Sivu 2/3

Wagoneer hyytyi (bensapuolella vikaa)

Lähetetty: Ti Loka 12, 2010 6:38 pm
Kirjoittaja rebel70
Samassa oli mulla kaikki, muistaakseni. Mutta ei ollu kuvaa kun selasin tuolta omasta projekti kansioista. Lienee kuvia jollain CDllä....

Ruostettahan voi olla vaikka missä olosuhteet antaa hiukankin myöten....

Wagoneer hyytyi (bensapuolella vikaa)

Lähetetty: Ti Loka 12, 2010 7:00 pm
Kirjoittaja maasturi
Mulla Wagossa oli semmoinen vika että imuputken suodatin oli rikki(tankin sisällä) ja putki tukossa. Ilmeisesti mennÿt ruostenokkare putkeen. Tankki oli pahasti ruostunut sisältä ja ruskeaa bensiniä melkein täynnä. Joten käynnnistys/käynti ongelmat selvis siinä sitten. Mutta kun lämpis kone sitten pelasi. Mutta omalla pumpulla ei toiminut, vaan piti pistää sähköinen pumppu tankin puolelle ja paluulinjaan. Ihme kun imi, kun paluulinjan pää aika lyhyt tankissa..

Wagoneer hyytyi (bensapuolella vikaa)

Lähetetty: Ti Loka 12, 2010 7:07 pm
Kirjoittaja audiq
Vuodesta 80-> taisi olla yhdellä luukulla tankki, jos oikein muistan.

Tämä Wagoneer on -78.



Sen takia työnsinkin bensaa tankkiin päin, että jos olisi joku kökkö ollut linjaa tukkimassa. Hyvin meni siihen suuntaan.

Wagoneer hyytyi (bensapuolella vikaa)

Lähetetty: Ti Loka 12, 2010 7:19 pm
Kirjoittaja maasturi
Saako tankki korvausilmaa, huohotus. Jollei se ole kunnossa, mekaaninen pumppu viottuu ainakin. Kokemusta siitä. Alkaa ajaa moottoriöljyn puolelle ja pumpun pienestä reiästä ulkopuolle... Mitä se tekee sähköpumpulle> siihen en osaa sanoa..

Wagoneer hyytyi (bensapuolella vikaa)

Lähetetty: Ti Loka 12, 2010 9:46 pm
Kirjoittaja audiq
Kyllä se ainakin silloin sai, kun koitin pumpata käsipumpulla bensaa linjasta. Koitin myös kuulostella korkkia avatessa, sihahtaako.



Käsipumppu alkoi pumppaamaan muutaman painalluksen jälkeen, kun koitin sen toimivuutta varakannusta. Mutta tankista en saanut tulemaan muuta kuin ilmaa, vaikka mitä temppuja tein.

Wagoneer hyytyi (bensapuolella vikaa)

Lähetetty: La Loka 16, 2010 6:05 pm
Kirjoittaja maasturi
Miten sen meno-paluu-linjan saa auki? Ilmeisesti jokin käännettävä systeemi?



Tosiaan se 10cm on tankin päällä tilaa. Mahtaakohan olla riittävästi.



Tässä mallissa näyttäisi olevan linjalähdöt ja bensamittari eri kansien alla. Jamantin sivuilta en löytänyt muuta kuin uudemman mallin kuvan, jossa samassa kaikki.



Tuo venekannukin oikeastaan aika kätevä, kun ei tarvitse seinään tankata jerrykannun kanssa, niin kuin alkuperäiseen tankkiin tankatessa joutuu tekemään.

Mutta kyllä tuo bensalinjan vuoto pitäisi joka tapauksessa korjata.



Ai niin, edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa tankin. Ei se kovin hyvän näköinen ole, mutta tuskin sinne on ihan läpimätää vaihdettu kuitenkaan. Yhden ruostekohdan tankista löysin, kun auton alla könysin. -Ei vuoda, mutta jotain ruostesuojausta voisi siihen kohtaan tehdä. Muuten tankissa on jonkinlainen massaus päällä.

rebel70:n kirjoituksen perusteella voi sitten odottaa ylempänäkin olevan ruostepesiä.



Kiitos taas vinkeistä!




Kiinnostais myös muakin tietää onko siinä sama tiiviste kuin tasoanturin laipassa ja imu/paluulähdön laipassa, mullakin tuntuu vuotavan polttoainetta kun tankki täydempänä. Taikka sitten laippa löysässä tai saako uutta laippaa/tankin linjalähdöt? :)

Wagoneer hyytyi (bensapuolella vikaa)

Lähetetty: To Kesä 30, 2011 3:46 pm
Kirjoittaja audiq
Se tankin päällä oleva lähtö kierretty auki ja tankin sisällä olevat osat ovat uutta vastaavassa kunnossa. Täysin virheetön myös se imuputki. Imuputki ei myöskään paineistettuna vuoda.



Samoin takin päällä oleva bensaletku todettu toistamiseen ehjäksi. Tankissa on noin kuusi-seitsemän senttiä bensaa ja mittarin mukaan 20 litraa. Vaikuttaisi uskottavalta.



Laitoin kamat kasaan ja vaihdoin nyt tulemaan taas auton omasta tankista bensaa bensapumpulle. Käytin konetta kymmenen minuutti, eikä mitään ongelmaa enää ollut.



Ei ymmärrä. Syksyllä tankista ei tullut muuta kuin ilmaa. Ja autossa on samat bensat tankissa kuin silloin ja peräkin on hieman ylöspäin niin kuin silloin syksyllä.



Ajattelin, että josko se sähköpumppu on tiensä päässä ja jaksaa vielä siirtää bensaa, kun venekannu on sähköpumpun yläpuolella, mutta kun sieltä auton omasta tankista ei saanut muuta kuin ilmaa tulemaan. Veneen bensaletkun käsipumpulla sai venekannusta nousemaan bensan ylämäkeen muutamalla pumppauksella. Auton tankista ei tullut mitään, vaikka bensa olisi suurimman osan matkasta tullut omalla painollaan.



Tankissa, imuputken päässä oleva verkko oli myös hyvän näköinen. En nyt oikein ymmässä, mikä Jeeppiä on riivannut, mutta eiköhän se uusi tuon tempun jossain vaiheessa, niin täytyy tutkia sitten lisää, kun vika on päällä. Nyt saa sen tankin lähdönkin avattua helpommin, kun putsasin ruosteet siitä pois ja rasvasin huolella.

Kiertämällä se lähtee, mutta on ruosteisena hieman hankala irroitettava, koska on sen verran ohutta tavaraa. Kovin lujassa tuo lähtl ei tuntunut olevan kiinni. Lähinnä sen heppoisuus hankaloitti sopivan kampeamiskohdan löytämistä.

Wagoneer hyytyi (bensapuolella vikaa)

Lähetetty: Su Heinä 03, 2011 7:51 pm
Kirjoittaja audiq
V***U!

Hyytyi lähes samaan kohtaan kuin viime kerrallakin. Kävi jonkin aikaa paikoillaan tosi jyrkässä mäessä, kun laittelin köysiä koukkuun kiinni.

Venekannulla jatkettiin matkaa. Lupiinipellossa olisikin ollut kiva alkaa isompaa remonttia tekemään.



Täytyy testata uudelleen, höriikö se tosiaan tankista ilmaa vai onko se sähköpumppu kuitenkin tiensä päässä. Vaikka se pumppu kyllä venekannusta jaksaa imeä. On se ennenkin ollut ihan samoissa paikoissa, pienemmällä bensamäärälläkin, eikä ole tuollaista temppua tehnyt kuin  vasta silloin syksyllä ensimmäisen kerran.

Wagoneer hyytyi (bensapuolella vikaa)

Lähetetty: Su Heinä 03, 2011 8:15 pm
Kirjoittaja juhap
Vuosia sitten, aikojen alussa, Rekord Coupe sammui kaksi kertaa samassa paikassa kesken matkaa, pitkässä mäessä. Molemmilla reissuilla se oli yskäissyt lyhyessä jyrkässä nousussa...



Pensapumppu oli lopussa, mutta jaksoi pumpata tasamaalla sen verran, että kone pelasi. Mäessä loppui sitten teho ja menohalut.

Wagoneer hyytyi (bensapuolella vikaa)

Lähetetty: Su Heinä 03, 2011 11:11 pm
Kirjoittaja audiq
Tämä sattui alamäessä. Niin kuin viimeksikin. Aiemmin kyllä peruutin mäkeen ja nyt tulin mäkeä alaspäin. Kun kerran on kuvakin netissä sattumalta aivan samassa kohtaa otettuna, niin laitetaan tähän linkki.

www.freewebs.com/audi917/S5002752.JPG



Tosiaan viimeksi tarkistin, että ilmaa vain tulee tankista, kun koneelle menevästä linjasta koitti käsipumpulla imeä bensaa. Ja venekannusta sama pumppu imaisi heti bensaa.



Tuo on outoa, että miksi se alamäessä hyytyy. Tankki on suora, imuputki/-letku ehjä ja tiivis ja tosiaan bensaa neljännes tankillinen. Laskin mäen vapaalla alas, että sain auton tasaisemmalle maalle, mutta ei vaikutusta, bensaa ei tullut.



Mutta miten voisi sähköpumpun toimintaan vaikuttaa alamäki, kun bensaa ei ihmeemmin kulu? Luulisi sen bensan kulkevan kepeiten juuri alamäkeen ajettaessa, kun tankki on melkein kaasuttimen korkeudella.



Nyt on onneksi uutta bensaletkua mukana, niin täytyy kokeilla seuraavaksi imeä sen avulla bensaa tankista. Että tuleeko senkin kanssa vain ilmaa, niin kuin sen veneletkun kanssa tuli. Tietysti on se ongelma, että vika ei ole varsinaisesti enää päällä, kun polttoaine tulee venekannusta ja viimeksikin se alkoi taas imemään omasta tankistaan, kun letkun sinne liitti pienen venekannu-ajelun jälkeen.



Joku yksinkertainen vikahan tuossa on, mutta kun syksyllä rymysi auton alla pellolla murtuneen kylkiluun kanssa ja nyt sitten auto hyytyi nokkosten ja lupiinien keskelle, niin ei siellä paljon vikadiagnooseja pysty tarkemmin tekemään.