Sivu 6/9
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Elo 27, 2008 7:55 am
Kirjoittaja JAMANT
Se CRC:n tiivisteiden poistoaine on tehokas, mutta myös melkoinen myrkky!! Ainakin mulla se aikoinaan aiheutti melkoista kutinaa käsiin!!
Tiivisteiden mekaaniseen irroitukseen itse käytän tuota:
http://www.jamant.fi/product_info.php?products_id=1083 , kätevä käyttää ja varateriksi käy suoraan mattoveitsen terät!!
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Elo 27, 2008 11:39 am
Kirjoittaja Cassu
Tässä kuva sylinteristä...
Mites noi sylinterin kraaterit täytyykö toi prkln lohko porauttaa...??????
Tiivisteet

Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Elo 27, 2008 11:52 am
Kirjoittaja tl
Näyttäis porautuskunnossa olevan. Tuskin kansista tarvii niin paljon ottaa että aiheuttais toimenpiteitä imusarjalle.
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Elo 27, 2008 12:12 pm
Kirjoittaja KK
Pahan näköinen, jos sattuu jo tyypillisesti olemaan 0,30 ylikoossa, ni huonompi homma. Ja jos kannet vaan plaanataan, niin ainakin uusi ammetiiviste pitää, eikä imarille tarvii tehdä mitään.
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Elo 27, 2008 12:12 pm
Kirjoittaja JAMANT
Kyllä mä ainakin porauttaisin!!!
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Elo 27, 2008 12:56 pm
Kirjoittaja Cassu
Sitä vähän pelkäsinkin... Täytyykö kansille tehdä jotain jos sylinterin poraa?
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Elo 27, 2008 4:22 pm
Kirjoittaja CULMALA
A-V tuossa jo mainitsikin oleellisen, eli koska ne on jo valmiiksi irti on niille syytä tehdä ohjuri / venttiilityöt. Kiikutat vain sovinnolla kannet koneistamoon ja käsket tarkastaa tasojen suoruudet ym. Kansista sitten ei höylä yhtään enempää kuin on pakko jos et halua joutua imusarjan kohdistuksen kanssa vaikeuksiin
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Elo 27, 2008 5:04 pm
Kirjoittaja Cassu
Olen tässä hieman puntaroinnut omia vaihtehtoja enkä oikein tiedä miten asian kanssa lähtisi etenemään... Alla ne vaihtoedot mitkä mulle on tullu mieleen ja mitä on ehdotettu
Millä kannalla ihmeiset ovat ???
1 "antaa paskan olla" eli putsaan nykyisen koneen, vesikanavat, kannet etc. enkä tee sylinterille mitään...?
2 Kone irti poraukseen ja uudet kilkkeet sisälle...?
3 Ostan
http://www.nettiauto.com/1848309 tosta hylsyn ja otan koneen ja myyn muut osat pois...?
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: Ke Elo 27, 2008 8:14 pm
Kirjoittaja NonSenCe
Minusta ratkaisu riippuu eniten rahavaroista. Ja sitten pienemmissä määrin kuinka kiire autolla on liikenteeseen.
Pelkkä kasaan pulttaaminen on huonoin ratkaisu (ja halvin). Äkkiä vain auto kasaan etttä pääsee ajamaan. mutta vähän rikkinäinenhän siitä jää. (pahat syöpymät seinämässä on joko porattava tai putkitettava koko sylinteri uusiksi.) Se kone on siltikin joskus joko vaihdetteva uuteen tai korjattava.
Remppaamista ja uusien osien asennusta itse kannattaisin. Oma rempattu kone jonka tietää miten ja mistä osista se on tehty on varmempi kuin semmonen jonka sanotaan olevan rempattu.
Tuo vara-koneen osto taas olisi järkevää jos
1. osto hinta olisi tarpeeksi halpa.
2. auto olisi saatava äkkiä ajoon. Voisi remontoida sen oman koneen tarpeeen mukaan, rauhassa ja varojen salliessa.
Lämpö ongelma... prkl
Lähetetty: To Elo 28, 2008 6:22 am
Kirjoittaja A-V