Sivu 3/7

OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ

Lähetetty: Pe Loka 08, 2010 5:06 am
Kirjoittaja Simo
Onko tietoa '02-'04 mallien radiosta, onko niissä joku koodilukitus?

OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ

Lähetetty: La Loka 16, 2010 11:58 am
Kirjoittaja Simo
No niin 2003 mallin Limited, "koksi-moottorilla", haettu Germaaniasta.

Kaikki tuntuu pelittävän hyvin 1900 kilometrin testiajon kokemuksella, edellispäivänä siitä tuli ajetuksi yli 1200 km putkeen.

180 km/h autobaanalla ei tuottanut mitään ongelmaa kulussa, kuin jarruissakaan.



Kaikki lisälaitteet toimivat, etupenkkien lämmitystä lukuunottamatta, tämä ongelma oli tosin jo etukäteen tiedossa. Voitaneen sanoa "tyyppiviaksi", pitäisi tosin olla helpohko korjata, vaatii tosin istuinosan verhoilun irroittamista.



Ainoa takaisku on tuulilasin muovisen ylälistan jääminen jonnekin matkan varrelle.



Löytyykö jostain purkuautoa?



Vetokoukulle tarvetta myös, mielellään irroitettava malli.





Ja vielä vastaan itselleni edellisen viestin kysymykseen, että on koodi.

OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ

Lähetetty: Ma Loka 18, 2010 6:54 am
Kirjoittaja JAMANT
Ainoa takaisku on tuulilasin muovisen ylälistan jääminen jonnekin matkan varrelle.



Löytyykö jostain purkuautoa?




Mulla on pihalla purkuauto!!

OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ

Lähetetty: Ma Loka 18, 2010 7:26 am
Kirjoittaja A-V
No niin 2003 mallin Limited, "koksi-moottorilla", haettu Germaaniasta.

Kaikki tuntuu pelittävän hyvin 1900 kilometrin testiajon kokemuksella, edellispäivänä siitä tuli ajetuksi yli 1200 km putkeen.

180 km/h autobaanalla ei tuttanut mitään ongelmaa kulussa, kuin jarruissakaan.



Kaikki lisälaitteet toimivat, etupenkkien lämmitystä lukuunottamatta, tämä ongelma oli tosin jo etukäteen tiedossa. Voitaneen sanoa "tyyppiviaksi", pitäisi tosin olla helpohko korjata, vaatii tosin istuinosan verhoilun irroittamista.



Ainoa takaisku on tuulilasin muovisen ylälistan jääminen jonnekin matkan varrelle.



Löytyykö jostain purkuautoa?



Vetokoukulle tarvetta myös, mielellään irroitettava malli.





Ja vielä vastaan itselleni edellisen viestin kysymykseen, että on koodi.



Onnittelut investoinnista! Projektitarinaa kehiin :)

OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ

Lähetetty: Ma Marras 01, 2010 11:02 am
Kirjoittaja Simo
Toivottavasti "projektiosiota" ei tarvita !



Tavanomaiset kaikkien öljyjenvaihdot tietysti tulee tehdyksi. Jakolaatikkoon ja etuperään jo öljyt vaihdoinkin, etuperän magneetissa oli jonkin verran metallia (siis enemmän, kuin pari karvaa), en tiedä pitäisikö huolestua, aika näyttää.



Automaattiöljyt tarkoitus vaihtaa tänään, ensin pohja auki ja kiinni, sitten vielä lauhduttimen linjasta kierrätys. Tein käyttövolvoon saman eilen ja homma kävi helposti.



Vetokoukun asennus on vuorossa myös talven aikana. Kaikki alkuperäistarvikkeet on jo hommattu.



No, projektiosiota voin ajatella, sitten joskus, kun iskeydyn WJ:n toiseen "tyyppivikaan", penkin lämmittimiin.



Niin ja Jamantilta löytyi tuo matkalle jäänyt muovilista



Veropäätöstä odotellessa mennään tällä hetkellä.

OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ

Lähetetty: Ma Marras 01, 2010 11:57 am
Kirjoittaja JAMANT
Jamantilta löytyi tuo matkalle jäänyt muovilista


Ja taisit saada sen irti ilman suurempia vahinkoja, 1 kynsi tais saada siipeensä... Tuulilasikin on ehjä ;D

OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ

Lähetetty: Ma Marras 01, 2010 12:07 pm
Kirjoittaja Simo
Jamantilta löytyi tuo matkalle jäänyt muovilista


Ja taisit saada sen irti ilman suurempia vahinkoja, 1 kynsi tais saada siipeensä... Tuulilasikin on ehjä  ;D





Pahus, jäi tosiaan DNA:ta tekopaikalle  ;D

OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ

Lähetetty: Su Helmi 06, 2011 5:17 pm
Kirjoittaja valluraivo
'93 ZJ grandessa on XJ:N ristikot etuvetareissa.

Automaatit 904 ja 727 od:lla.

Jakolaatikoissa eroja, ostakaa 4H versiolla oleva.

Itellä vain hitaat.

99- eteenpäin diiseleissä oli "uutena" sähkövikoja.

Mersun diisseli ei sammunut kuin taka ajovalonhehkun irrottamalla. :o

Kai ne koodattiin uusiksi.



Wrankku tai J20 uudella tekniikalla.

Oma ZJ taitaa jäädä tulevaisuudessa tekniikan luovuttajaksi. Kori ei mätä mutta muuten pehmee, lunkat ratkeilee. Tää on ollutkin veturina ja pakun korvikkeena.

2- seuraavakin koria yhtä pehmeitä, mitä ite nähnyt.

OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ

Lähetetty: Pe Syys 16, 2011 3:44 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Nostellaas vähän, ja kysellään tyhmiä ;)



Tossa mulle tarjottiin Harrikkaan vaihdossa...



2000 Grandi, 4,7, A4 limited.



Vasta sen verta yhteydessä oltu, että tuollainen auto löytyy, ja mikä on auton omistajan näkemys hinnasta, nyt vasta tässä kuvia läpi käynyt ja omia ajatuksia yrittänyt kasailla, että mikä olisi oma näkemys kaupasta.

---



Oliko nyt jollain kokemuksia tämän 4,7 todellisesta kulutuksesta.

Onko kyseisessä moottorissa "normaalia" enemmän sähkövikoja?



En tullut tässä vaiheessa vielä kysyneeks, mikä jakolaatikko kyseisessä vehkeessä on.

Mutta mitäs kaikkia vaihtoehtoja niitä nyt oli, mikä olis "paras" perus maantie ajoon. Tän ikänenhän on aina jatkuva neliveto, ei saa takavedolle, vai mites se oli? Kun ei taas muisti pelaa, vaikka näistäkin ollut usein juttua.



Se viscohan tuollaisessa on...?



Limited-varusteluunhan kuuluu kaikki herkut. Mutta sitten kun on näitä Harley-Davidson eiditioneita, yms, niin mitä eroja niissä on, varmaan enempikin vain penkin verhoilu materiaaleissa erikoista, tai erikois maalipintaa, ja jotain. Kuvissa vaan tossa iski silmään äsken että oli H-D:n logot etulokareissa, mutta saattahan nekin olla joku jälkikäteen vain liimannut.



Oiskos kelleekkään tullut mieleen mitään tyyppivikoja, mitkä kannattaisi ehdottomasti katsoa.



---



Mutta kunhan nyt tässä vähän funtsailen ja rupeen hieroon välirahaa kohdilleen. Kouvolasta auto löytyy, eli ei pelkästään katsomaan/koeajamaan viitsi lähteä.

OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ

Lähetetty: La Syys 17, 2011 9:24 am
Kirjoittaja JAMANT


En tullut tässä vaiheessa vielä kysyneeks, mikä jakolaatikko kyseisessä vehkeessä on. Tän ikänenhän on aina jatkuva neliveto, ei saa takavedolle, vai mites se oli? Se viscohan tuollaisessa on...?


Jatkuva neliveto on, jakolaatikko tyyppiä NP-247, ei visko, vaan progressiivinen kytkin (lukko)!! Ja ei saa takavedolle, muuten kuin ottamalla etukardaanin pois...