Sivu 2/7
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Lähetetty: La Helmi 20, 2010 1:07 pm
Kirjoittaja A-V
RamiS:n ehdotuksesta, tein tästä aiheesta nyt osto-opas topikin. ;)
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Lähetetty: Ke Touko 12, 2010 7:01 am
Kirjoittaja Simo
Kuinka ruostevikaisia ovat esim. 1995-1999 Grand Cherokeet? Eli onko peltihommia heti tiedossa?
2006 mallisia olen lähinnä katsellut ja niissä näkyy huolestuvasti pintaruostetta, erityisesti takapyörien jälkeisissä palkeissa.
Veneen veturia katsellut, mutta en tiedä ostaisiko yhden vanhan auton lisää, vai vaihtaisiko käyttöauton 2006-7 GC:hen.
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Lähetetty: La Kesä 12, 2010 2:44 pm
Kirjoittaja A-V
mites tuo 5.2l veekasi ja tomaatti yhdistelmän luotettavuus ja nelikon kesto? Yksi tuommoinen olis kiikarissa jossa pientä ruostejumppaa kynnyskoteloissa mutta muuten hyvässä kuosissa päältäpäin.
Jarruissa myös jotain pientä ongelmaa sillä niitä joutuu KÄYTTÄMÄÄN auton pysäyttämiseksi.. Onko näissä samantyylisiä abs säätöjä kuin xj:n kanssa?
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Lähetetty: Pe Heinä 02, 2010 8:15 pm
Kirjoittaja A-V
Nooh jatketaan tätä aihetta hiukan. Kävin näitä muutamia katsomassa ja yksi meni omienkin käsien läpi rojektista käyttökuntoon.
Tarkistuskohteita Grand Cherokeehen.
- Kynnyskotelot: ruoste. melko monessa oli reiän alkua etenkin etuoven ala-etukulman kohdalla. Kuralätkiä ei ole joten aika usein kynnyskotelot on jatkuvassa hiekkapuhalluksessa renkaista ja ainakin noissa 1993-1995 mallisissa ruosteensuojaus ei ole mitenkään parhaiten onnistunut.
- Takakontinluukku: toisin kuin pikkuveljessään XJ:ssä Grandeissa on takakontinluukku peltiä ja melko monessa kukkii jo.
- Takakontin lukon salpa, eli se mihin lukko sulkeutuu. On ns. montussa just sopivasti takapuskurin korkeudella ja salpa kiinni metallissa johon vesi&suola jää seisomaan. Usein pintakukalla mutta yhessä oli jo hyvin rei'illäkin.
- Kuutosissa ja veekaseissa melko usein pientä sähkövikaa antureissa, joka aiheuttaa tyhjäkäyntihäiriöitä ja nostaa gason kulutusta. etenkin paljon ajetuissa. Anturit on melko helppo vaihtaa myös vähemmän harrastaneelle, mutta kalliita vianetsintäkohteita.
- "tein itse ja säästin" korotukset: Jos Grandi on korotettu kannattaa tutustua siihen miten.
- Vetonivelet: XJ:ssä on perusristikot etuvetareissa, Grandeissa käytetty moninopeusniveliä jotka "hieman" haasteellisempia vaihtaa ja joiden suojakumit on kulutustavaraa, jos suojakumi on pitkään rikki niin nivel menee vaihtoon. Eivät ole älyttömän hintaisia, mutta remppa on usein teetettävä jossain.
- Moottoritila: nestevuodot. tuntui olevan monessa ATF:ää PSF:n sijasta ohjaustehostimessa eli vuotoja oli... toinen mikä melko monessa alkoi olla vaihtokunnossa oli syyläri etenkin paljon ajetuissa.
- Vaihdelaatikko: automaattilootassa tuntui olevan monessa jotain vikaa tai just korjattu jotain lootassa. vaihtojen toiminta normikaasulla ja kickdownilla hyvä tarkistaa.
Muutoin melko hyväkuntoisia myös halvemman hintaluokat laitteet ja pirun hyviä ajaa. Suosittelen jos hakee Jeepistää luksusta ja veekasia, XJ:n hiukan karun ja yksinkertaistetun charmin sijaan. ;)
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Lähetetty: Ma Syys 13, 2010 7:53 pm
Kirjoittaja Jago
Mitenkäs nämä Grand cherokeen dieselit? Onko kellään henk.koht. kokemusta kyseisistä laitteista. Kumpi kestävämpää/taloudellisempaa mallia, VM vai M-B? M-B:n perässä taitaa olla myöskin Mesen vaihdelaatikko joka on tietääkseni 5-vaihteinen kun taas VM:n perässä 4-vaihteinen (kenen valmiste?), voi olla myös suustani puuta heinää. Ja ZJ-mallia ei ilmeisesti ole saanut kuin manuaalilla ja koneena VM.
Joskus vielä tekisi mieli hankkia ZJ/WJ (kumpikaan ei mikään muotovalio mutta yksilöllisen näköinen ja laadukasta kyytiä antava laitos) ja kilometrejä tulee sen verran reippaasti että diesel olisi itselle käyttikseksi parempi. Mahdollisesti pakettiautoksi rekisteröitynä.
No niin, lyökää minut maan rakoon 8-)
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Lähetetty: Ma Syys 20, 2010 12:46 pm
Kirjoittaja Simo
Saman suuntaisia mietteitä Pikku-Jaakon kanssa.
Saksan suuntaan olen tähyillyt ja muutamasta jo soitellutkin. Täytynee lähteä käymään lähiaikoina.
En tosin vielä tiedä olisko V8 vai diesel.
Tietääkö kukaan Kuopion suunnalla myynnissä olevaa auto tai myyvää liikettä, Demoto nimeltään?
Eli tästä autosta on kyse
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/886017 Soittelin sinne, mutta en oiken saanut vastauksia kysymyksiini, esim. onko Quadra- drive vai -Tracki.
Huollot ja ym. kunto kiinnostaa.
Ei viitsi Porista ihan huvin vuoksi lähteä katselemaan.
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Lähetetty: Ma Syys 20, 2010 7:02 pm
Kirjoittaja rebel70
Taitaa siinä takojantiellä olla tuollanen jobbariliike. En ole käyny koskaan edes pihassa.
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Lähetetty: Ti Loka 05, 2010 4:56 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Saman suuntaisia mietteitä Pikku-Jaakon kanssa.
Saksan suuntaan olen tähyillyt ja muutamasta jo soitellutkin. Täytynee lähteä käymään lähiaikoina.
En tosin vielä tiedä olisko V8 vai diesel.
Tietääkö kukaan Kuopion suunnalla myynnissä olevaa auto tai myyvää liikettä, Demoto nimeltään?
Eli tästä autosta on kyse
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/886017
Soittelin sinne, mutta en oiken saanut vastauksia kysymyksiini, esim. onko Quadra- drive vai -Tracki.
Huollot ja ym. kunto kiinnostaa.
Ei viitsi Porista ihan huvin vuoksi lähteä katselemaan.
Ilta kävelyllä kävin. Tuo liike kun on tuossa kiven heiton päässä.
En tiedä tunne, tai mitään muutakaan, käsittääkseni on enempi erikoistunut mp-tuontiin.
Eli siis ihan ulkoisesti vain katselin, en myyjään ole ollut yhteydessä.
Takaluukussa ja keskikonsolissa näkyisi lukevan Quadra-Drive.
Ja valintana oli 4H - N - 4L.
Enpä sitten oikein muuta osaa sanoakkaan...
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Lähetetty: To Loka 07, 2010 3:57 pm
Kirjoittaja Simo
Kiitos huomioista, huomasin tämän vasta nyt.
Lennot Saksaan ostettu viikolle 41........... ::)
2.7 koksimoottorinen kiikarissa, vaikka tehottomuus arveluttaa