Sivu 1/2
Moottorin avauksesta...
Lähetetty: Ma Kesä 25, 2007 12:47 pm
Kirjoittaja Javelin-401_SST-72
Morjenttes!
Tuossa aloitellut aukomaan tuota Javen 401 pannua. Tuli mieleen, että kuinka hyvät
merkinnät AMC koneesta löytyy, että kaikki ajoitukset (muutkin kuin sytytys) saadaan
kohilleen kasauksessa? Eri moottorinvalmistajilla kun kuulunut olevan eroja merkkauksissa.
Parasta olisi kun ei purkuvaiheessa tarvitsisi piirrellä viivoja ja merkkejä sinnetänne.
Moottorin avauksesta...
Lähetetty: Ma Kesä 25, 2007 6:20 pm
Kirjoittaja tl
Jakopään ketjupyörissä on merkinnät mitkä laitetaan kohdakkain, eipä siellä muita ajoitusmerkkejä ole, mutta en keksi kyllä mitä muita voisikaan olla. Sisuskalut täytyy tietenkin pitää järjestyksessä. Laakeripukeissa tais olla numeroinnit.
Moottorin avauksesta...
Lähetetty: Ti Kesä 26, 2007 6:39 am
Kirjoittaja A-V
Tuossa nuo tulikin, sisuskalut kannattaa tosiaan merkkailla aina kun purat, esim keinuvipat, työntötangot, nostajat, venat, yms.. Säästää päänvaivaa kasausvaiheessa. ;)
Moottorin avauksesta...
Lähetetty: Ti Kesä 26, 2007 6:50 am
Kirjoittaja Javelin-401_SST-72
Kiitokset pojille vastauksista. Tyhmä kysymys, mutta minkä olette
todenneet järkevimmäksi merkkaustavaksi? Vai pistänkö vesiliukoisella
tussilla ;D ;D ;D :P :P :P????
Moottorin avauksesta...
Lähetetty: Ti Kesä 26, 2007 6:55 am
Kirjoittaja A-V
vai tyhmä kysymys - ei sellasia olekkaan. ;)
mä merkkasin ihan sellasella alkoholitussilla, pysyi ihan OK kunhan vaan pyyhki rätillä isoimmat öljyt alta pois. työntötangot pistin järjestykseen palaan kakkosnelosta lankkua johon porailin reiät (en siis läpi asti) - oli helpompi merkata lankkuun kuin niihin kepukoihin. niin ja piirsimpäs samaisella tussilla seinään lohkon numerojärjestyksenkin välttääkseni sekaannuksia (eihän näitä kukaan selvinpäin tee..hehehe) ;D
ps. toi lankkumerkkailu oli mulla venoissakin käytössä
Moottorin avauksesta...
Lähetetty: Ti Kesä 26, 2007 7:00 am
Kirjoittaja pekka
Joo tavallista markkeri tussia määkin oon käyttänyt ja apuna kaikenlaisia pahvinpaloja, munakennoja jne jne.
Moottorin avauksesta...
Lähetetty: Ti Kesä 26, 2007 7:06 am
Kirjoittaja Javelin-401_SST-72
Ok, näillä eteenpäin. Tänään alkaa numerointi! Laittelen
kuvia projektiosioon jossainvaiheessa.
Moottorin avauksesta...
Lähetetty: Ti Kesä 26, 2007 7:20 am
Kirjoittaja JAMANT
Tärkeintä on järjestys!!!
EI näin: kaikki irroitetut osat yhteen phvilaatikkoon ja kasausvaiheessa arvotaan osien oikea paikka ;D ;D ;D ;D
Vaan näin: osat tosiaan järjestyksessä, esim kansipultit/venttiilit/työntötangot/jakopäänkopan kiinnityspultit ym pahvilaatikoiden kanteen, johon saa kirjoitettua lisätietoa ym infoa, koska kasaus tehdään kumminkin yli puolen vuoden kuluttua ja mitään et muista mistään (paitsi että jaakaapissa on vain kolme olutta ;D ) !!!
Moottorin avauksesta...
Lähetetty: Ti Kesä 26, 2007 8:23 am
Kirjoittaja Javelin-401_SST-72
Joo näimpä. Ihmismieli on oppimaton... Sitä vaan aina kuvittelee,
että kyllä mä tämän muistan, mutta sitten onkin sormi suussa ja
pää seinässä kun pitäisi kasailla. :-/
Moottorin avauksesta...
Lähetetty: Ti Kesä 26, 2007 5:23 pm
Kirjoittaja Javelin-401_SST-72
Joopajooo... Kannenpultit niin vittanderin lujas, että kolme hylsyä leves ku mantan munat.
Kaksi pulteista vielä täysin kiinni ja kyseessä on siis vasta ensimmäinen kansi... >:( >:( >:(.
Voi äiree sun lapses kärsii! :-[