Sivu 1/2
ZJ ulisee
Lähetetty: To Marras 24, 2011 12:02 pm
Kirjoittaja h3rn3
-98 V8 Jeep
Kun veto päällä, ulisee kaikilla nopeuksilla.
Heti kun nostaa kaasupolkimen tai vapauttaa cruisen vaikka nopeus pysyykin samana, niin ulina lakkaa.
Jos oikein kuulen, niin etupään voimansiirrosta taitaa tulla? vai jakolaatikosta?
ZJ ulisee
Lähetetty: To Marras 24, 2011 1:13 pm
Kirjoittaja JAMANT
Jommastakummasta perästä, välitys ääntää!!
ZJ ulisee
Lähetetty: To Marras 24, 2011 1:36 pm
Kirjoittaja h3rn3
Jommastakummasta perästä, välitys ääntää!!
Onko mekaaninen ongelma, vaatiiko säätämistä vai voisiko johtua vääristä öljyistä perässä?
ZJ ulisee
Lähetetty: To Marras 24, 2011 1:40 pm
Kirjoittaja JAMANT
Ei, kun on halvalla tehty ja nyt jo vanha, kulunut välitys, ei parane säätämällä ja vääriä öljyjä tohon tuskin on laitettu (tai mistä sen tietää, mutta jos ulisee nyt, niin tuskin öljyjä vaihtamalla hiljenee enää...)!!
ZJ ulisee
Lähetetty: Ti Marras 29, 2011 5:04 am
Kirjoittaja h3rn3
Jarilta vielä tarkentava kyssäri; maantienopeudessa kun neliveto ei ole päällä ja veto on päällä, niin voiko se silti olla etuperän välitys, joka ääntä pitää? Pinionin laakeri?
ZJ ulisee
Lähetetty: Ti Marras 29, 2011 8:29 am
Kirjoittaja JAMANT
Jarilta vielä tarkentava kyssäri; maantienopeudessa kun neliveto ei ole päällä ja veto on päällä, niin voiko se silti olla etuperän välitys, joka ääntä pitää? Pinionin laakeri?
Mites sä sen nelivedon ZJ:stä saat pois?? Mutta periaatteessa jos neliveto ei ole päällä ja ei ulise, niin etuperävälitysvika!! Etuperä pyörii silloin ilman kuormaa ja se ei silloin ulise!! Tuskin on laakerivika, ne harvemmin aiheuttaa ulinaa, ne rutisee tai rahisee...
ZJ ulisee
Lähetetty: Ti Marras 29, 2011 9:31 am
Kirjoittaja A-V
mä meinasin myös kysyä samaa, eikö toi ZJ ole jatkuvalla nelikolla? eli ei saa takavetoseksi?
ZJ ulisee
Lähetetty: Ti Marras 29, 2011 10:07 am
Kirjoittaja h3rn3
^ ja ^^ sellainen tarkennus, että tässä 5.9 ZJ:ssä on Quadra-Trac ja keskitasauspyörästössä on viskokytkin. Auto on normaalisti ainakin periaatteessa takavetoinen, mutta pyörien pidon heiketessä järjestelmä jakaa voimaa myös etuakselille. Määritelläänkö tällainenkin järjestelmä jatkuvaksi nelivedoksi?
ZJ ulisee
Lähetetty: Ti Marras 29, 2011 11:17 am
Kirjoittaja Enzo
Comanchessa nelivedon ollessa päällä kojetaulussa palaa "Part Time" -valo joka tarkoittaa, että nelivetoa ei saa käyttää kuivalla asfaltilla koska Command Track -järjestelmässä ei ole keskitasauspyörästöä eikä viskokytkintä. Märällä asfaltilla ajaminen nelivedolla on sallittu.
Grandeissa oleva neliveto on "Full Time", eli nelivetoa voi käyttää kaikilla tienpinnoilla.
ZJ ulisee
Lähetetty: Ti Marras 29, 2011 11:28 am
Kirjoittaja JAMANT
^ ja ^^ sellainen tarkennus, että tässä 5.9 ZJ:ssä on Quadra-Trac ja keskitasauspyörästössä on viskokytkin. Auto on normaalisti ainakin periaatteessa takavetoinen, mutta pyörien pidon heiketessä järjestelmä jakaa voimaa myös etuakselille. Määritelläänkö tällainenkin järjestelmä jatkuvaksi nelivedoksi?
Joo, mutta ei se vetoa käytännössä lopeta, kuormaa on päällä kokoajan...