Sivu 4/5
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: To Syys 11, 2008 1:30 pm
Kirjoittaja audiq
Mielenkiintoista. -Joka konttorilta saa eri vastauksen. Paras tähän mennessä on se, että valmistajan ilmoittama max. vetopaino on 6280kg, mutta tieliikenteeseen rajoitettu 1970kg..?
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 6:16 am
Kirjoittaja tl
Saiskohan noi tiedot poistettua otteesta jos ottaa koukun pois katsastukseen. Sitten koukku takas ja kun ei lue mitään otteessa niin mennään auton kokonaismassan mukaan eli sit sais vetää 3500kg?
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 6:23 am
Kirjoittaja JAMANT
Saiskohan noi tiedot poistettua otteesta jos ottaa koukun pois katsastukseen. Sitten koukku takas ja kun ei lue mitään otteessa niin mennään auton kokonaismassan mukaan eli sit sais vetää 3500kg?
Eipä taida onnistua!! Uudemmissakin autoissa on vetopainot otteessa vaikka ei ikinä laittais koukkua!!
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 1:06 pm
Kirjoittaja audiq
Homma etenee. Autokeskus lupasi auttaa asiassa sen, mitä voi.
Nyt pitäisi löytää mahdollisimman monta V8 Wagoneerin valmistenumeroa/rekisterinumeroa (valmistenumero oleellisin!) Jeep Wagoneer V8+QT -autoihin, jossa on 3500kg vetopaino otteeseen merkitty.
Autokeskus tiedostaa, että Limited on käytännössä sama auto kuin normaali V8 Wagoneer, niin luultavasti pystyvät sen riittävästi myös AKE:lle todistamaan.
Mielellään kuusipulttisilla akseleilla varustettuja autoja. Silloin ymmärtääkseni alusta vastaa kaikilta osin vuoden -79 Limitediä.
Ja kaikki muukin viralliselta haiskahtava tieto on tervetullutta.
Jos saan tuon vetopainon nostettua, niin annan samat tiedot muidenkin tarvitsijoiden käyttöön vapaasti.
Ja nyt tosiaan tarvitaan sitä harrastajahenkeä! Ja iso kiitos heille, jotka ovat jo asiassa auttaneet. :)
P.S Mahdolliset tiedot voi halutessaan laittaa myös YV:nä.
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 1:55 pm
Kirjoittaja JAMANT
Sinnehän niitä kerätään, tonne toiseen topikkiin....
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 2:15 pm
Kirjoittaja audiq
Juu, huomasin.
Ajattelin vain olla sitä keskustelua sotkematta. Ja täällä jo aloitin aiheesta, niin hoidetaan tämä vetopainon muutos homma täällä loppuun.
Niin pysyy se toinen aihe luettavampana.
Ja tosiaan, pitäisi niitä valmistenumeroita olla, ne on nyt tärkeitä. Ilman sitä, tai rekisterinumeroa, ei tiedoista ole juuri hyötyä tässä asiassa. Kun ei pysty todistamaan tietoja oikeiksi.
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 7:11 pm
Kirjoittaja lucifer74
Tota, tuli mieleen tarkistaa tämmönen asia Cherokee Chieffistä:
Onko akseliväli lyhyempi kuin tavallisessa cherossa/wagossa?
Entäs peräylitys, onko eroa?
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 8:03 pm
Kirjoittaja tl
Tota, tuli mieleen tarkistaa tämmönen asia Cherokee Chieffistä:
Onko akseliväli lyhyempi kuin tavallisessa cherossa/wagossa?
Entäs peräylitys, onko eroa?
raideleveys on suurempi wide track malleissa, muuten ei eroa
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 9:37 pm
Kirjoittaja maasturi
Niinpä niin. Chieffissä on vakiona (10cm) leveämpi etuakseli ja levikkeet. Normaaliin 3-oviseen eroa että tekniikka aina se röheempi, muutenhan chieffi vakiona ja alkuperäisenä loppujen lopuksi sama kuin wagoneeri. Erinlaiset mitat mitä autosta löytyy täsmälleen samoja. Ainut ero mitä voidaan puhua tekniikan puolesta kasi ja kutoskoneeliset fsj malleissa, huomion ottaen vuosimallit. Aina kasi koneellinen järeämpi ja taka-akseli erinlainen, tasauspyörästön koppa toisessa laidassa, johtuen quotra-trackkista. Eri pituiset vetoakselit niissä kummiskin. Sitten on tuo runko vuosimallista -79 alkaen vahvempi, eteenkin ohjaussimpukan kohta ja takajousipakkojen kiinnitys. Myös simpukkakin kasikoneellisessa järeämpi. Alkuperäinen kutvonen aika hempula kasikonelliseen verrattuna. Minun mielestä ei kannata itseautoa tutkailla vaan mikä siinä tekniikkana. Hyvä esim. on kolaroitu keltainen -80 luvun jeeppi mikä oli siinä onnettomuudessa. Se ei ole mikään erikoinen lopulta kun erikoisuus jää sisältä säädettäviin ovenpeileihin ja ovissa ovipahvit puukuvioinneilla. Sitten tyypillinen tekniikka matkalaukku kutvonen, nelosmanuaali ja np jakolaatikko vasemmanpuoleisella nelivetotekniikalla> joka on yleistavaraa. Ja sitten on huvittava juttu, ne välitykset/nopeudet jakolaatikossa. Jos oikein kasikoneen pistää ja ajaa offia kunnolla, se jakolaatikko hajoa... ::)
Muuten chervolet käyttää samaa etuakselia, toisenlaisena ohjausvarsien sijoituksella, samaa dana 44 leveämpänä, vastaavissa nelivetoautoissa kuin jeeppikin chieffimallissa. Se ero taas niissä että AMC pystyi senkin tekee paremmin. Kun esim. tiellä mottuja ja jousitus joustaa/menee pohjaan, samaan aikaan pyörätkin kääntyy, kun ohjausvivuston vipuvarret onnistettu suunnittelemaan niin, tilanne pahentuu autoa menee korottamaan. Samanlainen liike tulee kuin kääntäisit pyöriä. Syyhän on siinä juospakat akselin yläpuolella ja nekin alkuperäisena hempulat jeeppiin verrattuna. Pakka painaa ohjausvartta mikä menee simpukalle. Kun taas jeepissä toisenlailla jousipakat akselinalpuolella, hyvin kaukana ohjausvivuista ;D
Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 9:39 pm
Kirjoittaja maasturi
Taas perävälitys tulee siitä mikä tekniikkana pellin alla, kuutos ja kasikonellisessa on eri välitykset..............