Sivu 3/5
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 2:20 pm
Kirjoittaja JAMANT
Ongelma on, että AKE:n tietokannassa valmistaja ilmoittaa vetopainoksi tuon 1740kg.
Toihan on aika hyvi kumminkin, mulla on Limitedissä 1200kg! Taidan saada painot nostettua, kunhan sen saa joskus liikenteeseen....
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 2:25 pm
Kirjoittaja audiq
Joo, mutta kun pitäisi saada 3500kg venetraileri perään.
Paljonkohan tuollaisesta vaatimattomasta 1760kg ylikuormasta saa sakkoa. :-? ;D
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 3:21 pm
Kirjoittaja tl
-76:een valmistaja ilmoittaa vetopainoksi 6000kg, mutta ei konttorilla suostunu kun 3500kg:n
olen kuullut jostain että sakot nousee aika korkeiksi kun mennään yli tuhannen kilon ylipainoa, sitä pienemmillä ylityksillä ei ole kovin suuret
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 3:29 pm
Kirjoittaja audiq
-76:een valmistaja ilmoittaa vetopainoksi 6000kg, mutta ei konttorilla suostunu kun 3500kg:n
Koska muutit (oliko jo "uusi ote" -käytäntö), ja mistä löysit tiedot tuosta valmistajan ilmoittamasta.
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 3:32 pm
Kirjoittaja tl
Tosta on aikaa varmaan kymmenen vuotta ja konttorin setä ton painon katto jostain
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 3:41 pm
Kirjoittaja audiq
Ok. Ajat muuttuneet sitten siitä.
Hyvä ohjelma tuo AKE:n uusi, kun pelkkää harmia siitä on vain ollut. Jonkun vetoautossakin oli jarrullisen painoksi kirjattu 0kg (vanha 3500kg). Ja ei pysty enää muuttamaan...
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 4:29 pm
Kirjoittaja JAMANT
Ok. Ajat muuttuneet sitten siitä.
Hyvä ohjelma tuo AKE:n uusi, kun pelkkää harmia siitä on vain ollut. Jonkun vetoautossakin oli jarrullisen painoksi kirjattu 0kg (vanha 3500kg). Ja ei pysty enää muuttamaan...
Kyllä pitää pystyä muuttaan tollanen virhe >:( !! Vanhat painot on voimassa vaikka uudet painot olis alemmat!!! Saavutettuja etuja ei voi poistaa (vrt. ennen oli vain kaksi ajokorttiluokkaa: ammatti tai yksityis -ajokortti, faijalla oli ammattiajokortti ja kun tuli ajokorttiuudistus jolloin tuli noi A,B,C... , niin ammattiajokorttilaiset sai suoraan ison E-kortin, kun ammattikortilla sai ajaa yhdistelmää (vaikka faija ei oo ajanu metriäkään kuorma-autoyhdistelmää)!!
Ja mulla esim Comanchessa ei edelleenkään ole vetopainoja, joten sillä saa vetää 1,5 kertaa kokonaismassan verran, vaikka periaatteessa koneelta löytyis joku 2500kg:n vetopaino, eli 3300kg!!!
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 4:55 pm
Kirjoittaja audiq
Kyllä pitää pystyä muuttaan tollanen virhe >:( !! Vanhat painot on voimassa vaikka uudet painot olis alemmat!!!
Tuossa oli ilmeisesti ongelmana se, ettei kukaan tiennyt mistään mitään, eikä halunnut ottaa vastuuta.
Vanha ote tosiaan määrää ymmärtääkseni käytännön vetopainon. Vanha ote mukana ja siinä mainittuja kiloja noudattaen pitäisi välttyä sakoilta. Kuulostaa vaan niin hullulle hommalle.
Ja mulla esim Comanchessa ei edelleenkään ole vetopainoja, joten sillä saa vetää 1,5 kertaa kokonaismassan verran, vaikka periaatteessa koneelta löytyis joku 2500kg:n vetopaino, eli 3300kg!!!
Niin, ennen kuin käyt uudestaan leimaamassa..?
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 5:23 pm
Kirjoittaja JAMANT
Niin, ennen kuin käyt uudestaan leimaamassa..?
Ei niin, kävin just kaks viikkoa sitten leimaamassa, ei ole vetopainoja!!!
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Ke Syys 10, 2008 8:17 pm
Kirjoittaja lucifer74
No just, eli pikapilla saa vetää 2900 x 1,5 = 4350kg..
eli ton 3500 kg.
Hmm..