Sivu 1/2

Peräkoukun asennus

Lähetetty: Ke Loka 29, 2014 5:39 pm
Kirjoittaja sillu
On puute talvikelpoisesta koukullisesta autosta. Vain tos mun E32:sessa on koukku kaikista mun autoista, mut se ei ole talvikelponen..



Ajattelin ostaa halvan koukullisen farkun, ihan sama minkälainen kunhan on talvirenkaat ja talvella toimiva, tällasia saa tarjota vaikka privana.



Kunnes huomasin et tos mun pikku-Focuksessa on suurempi vetopaino ku perus halpis-farkuissa..  :D



Joten vaihdoin idean asennuttaa koukun Focukseen. Paitsi et olipa kalliita asennustarjouksia! Kallein tarjous tähän mennessä 990e, halvin 630e. Kyselin aiheesta ammattilaiselta (Hepe) lisää; sähköjä ei kuulemma enää voi nykyään vetää vaan takavaloilta vaan ottaa joltain GEM-modulilta..



Mistähän tässä on oikeasti kyse.. ? :-?

Peräkoukun asennus

Lähetetty: Ke Loka 29, 2014 6:32 pm
Kirjoittaja hentpe
Niin siis homma tehdään niin, että valoilta otetaan erotus modulille herätteet, koska valoja ohjaava GEM (keskuselektroniikka) moduli ei kestä kasvanutta kuormaa. GEM-moduli siis korvaa nykyään vanhan ajan releet. Kun koukun sähköt on vedetty niin testerillä kerrotaan autolle, että hei, sun persuuksissa on nyt koukku et älä sytytä esim. takasumuvaloa jos perävaunu on kiinni jne.

Pitää huomenna vielä hämmästellä sitä sähkösarjaa, jos löytyis semmonen, et sen ohjelmoinnin pystyis välttämään.

Peräkoukun asennus

Lähetetty: Ke Loka 29, 2014 7:24 pm
Kirjoittaja A-V
Fiikusta vaihtoon ja Jeeppiä paikalle niin ei tartte gem-moduuleita ihmetellä ja koukku on valmiina melkein kaikissa... :)

Peräkoukun asennus

Lähetetty: To Loka 30, 2014 2:52 pm
Kirjoittaja lucifer74
Miksi toimiva ja edullinen käyttää pitäs vaihtaa johonki toimimattomaan ja kalliiseen? :-?



Suuresti ihmettelen näitä masokisteja jotka päivittäin haluavat itseään kiduttaa traktoreilla.. :D :D

Peräkoukun asennus

Lähetetty: To Loka 30, 2014 7:17 pm
Kirjoittaja hentpe
Fiikusta vaihtoon ja Jeeppiä paikalle niin ei tartte gem-moduuleita ihmetellä ja koukku on valmiina melkein kaikissa...  :)



:(Mutku se pitää näissä uudemmissa Jeepeissa tehdä samalla tavalla....kele.

Peräkoukun asennus

Lähetetty: To Loka 30, 2014 8:33 pm
Kirjoittaja rphx
::) Se E32 jaksaa kyllä kiskoa ne kuormat mitä tarvii ja älä aja liian huonolla kelillä, tosin silläkää väliä jos sul on siinä jo riittävästi kilsoja takana tuo m70 ku kuluu niin ei suomesta löy sille hylsyttäjää;)

Peräkoukun asennus

Lähetetty: Pe Loka 31, 2014 8:08 am
Kirjoittaja tl
Kyllä joka autossa täytyy vetokoukku olla, mulla puuttuu vaan repelistä ja siinäkin olis jo monta kertaa ollu käyttöä.

Siihen vaan ei saa kaupasta, pitäis jaksaa itte väkästää..

Peräkoukun asennus

Lähetetty: Pe Loka 31, 2014 8:20 am
Kirjoittaja hentpe
Kyllä joka autossa täytyy vetokoukku olla, mulla puuttuu vaan repelistä ja siinäkin olis jo monta kertaa ollu käyttöä.

Siihen vaan ei saa kaupasta, pitäis jaksaa itte väkästää..



Mulla on aihioita jos tarviit....Focuksen koukkuja joita ei saa Focukseen laittaa virheellisten kiinnityspisteiden takia. Vääntää taka-akselia.

Peräkoukun asennus

Lähetetty: Pe Loka 31, 2014 8:23 am
Kirjoittaja JAMANT
Kyllä joka autossa täytyy vetokoukku olla, mulla puuttuu vaan repelistä ja siinäkin olis jo monta kertaa ollu käyttöä.

Siihen vaan ei saa kaupasta, pitäis jaksaa itte väkästää..

Löytyykö siitäkin GEM-modulia ;D ;D

Peräkoukun asennus

Lähetetty: Pe Loka 31, 2014 9:55 am
Kirjoittaja tl
Kyllä joka autossa täytyy vetokoukku olla, mulla puuttuu vaan repelistä ja siinäkin olis jo monta kertaa ollu käyttöä.

Siihen vaan ei saa kaupasta, pitäis jaksaa itte väkästää..



Mulla on aihioita jos tarviit....Focuksen koukkuja joita ei saa Focukseen laittaa virheellisten kiinnityspisteiden takia. Vääntää taka-akselia.



Kiitos tarjouksesta, yks aihio löytyy kyllä jo nurkista. Se on jostain skeidasta ja on sopivasti vanhanaikaisen näköinen. Ei puutu kuin intoa ja aikaa