Sivu 3/5
199,232,258 virittäminen
Lähetetty: Ti Joulu 27, 2005 6:44 am
Kirjoittaja KK
Toi kansipultin ohennus johtui siitä, että se menee öljykanavan läpi ja kun jenkkilässä öljyt vissiin vaihdetaan kerran auton elinkaaren aikana, niin se kanava saattaapi tukkeutua siitä pultin kohdalta, vissiin ahdaskin paikka. Mulla on se ohje jossain taltioituna, koitan kotona katella.
199,232,258 virittäminen
Lähetetty: Ti Joulu 27, 2005 12:50 pm
Kirjoittaja juhap
Sitten ei muuta kuin työstämään näitä kansia. Yhdet löytyy...
This is casting 318988 (1968-70 199/232) with some decent home porting. The chambers are fully open, and the ports are again massive. This is the head I am running right now. Note how close the edge of the valve head is to the edge of the chamber - this valve shrouding is only increased by larger valves, making them a dubious performance modification. I'm running stock valves in this head.
Kuva ja engl teksti Mojo (of Kansas)
199,232,258 virittäminen
Lähetetty: Ti Joulu 27, 2005 2:33 pm
Kirjoittaja gremlin
Jos haluu valttamatta kayttaa tota pieni venttiilista kantta :P niin kannattas siina tappauksessa edes hommata toi 64-64 317071. Se on closed mallia ja pienemmalla palotilalla. Pystyis saamaan jonkunnakosta tehoa tuottavaa puristusta aikaiseksi ilman pattipaa mantia. ::) ja quench;it kohdalleen :o Hyvaa tietoa tosta->
http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/94138/ 98 sopalla varmaan voi ajella 9.5-10:1 puristuksilla, ehka hiukan korkeemmillakin.
Sori tosta chivvy linkista :-[ ,mut en loytany muutakaan tahan hataan.
199,232,258 virittäminen
Lähetetty: Ti Joulu 27, 2005 4:46 pm
Kirjoittaja Pasi_Laihosola
En ole viiitsiynt aikaisemmin puuttua keskuseluun, koska toi homma kannattaa jättää ammattilaiselle. Mulla olis kylllä tiedossa yks pätevä kaveri.
199,232,258 virittäminen
Lähetetty: Ti Joulu 27, 2005 4:55 pm
Kirjoittaja oh5lep
Mitäs piti muistaa jos laittoi 232:n kannen 258:iin? Öljyn nousussa yläkertaan oli kai jotakin eroja? Kuka osaa antaa oh´jeita?
232cid kansi saa voitelun venakoneiston toiseksi takimmaisen akselin pultin juuresta, kun 258cid taasen nostimien ja työntötankojen kautta...
Itse olen tehnyt ulkopuolisen syötön öljykellolta (t-haara+säätöventtiili) venakoneistolle. Jos haluaa voitelun tönärien kautta, pitää keinuvivut vaihtaa; 232cid on valurautaiset,joissa ei ole öljyn mentävää reikää toisin kuin 258cid peltisissä keinuvivuissa. Pitääkö myös nostajat vaihtaa samalla, sitä en muista...
199,232,258 virittäminen
Lähetetty: Ti Joulu 27, 2005 5:39 pm
Kirjoittaja gremlin
Juu, tolla Mojolla on letukan vipat ja tonarit tossa omassa vanhakantisessa 258 koneessaan.
Sielta sivultahan loytyy kuva siita valilevysta milla vipat on kansissa. Se levy kay ainoostaan vanhaan kanteen mis on ollut vipat akselilla :-[
Tarttis itte kehittaa kans joku viisas juttu et sais tommoset letukan rullavipat 4.0 kanteen.
Strokers groupisssa oli jotain horinaa et niissa on hiukan saveltamista kun ovatten pikkusen lyhyemmat kuin 4.0 omat ::)
Ei muuten, mutta letukan vipat saa satasella ja Jeepin viidella :(
199,232,258 virittäminen
Lähetetty: Ke Joulu 28, 2005 5:51 am
Kirjoittaja juhap
Kiitos Wille!
Tätä koetin muistella, mutta tuo dementia senilis vaivaa jo näin nelikymppisenä.
"Anteeksi, mutta onko tämä se kaukoliikenteen bussi? " Kysyi Ruoveden ukko myymäläautossa. ;D
199,232,258 virittäminen
Lähetetty: Ke Joulu 28, 2005 2:40 pm
Kirjoittaja karzi
199,232,258 virittäminen
Lähetetty: Ke Joulu 28, 2005 6:33 pm
Kirjoittaja KKOSKINEN
Mulla on muistaakseni ollut 232:ssa aina peltivipat. Mistä öljy kulkee en ole koskaan miettinyt. Oletin että tönärien kautta.
199,232,258 virittäminen
Lähetetty: Ke Joulu 28, 2005 7:28 pm
Kirjoittaja oh5lep
Mulla on muistaakseni ollut 232:ssa aina peltivipat. Mistä öljy kulkee en ole koskaan miettinyt. Oletin että tönärien kautta.
Voipi olla 'uudemmissa' 232 kansissa. Tieto perustui '66 (232) ja '74 (258) koneisiin. 232'ssa oli umpi tönärit, tai ei ainakaan reikiä päissä. Muistaakseni myös pituus oli eri, johtuen kai erilaisista keinuvipurakenteesta, tj.
232'n yläkerran voitelussa on sekin heikkous, että öljykanava kulkee nokka-akselin runkolaakeri kautta, eli ainakin rempan yhteydessä kannattaa olla tarkkana, että kanava jää auki...
http://gallery.oh5lep.dy.fi:7804/index.php?album=%2FRambler%2FTechnical_Service_Manual%2F01-Engine-6%2F&image=Page14.jpg :edit linkki oli väärin...: