Sivu 1/1
Fsj tonttiin
Lähetetty: Su Syys 28, 2014 6:21 am
Kirjoittaja JanneM
Jeeppi on ruvennu näyttään liian korkeelta ja ajattelin jos sitä laskis lähemmäksi tienpintaa,onko kokemuksia kuinka sen sais tehtyä suht pienellä työllä?
Fsj tonttiin
Lähetetty: Su Syys 28, 2014 9:34 am
Kirjoittaja juhap
Aluksi täytyy tarkistaa tuolta trafilta, kuinka maastoauton ehdot täyttyvät... Nokan ja perän nousukulmat jne jne.
Sitten vaan akselit lehtijousen yläpuolelle ja blokkia väliin, lyhyemmät iskarit ja sen semmosta.
Ohjausvarsia voi joutua muuttamaan jos oikein radikaalisti putoaa...
Fsj tonttiin
Lähetetty: Su Syys 28, 2014 10:12 am
Kirjoittaja JAMANT
FSJ:ssä on jo akselit jousten yläpuolella.... Muistaakseni :-?
Fsj tonttiin
Lähetetty: Su Syys 28, 2014 10:24 am
Kirjoittaja JanneM
Jep,on yläpuolella,tarvii tutkia ,jos laittaa palat jousen ja akselin väliin.
Fsj tonttiin
Lähetetty: Su Syys 28, 2014 4:18 pm
Kirjoittaja hentpe
Etuakseli on yläpuolella mutta taka-askeli alapuolella. Ite meinasin pudottaa tota etupäätä ihan perinteisillä palikoilla ja takapäätä sopivalla määrällä lehtiä. Jos taka-akselin heittää pakan yläpuolelle, jää joustovara todella pieneksi ja tarve rungon loveamiseen tulee eteen. Eli tehdään tilaa akselille liikkua ylöspäin.
Keväällä oli ACS-näyttelyssä se punanen Wago jonka sen edellinen omistaja madalsi just em. toimenpitein. Keskustelin hänen kanssaan aiheesta aikoinaan ja oli todennut takapään kanssa tuon saman ongelman,
Netistä löytyy pari oikeasti alas laskettua FSJ:tä mut molemmat on muutettu takavetoseks, et sen etupään saa todella alas.
Fsj tonttiin
Lähetetty: Su Syys 28, 2014 4:37 pm
Kirjoittaja JanneM
Ajattelin ainoastaan etupäänlaskua,takapää näyttää silmään paremmalta,nyt auto näyttää keulivan.
Fsj tonttiin
Lähetetty: Ti Syys 30, 2014 6:23 am
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Lehtiä pois tai muuten vaan laiskemmat jouset tilalle, niin etupään saa tippumaan.
Toki, jousten löysyys vaikuttaa ajotuntumaan, joten siinnä mielessä tuo jousen ja akselin välinen alennuspala ihan fiksu ratkaisu.
Omasta mielestäni:
-Ohjauksen varrelle ei pitäisi tarvita tehdä mitään,
-eikä välttämtäi iskareillekaan, jos on vakiot, eivät pohjaa.
-Ja etukardaani mahtuu olemaan.
Kuitenkin tehtaaltakin mitoitettu sillai, että varat riittää pohjaan lyönti kumeihin asti.
Maastoauton ehdot ovat mitä on, mutta lopun pelein eivät katsastuksessa nykypäivänä taida juurikaan kyseisiä asioita miettivän. (lähestymis kulmat, jne).
Voihan tietysti olla, että erittäin radikaalisti madallettu pistää niin silmään, että katsuri alkaa tutkia ehtoja?
Mutta saa olla melko suuri muutos jo...
Fsj tonttiin
Lähetetty: Ti Syys 30, 2014 6:34 am
Kirjoittaja tl
Ajattelin ainoastaan etupäänlaskua,takapää näyttää silmään paremmalta,nyt auto näyttää keulivan.
Fsj:ssä on äkkivilkaisulla tollanen optinen harha että näyttää keulivan johtuen erikokoisista pyöränaukoista edessä ja takana. Tietty jos takajouset on väsähtäneet niin voi se olla tottakin.
Fsj tonttiin
Lähetetty: Ti Syys 30, 2014 12:01 pm
Kirjoittaja rebel70
FSJ korin muotoilu tekee sen keulivan ilmeen. Minusta hienoa muotoilua pienellä kikalla. Nokkapelti yhdistettynä eturitilään joka on etukenossa. Ja kokonaisuutta täydentää kallistettu takatolppa, kattolinja ja sivukylkien pienet pokkaukset. Ja tietysti nuo lokasuojien kaaret. Se on tarkoitettukin ylväästi keulaansa nostavaksi kulkijaksi. [smiley=thumbsup.gif]
Ajattelin ainoastaan etupäänlaskua,takapää näyttää silmään paremmalta,nyt auto näyttää keulivan.
Fsj:ssä on äkkivilkaisulla tollanen optinen harha että näyttää keulivan johtuen erikokoisista pyöränaukoista edessä ja takana. Tietty jos takajouset on väsähtäneet niin voi se olla tottakin.