Letukan tekniikka?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Teddy81
Viestit: 31
Liittynyt: La Loka 09, 2010 2:47 pm

Letukan tekniikka?

Viesti Kirjoittaja Teddy81 »

Mitäs kaikkea pitää muutella,jos 350+350+fordin 8":sen laittaa classic:iin? mikä etupalkki? mites jarrut? takajousitus? tarviiko koriin tehdä jäykistemuutoksia?
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Letukan tekniikka?

Viesti Kirjoittaja tl »

Suurin hommahan tossa on putkikardaaniperän korvaaminen avomallisella, vaatii jotkut pitkittäistuet taka-akselille. Koneen koon ja tehojen puolesta ongelmaa ei ole, vertailumoottori on 327. Joku varmaan osaa kertoa onko kasimallissa ollu isommat jarrut.
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Letukan tekniikka?

Viesti Kirjoittaja raipe »

mulla ainakin lassessa samat jarrut ku marsussa.

lasse kutoskoneinen. eli levyt ja 10-tuuman rummut takana.
Avatar
pekka
Viestit: 4939
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Letukan tekniikka?

Viesti Kirjoittaja pekka »

Jos on 9" rummut, niin jarrupäivitys. Taka-akselin kiinnitys vaikka rebelistä, korvat palkkiin sorvattava passeleiksi.



Noilla pääsee alkuun...
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Letukan tekniikka?

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

350+350+fordin 8":sen

Minkäkokoiset jarrut Fordin 8tuuman perässä on??



Vaati sen tukivarsien rakentelun, kuten ylempänä mainitaan.

Rebelin palkki just kuulemma helpoin.



Mutta kuten ite omaan Ambaan, niin tein kokonaan "omasta päästä", Volvo 240 tukivarsia hyödyntäen, jne.

http://kuvablogi.com/nayta/1282725/

http://kuvablogi.com/blog/10099/3/
faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

Letukan tekniikka?

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

No tos omas Fairlanes on 10" rummut 8-tuumasessa.
juhap
Viestit: 6799
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Letukan tekniikka?

Viesti Kirjoittaja juhap »

mulla kanssa tuossa yhden Americanin 8"phordium perässä. on 10 " jarrut
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Teddy81
Viestit: 31
Liittynyt: La Loka 09, 2010 2:47 pm

Letukan tekniikka?

Viesti Kirjoittaja Teddy81 »

Ajattelin,että moparin 225+904+8 3/4 olis kans yksi vaihtoehto. Pomminvarmaa tekniikkaa ja osia löytyy joka ladon takaa...
Avatar
pekka
Viestit: 4939
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Letukan tekniikka?

Viesti Kirjoittaja pekka »

Hmm, nyt täytyy hieman ihmetellä.  Miksi vaihtaa kone jokseenkin vastaavaan kutoseen ja hommata helvetillinen määrä sovitettavaa?  Sikäli ihmettelen ajatusta, että 225:seen saa paljon helpommin osia, koska 199/232/258 perheeseen saa ihan mitä vaan.  Juu on totta, että 225 käytettiin kauan ja aspeneita on purettu ihan pirusti ja koneita saa jokseenkin kossupullon hinnalla.  Ja sen verran on "oma lehmä ojassa" että en 225:sta pätkääkään paremmaksi koneeksi tunnusta.



Jos jotain tuollaista lähtisin itse tekemään niin jotakin tällaista saattaisi syntyä: (huom. saattaisi määhän en koskaan saa mitään aikaiseksi)

Kone uudemman mallin 258 (tai sit 4 litrainen ruiskuineen päivineen XJ:stä), kaavelihan on silloin sama ku kasissa, eli sovitelaipalla GM:n automaatti kaveriksi, ehkäpä th700.  Hanuriksi joku sopivan levyinen rebelin takapalkkia käyttäen.



Äläkä ota tätä tuomiona, olen hyvin pitkälti sitä mieltä, että on parempi että auto liikkuu väärällä tekniikalla kuin se, että se ei liiku ollenkaan  :)
coronetti
Viestit: 179
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 6:34 pm

Letukan tekniikka?

Viesti Kirjoittaja coronetti »

Mulla olis sopivasti myynnissä Rebelin takapalkki. ::)





http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1287934960









Vastaa Viestiin