Sivu 1/2

Letukan tekniikka?

Lähetetty: Ti Maalis 15, 2011 6:42 pm
Kirjoittaja Teddy81
Mitäs kaikkea pitää muutella,jos 350+350+fordin 8":sen laittaa classic:iin? mikä etupalkki? mites jarrut? takajousitus? tarviiko koriin tehdä jäykistemuutoksia?

Letukan tekniikka?

Lähetetty: Ti Maalis 15, 2011 7:31 pm
Kirjoittaja tl
Suurin hommahan tossa on putkikardaaniperän korvaaminen avomallisella, vaatii jotkut pitkittäistuet taka-akselille. Koneen koon ja tehojen puolesta ongelmaa ei ole, vertailumoottori on 327. Joku varmaan osaa kertoa onko kasimallissa ollu isommat jarrut.

Letukan tekniikka?

Lähetetty: Ti Maalis 15, 2011 8:05 pm
Kirjoittaja raipe
mulla ainakin lassessa samat jarrut ku marsussa.

lasse kutoskoneinen. eli levyt ja 10-tuuman rummut takana.

Letukan tekniikka?

Lähetetty: Ke Maalis 16, 2011 6:55 pm
Kirjoittaja pekka
Jos on 9" rummut, niin jarrupäivitys. Taka-akselin kiinnitys vaikka rebelistä, korvat palkkiin sorvattava passeleiksi.



Noilla pääsee alkuun...

Letukan tekniikka?

Lähetetty: To Maalis 17, 2011 2:43 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
350+350+fordin 8":sen

Minkäkokoiset jarrut Fordin 8tuuman perässä on??



Vaati sen tukivarsien rakentelun, kuten ylempänä mainitaan.

Rebelin palkki just kuulemma helpoin.



Mutta kuten ite omaan Ambaan, niin tein kokonaan "omasta päästä", Volvo 240 tukivarsia hyödyntäen, jne.

http://kuvablogi.com/nayta/1282725/

http://kuvablogi.com/blog/10099/3/

Letukan tekniikka?

Lähetetty: To Maalis 17, 2011 9:02 pm
Kirjoittaja faikku66
No tos omas Fairlanes on 10" rummut 8-tuumasessa.

Letukan tekniikka?

Lähetetty: Pe Maalis 18, 2011 7:10 am
Kirjoittaja juhap
mulla kanssa tuossa yhden Americanin 8"phordium perässä. on 10 " jarrut

Letukan tekniikka?

Lähetetty: Pe Maalis 18, 2011 4:03 pm
Kirjoittaja Teddy81
Ajattelin,että moparin 225+904+8 3/4 olis kans yksi vaihtoehto. Pomminvarmaa tekniikkaa ja osia löytyy joka ladon takaa...

Letukan tekniikka?

Lähetetty: Pe Maalis 18, 2011 6:06 pm
Kirjoittaja pekka
Hmm, nyt täytyy hieman ihmetellä.  Miksi vaihtaa kone jokseenkin vastaavaan kutoseen ja hommata helvetillinen määrä sovitettavaa?  Sikäli ihmettelen ajatusta, että 225:seen saa paljon helpommin osia, koska 199/232/258 perheeseen saa ihan mitä vaan.  Juu on totta, että 225 käytettiin kauan ja aspeneita on purettu ihan pirusti ja koneita saa jokseenkin kossupullon hinnalla.  Ja sen verran on "oma lehmä ojassa" että en 225:sta pätkääkään paremmaksi koneeksi tunnusta.



Jos jotain tuollaista lähtisin itse tekemään niin jotakin tällaista saattaisi syntyä: (huom. saattaisi määhän en koskaan saa mitään aikaiseksi)

Kone uudemman mallin 258 (tai sit 4 litrainen ruiskuineen päivineen XJ:stä), kaavelihan on silloin sama ku kasissa, eli sovitelaipalla GM:n automaatti kaveriksi, ehkäpä th700.  Hanuriksi joku sopivan levyinen rebelin takapalkkia käyttäen.



Äläkä ota tätä tuomiona, olen hyvin pitkälti sitä mieltä, että on parempi että auto liikkuu väärällä tekniikalla kuin se, että se ei liiku ollenkaan  :)

Letukan tekniikka?

Lähetetty: Pe Maalis 18, 2011 6:28 pm
Kirjoittaja coronetti
Mulla olis sopivasti myynnissä Rebelin takapalkki. ::)





http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1287934960