Sivu 2/5
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: La Kesä 10, 2006 7:08 pm
Kirjoittaja audiq
Juurihan niistä oli juttua, mutta eipä haulla löytynyt enään. Kun ilmeisesti nettiavaruus imaissut tuonkin, niin kertaus voisi tosiaan olla hyväksi. :)
Lisäkysymyskin taas olisi, eli onko Customissa ollut karvaa ovipahvin alareunassa. Liittyy tähän MN057957:kaan.
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: La Kesä 10, 2006 7:18 pm
Kirjoittaja KK
...onko Customissa ollut karvaa ovipahvin alareunassa...
Mun -75 Customissa ainakin oli.
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: La Kesä 10, 2006 9:41 pm
Kirjoittaja lucifer74
Ainakin -80/ -82 blazereissa oli etuperä oikealla, eli hantin, puolella. Pitää myös muistaa että blazerin etuakseli on leveämpi kuin wagon. Blazerissahan on taka-akseli kapeampi kuin etuakseli mutta mittoja en nyt muista.
Voin mitata huomenna, kun tallilla on wago osina + pikappi tossa pihalla.
edit. typoja, kele
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: La Kesä 10, 2006 10:02 pm
Kirjoittaja audiq
Ok! Ajattelin vaan, kun ei tuossa "korvikkeessa" sellaisia hienouksia ole.
Luin, että vuonna -75 akseleissa ja jousituksessa olisi tapahtunut jotain muutoksia. Akseleissa ilmeisesti muutokset mm. kuusipulttisuus ja levyjarrut eteen (vakiovarusteeksi?), mutta mitä muutoksia jousituksessa on tapahtunut? ...Taitaa itseasiassa ovikarvatkin liittyä tuohon uudistukseen...
Ja TM ilmeisesti on vuonna -72 testannut Wagoneerin, yritän metsästää tuon testin käsiini. Ilmoittelen, jos tuo lehti löytyy.
MN:ään sen verran, että siinä oli kuusipulttiset akselit, joten valmistusvuotta voidaan ilmeisesti tarkentaa -75?
Onkos joku vaihtanut Jeeppiin oven tiivisteitä? Sopiiko siihen "tarvike", vai onko Jeeppiin saatavilla kohtuulliseen hintaan omaa tiivistesarjaa? Kyseessä se koriin=oviaukkoon tuleva tiiviste.
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ti Kesä 20, 2006 4:59 pm
Kirjoittaja tl
Tosta vuodesta en ole ihan varma onko -75 vai -74 mutta noissa vanhemmissa on lehtijouset lyhyemmät ja kiinnikkeet vähän erilaiset ainakin edessä mutta taisi olla takanakin. Lisäksi samaan aikaan tuli muitakin pieniä muutoksia runkoon ja koriin ja koria korotettiin rungolta hieman. Pikku juttuja mutta haittaavat vähän varaosien hyödyntämistä ristiin.
Etuakseleina noissa vanhemmissa on ainakin osassa dana 30 kun uudemmissa taas dana 44. Ja tosiaan akselit muuttuivat 6-pulttisiksi ja levyt tuli eteen.
Mulla pitäis olla toi TM kans jossain.
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ti Kesä 27, 2006 7:09 pm
Kirjoittaja hentpe
Standard Gatalog of Jeep kertoo, että 75 tuli uudet jouset ja iskarit sekä kustomiin puukuviointia sisutaan. 76 muuttui runko koko Jeeppi mallistossa. Lisäksi jouset ja iskarit laitettiin taas uusiksi. Saman vuonna esiteltiin myös Chief malli.
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 1:09 pm
Kirjoittaja audiq
No voihan vi**u! Valmistaja ilmoittaa Wagoneerille 1740kg jarrullisen vetopainoksi, joten nykyään tuo vetopainon muutos ei enää onnistu. Pieni mahdollisuus on saada isompi vetopaino, jos AKE:lle pystyy muuta osoittamaan.
Mistäs tätä kannattaisi lähteä purkamaan. Onko esim. Jamantilla olemassa jotain faktaa isommasta valmistajan ilmoittamasta vetopainosta?
Ja vähän hosu asian kanssa. Kerrotaan myöhemmin, että miksi...
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 1:44 pm
Kirjoittaja JAMANT
Tiedetään miksi..... Laitoin sulle jo YV:tä asiasta! Kyllä pitää onnistua, mieluummin pitää sitten olla sellainen koukku, jossa olis valmistajan lätkä, josta selviää koukulle hyväksytyt (mitoitetut) painot!!! Mutta voi olla vaikea löytää koukkua, jossa olis se alumiinilätkä tallella!!!
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 1:49 pm
Kirjoittaja audiq
Ongelma on, että AKE:n tietokannassa valmistaja ilmoittaa vetopainoksi tuon 1740kg. Se on tyyppihyväksytty sillä painolla.
Se tieto pitäisi saada jotenkin "kumottua". -Todistaa jollain virallisella todistuksella, että enemmänkin saa vetää.
Sitten vasta aletaan katsomaan kyseistä yksilöä, että kestääkö koukku.