Sivu 1/2
MacPherson Americaniin/Hornaan...
Lähetetty: Su Syys 25, 2011 6:58 pm
Kirjoittaja juhap
Mites tuo Volvon MacPherson jousitus saadaan katsastuksesta läpi nykyisin? Onko kuinka tavat muuttuneet? Ja kelpaavatko kilpaosat konttorilla? Vai pitääkö olla ruosteisia Voovon omia osia?
MacPherson Americaniin/Hornaan...
Lähetetty: Su Syys 25, 2011 8:03 pm
Kirjoittaja hentpe
Kyllähän akselisto muutos on tehtävissä........korvaava akseli pitää vaan ottaa sellaisesta autosta, että sen akselimassa on sama tai suurempi. Näin voidaan aianakin kuvitella, että tämä korvaava akselisto on yhtä vahvaa tekoa kuin alkuperäinen. Eli siinä suhteessa on ainakin muutoskatsastuksessa syytä käyttää niitä ruosteisia Volvon osia. Jos Americaniin meinasit, niin sen 240 D6:en akseliston pitäis käydä just sen raskaan volkkari kiisselin takia.
MacPherson Americaniin/Hornaan...
Lähetetty: Su Syys 25, 2011 8:05 pm
Kirjoittaja juhap
Eli tuossa katsastuskäytännössä ei ole tullut muutoksia...
Mites nuo Roadsport luokan tolpat? Onhan ne vakioita vahvemmat, mutta kelpaako? Siinäpä kymsys...
MacPherson Americaniin/Hornaan...
Lähetetty: Su Syys 25, 2011 8:14 pm
Kirjoittaja hentpe
Varmasti vakiota vahvemmat mutta milläs näytät konttorilla toteen mille akselimassalle ne on tehty ja suunniteltu. Eli orkkis rojut ensin paikalleen ja muutoskatsastukseen. Sen jälkeen voi hifistellä.
MacPherson Americaniin/Hornaan...
Lähetetty: Ma Syys 26, 2011 9:09 am
Kirjoittaja h3rn3
Siis ollaanko täällä sitä mieltä, että Volvon koko etukelkan voisi vaihtaa Hornettiin. Eikös samalla voisi yrittää katsastaa hammastanko-ohjauksenkin? Sopiiko Volvon etupalkki suoraan Hornetin kiinnityksiin?

MacPherson Americaniin/Hornaan...
Lähetetty: Ma Syys 26, 2011 10:18 am
Kirjoittaja juhap
Americaniin ainakin menee...
MacPherson Americaniin/Hornaan...
Lähetetty: Ma Syys 26, 2011 12:17 pm
Kirjoittaja h3rn3
Yhden dokumentin mukaan Volvon D24 virallinen paino on 182 kg +10% eli 200 kg.
Ja AMC kasit painaa 245-272 kg.
Onko tosta Volvon diisselistä olemassa vielä joku painavampikin versio?
MacPherson Americaniin/Hornaan...
Lähetetty: Ma Syys 26, 2011 2:53 pm
Kirjoittaja hentpe
Niin, siis tollanen 240 D6 volvon kelkka hammastankoineen on Suomessa istutettu Americaniin ja vielä katsastettukin. En pidä toimenpidettä mitenkään mahdottomana tehdä Hornettiinkaan. Akselimassa on tässä avaintekijä. Miksipä sitä kelkkaa ei vois nyysiä jostain muustakin autosta mutta tollainen toteutus on tehty hyvällä menestyksellä.
MacPherson Americaniin/Hornaan...
Lähetetty: Ma Syys 26, 2011 5:48 pm
Kirjoittaja A-V
Hornetissa lienee hiukan enemmän puuhaa johtuen alustan rakenne-eroista. sanosin että helpommin menee american/javelin 1968-69
MacPherson Americaniin/Hornaan...
Lähetetty: Ma Syys 26, 2011 5:57 pm
Kirjoittaja rebel70
Miten tuollanen Foortti Granadan MCpherssonit? Kutosen kone keulilla niin luulis riittävän painot ainakin.