AMC 360/Wagoneer startin kunnostusta
Lähetetty: Pe Touko 29, 2015 9:38 pm
Unohtui aiemmin mainita, että mittasin jännitehäviön myös solenoidin nastojen väliltä. Tuli mieleen, kun solenoidista kirjoitettiin.
GM:läisen kanssa olen taistellut saman vaivan kanssa ja siitä on kyllä ihan kaikki mitattu, tarkistettu ja osa vaihdettukin. Kaikki. Mm. moottorin pyörimiseen vaatima momentti kuumana, sekä kylmänä. Ja myöskin momentti, jonka tarvitsee pyörimään lähteäkseen. Startti, virtajohdot, akku vaihdettu muutamaan kertaan ja kokeiltu tupla-akuillakin, mutta ei meinaa kuumana jaksaa aina pyörittää. Sen kanssa kävi mielessä sellainenkin homma, että jos kaasutin tulvisi ja tekisi lukon sylinteriin. Kun kone saattaa jaksaa pyörähtää sen jälkeen, jos ensin käsin pyörittää konetta väärään suuntaan vähän matkaa. Tietysti sekin selittää tuota, että kone on todennäköisesti pysähtynyt aina puristusta vasten. Mutta kun tosiaan ihan kaikki muu on tarkistettu moneen kertaan.
Tällaiset starttiongelmat tuntuvat välillä tosi hämäriltä ja taitavat olla aika yleisiä amerikkalaisissa ja tosiaan etenkin GM:läisissä.
Ärsyttävääkin miten paljon parempi startista tuli uusilla heloilla, mutta kuitenkin se on edelleenkin viallinen.
GM:läisen kanssa olen taistellut saman vaivan kanssa ja siitä on kyllä ihan kaikki mitattu, tarkistettu ja osa vaihdettukin. Kaikki. Mm. moottorin pyörimiseen vaatima momentti kuumana, sekä kylmänä. Ja myöskin momentti, jonka tarvitsee pyörimään lähteäkseen. Startti, virtajohdot, akku vaihdettu muutamaan kertaan ja kokeiltu tupla-akuillakin, mutta ei meinaa kuumana jaksaa aina pyörittää. Sen kanssa kävi mielessä sellainenkin homma, että jos kaasutin tulvisi ja tekisi lukon sylinteriin. Kun kone saattaa jaksaa pyörähtää sen jälkeen, jos ensin käsin pyörittää konetta väärään suuntaan vähän matkaa. Tietysti sekin selittää tuota, että kone on todennäköisesti pysähtynyt aina puristusta vasten. Mutta kun tosiaan ihan kaikki muu on tarkistettu moneen kertaan.
Tällaiset starttiongelmat tuntuvat välillä tosi hämäriltä ja taitavat olla aika yleisiä amerikkalaisissa ja tosiaan etenkin GM:läisissä.
Ärsyttävääkin miten paljon parempi startista tuli uusilla heloilla, mutta kuitenkin se on edelleenkin viallinen.