääkin jo taipuvan vaaka-asennosta melkoisesti.



Jos mulla ois aikaa rahaa ja tilaa, niin laittasin tallin kattoon I-palkin ja siihen rullilla liikkuvan ketjutaljan.

Moottorinosturi?

Lähetetty: La Touko 04, 2013 6:27 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Nuorempana ulkona rassatessa A-pukki ja ketjutalja.

Mutta vielä parempi jos sisätilohin pääsi, niin tallin katosta talja.



Sivuttain hankala siirrellä, mutta edes takasin liikkuu autoa liikuttelemalla.



Tosin velipoika totesi, että ainaskin ChevyVanista on helpoin tiputtaa moottori palkkeineen maahan, ja nostaa auto päältä pois.

---------



Nykyään kun on mahdollisuus, niin KoneCranes nosturi katossa, liikkuu nappia painamalla ihan mihin vaan  :D



Ja sit kun laittaa nosturin koukusta kiinteän ketjun moottori paketin etupäähän.

Ja koukusta ketjutalja moottoripaketin takapäähän, niin taljalla pystyy helposti muuttamaan nosto/laskeutumis kulmaa.



Säädettäviä välipalkkeja, ym vastaavia apulaitteitakin nurkissa on, mutta kun on tarkoitettu isommille/painavemmille maansiirtokone asennuksiin, niin meinaavat olla vähän isoja ja mohloja käyttää omissa autoprojekteissa.

--------



Ympäri pyörivä moottoripukki on ihan fiksu keksintö.

Tosin itellä ei ole, kun niin vähän tulee omia moottori remontteja tehtyä.

Ja työ hommissa moottoreiden koot on niin isoja, että mikään pyöriväpukki ei niiden painoa kestä  :-/

Nykyään omakotitalollisena, joutunut omaa autotallia varustelemaan.



Just tänään hain Jyväskylästä vähän käytetyn Bilteman nostimen, kun edullisesti sain.



Myyjän mukaan se pitäis olla tuo Bilteman 2000 kg

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Korjaamonosturi-2000-kg-15371/



Tosin en ole ihan 100% varma onko se just tuo. Päällekäsin aivan identtisen näköinen. Biltema lukee kyljessa.

Mutta tuosta on puomin kyljestä noita kg merkintä tarroja irronnut.

Uloimman reiän kohdalla lukee 150 kg, ja toisiks uloimman 200 kg, joten ei täsmää tuon bilteman tuote selosteen tietoihin...kotona vasta noihin kiinnitin huomiota.

Täytyy joskus käydä Biltemassa tutkimassa, jos niillä olisi kasattu  näytteille tuollainen kampe.



Noo, joka tapauskessa tuli heti koe ponnistettua, tuohon 200 kg merkinnän kohdalle puomi ja Toyotan 12H-T moottori (362 kg) nousi helposti, eikä tuntunut kovinkaan huteralta. Hiekka maata, heitin vaneria alle.


Moottorinosturi?

Lähetetty: La Touko 04, 2013 7:04 pm
Kirjoittaja raipe
tallilla samanlainen, mutta uudempi painos.

kyllä ne lukemat kannattaa ottaa tosissaan siinä puamin kyljessä.

motonetin nosturi parempi/tehokkaampi.

Moottorinosturi?

Lähetetty: Su Touko 05, 2013 6:17 am
Kirjoittaja Jeep-Ukko
tallilla samanlainen, mutta uudempi painos.

kyllä ne lukemat kannattaa ottaa tosissaan siinä puamin kyljessä.

motonetin nosturi parempi/tehokkaampi.

Tottahan toki ne täytyy huomioida.



Täytyy tosiaan tuoretta versiota käydä Biltemassa tutkimassa, mitä sen puomin kylkeen kirjoitettu.

Ja muutenkin mittanauhan kanssa mittoa, onko tuossa etäisyydet miten.



Tuonne neliö palkkien sisään änkee järeämmät palkit, jne, niin tuosta runko osasta saa kyllä kestävemmän thtyä helposti.

Ja sitten kun hydrauli tunkki antaa periksi, niin järeämpää sylinteriä.



Mutta mennään tällä ilman muutoksia vielä, niin pysyy kevyempänä liikutella. Sitten jos alkaa tuntua veltolta, niin vahvistellaan sitten.

Moottorinosturi?

Lähetetty: Su Touko 05, 2013 5:09 pm
Kirjoittaja juhap
Tuo näyttää olevan Bilhelveten "uudempaa" mallia, kun on nuo reivat taaksepäin, vedon puolella. Wanhemmassa oli eteenpäin putket, joihin kohdistui paino... Hieman heikompi esitys. Siksi ostin aikoinaan Mätänätistä...