Sivu 3/9

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ma Elo 18, 2008 12:19 pm
Kirjoittaja Cassu
Termari laitettu paikalleen ja auto koekäytetty paikallaan, ei ole ajettu... Tyhjäkäynnillä lämpötila nousee 82 asteeseen ja pysyy siinä mutta kun kierroksia nostaa lähtee lämpötila nousemaan, kun kierrokset laskee taas tyhjäkäynnille, lähtee lämpötila erittäin erittäin hitaasti laskemaan...

Olisikohan ongelma syylärissä, pakokaasu kuplia en syylärissä näy joten kai se kansipahvi on ok...

Onko mielipiteitä...? kyselin syylärin korjausta ja hinta haarukka on 250-400 euroa ja alan kallistu syylärin korjaamiseen. Kannattaako syyläri korjauttaa!?!

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ma Elo 18, 2008 4:42 pm
Kirjoittaja KK
Jos ylävesiletku on kova, ei vesi kierrä jäähdyttimessä.

Kennotusta halvempi on esim joku tarvikesyylari, esim US-partista tai RP:sta alumiininen ns Ford-mallinen, johon joutuu kyllä itse väkertää kiinnityksen. Mutta jos haluaa pysytellä orkkis-lookissa, on kennotus oikea tapa.

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ma Elo 18, 2008 6:08 pm
Kirjoittaja Cassu
Kyllä vesi kiertää, se ei ole ongelma... Ongelma on että vesi ei jäähdy / vesi lämpee likaa. Mikä on RP? :-?

Onko uudelleen kennotettu syyläry yhtä hyvä kuin uusi tarvike?

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 2:45 am
Kirjoittaja pekka
Jos kennottaja on hyvä, on se todennäköisesti parempi kuin uusi tarvike.

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 4:34 am
Kirjoittaja KK
RP:llä tarkoitin Racers Placea Keravalla.

Nykyään ei saa enää kolmirivisiä kennoja, mutta väittävät nykyisen kaksirivisen olevan yhtä hyvän.

Itse kennotin Javen syylärin Helsingissä, enää en muista paljonko maksoi silloin, kone käy pikkuisen turhan lämpimänä ja seuraavaksi meinaan kokeilla isoa alujäähdytintä, isoa sähköflektiä ja uutta alumiinista high flow vesipumppua.

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ke Elo 20, 2008 8:11 pm
Kirjoittaja hentpe
Termari laitettu paikalleen ja auto koekäytetty paikallaan, ei ole ajettu... Tyhjäkäynnillä lämpötila nousee 82 asteeseen ja pysyy siinä mutta kun kierroksia nostaa lähtee lämpötila nousemaan, kun kierrokset laskee taas tyhjäkäynnille, lähtee lämpötila erittäin erittäin hitaasti laskemaan...

Olisikohan ongelma syylärissä, pakokaasu kuplia en syylärissä näy joten kai se kansipahvi on ok...

Onko mielipiteitä...? kyselin syylärin korjausta ja hinta haarukka on 250-400 euroa ja alan kallistu syylärin korjaamiseen. Kannattaako syyläri korjauttaa!?!



Tarkkailitko samalla sitä alavesiletkua??? Ettei vaan mene kasaan. Jos letkut pysyvät kuosissaan, niin eipä ole muita vaihtoehtoja kuin se jäähdyttimen vaihto tai kennotus (suosittelen kennotusta).

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: To Elo 21, 2008 8:38 am
Kirjoittaja Cassu
Alavesiletku on uusittu, vesi kiertää ja letku ei ole kasassa... joten kennotukseen menee!

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: To Elo 21, 2008 11:08 am
Kirjoittaja A-V
öö, asialla ei varmaankaan ole mitään tekemistä minkään kanssa, mutta mulla on koneen orkkis syyläri jolla kone kävi kuumana ja keitteli, kunnes putsasin lohkon vesireitit siitä n.30 vuoden aikana keräytyneestä paskasta mitä pakkasproppujen alta paljastui. käytännössä viiteen senttiin asti semmosta hiekan näköstä ruostepaskaa lojui vesitilassa sylinteriputkien ympärillä.. ihmekös tuo ettei jäähdyttänyt... nyt putsauksen jälkeen on pitänyt lämpönsä muuttamatta mitään muuta.



putsaus oli aika paska juttu, kone irti ja proput lyömällä irti/rikki, sitten semmosella pyöreällä pitkulaisella teräsharjalla rassaamaan ja rukarilla törkkimään nurkkia proppujen rei'istä...



samaa voi kokeilla semmosilla töhnillä mitä lisätään jäähdytysnesteeseen joiden pitäs putsata. kokeilin itekin ja paskaa tuli ulos KYLLÄ, mutta se määrä mitä oli jäljellä lohkossa oli aika yllättävää...



toki totta on, että kennotus on pomminvarma parannus jäähdytykseen jokatapauksessa.

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: To Elo 21, 2008 11:39 am
Kirjoittaja Cassu
Joo mietin itsekkin tota koneen vesitilan putsausta... On vaan niin iso homma. Mulla sen varmaan kyllä saa tehtyä ilman että koneen irrottaa, on meinaa noi lokarit ja maski aika helppo irrottaa ja silloin pääsee koneeseen lähes joka puolelle käsiksi... eli jos ei syylärin korjaus auta täytyneepi se tehdä.

Mites sitä vesitilan putsaus ainetta saako ihan varaosa kaupasta?

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: To Elo 21, 2008 12:20 pm
Kirjoittaja A-V
porissa oli ainakin motonetissä ja vastaavissa... engine flush? tai jotain... mut ei sitä mikä menee öljyn sekaan siis... vai olikohan se syylärin putsausaineen nimellä tms.. pari vuotta aikaa...