VM 2.5 diesel, ZJ -96, check engine valo
Lähetetty: Ke Huhti 08, 2015 1:46 pm
Nonii.
Moottori yleisesti ottaen toimii OK.
Vähän pölläyttää pakokaasua, kun paikoillaan tyhjäkäynniltä polkasee kaasupolinta.
Mahdollisesti pakosarjan EGR linjan lähdöstä, tai turbon luota, mutta en ole tarkalleen saanut vielä paikallistettua (en ole isommin vielä tutkinut).
Tänään tuossa kylillä kävin ja sytytti check engine valon.
Valo sammuu kun virrat katkaisee.
Tilanne, jossa valon sai syttymään, niin kiihdytin 4 vaihteella moottoritielle loivaa ylämäkeä.
Tuntui että vetää, mutta ei kannata vielä kuitenkaan 5 vaihdetta vaihtaa. Sitten valo syttyi.
Kokeilemalla kokeilin ja sain valon syttymään toisenkin kerran. Saman tyyppinen, että vedätetään liikaa.
Toisaalta, tuntui myös, että auto olisin voimaton, että on pakko vedättää pienellä vaihteella ylikierroksille.
En tullut katsoneeksi, kuinka paljon kierroksia oli, kun valo syttyi.
----
Ahtopaine tai syöttö puolelta vika tulee.
Äkkiseltää, pumppu vanha mekaaninen vaijeri vetoinen.
Vaijeri vivuston päällä asento anturi.
Tai ainakin näyttää asento anturilta, vai onko kylmäkäytön tyhjäkäynnin korotus?
Lisäksi pumppuun tulee sähköä?
-sammutin
-ajonesto?
-onko muuta??
---
Pumpun päällä ahtopaine kello, ahdon alaisen syötön säätöön?
Imusarjasta tulee letku tähän.
Ilmeisesti jossain voisi olla ahtopaine anturikin??
Turbo vanha perinteinen hukkaportillinen, ei säätyvä siipinen.
Onkos tässä ilmamassa anturia??
Ilman putsarikin näytti vaihtokuntoiselta kun nopeasti senkin vilkaisin.
------
Mitä kaikkea parametria tuo Jeeppi haistelee moottorilta?
Mikä check engine valon sytyttää?
Ahtopaine vs polttoainemäärä vs imuilmamäärä vs kaasuvivun asentoanturi.
Meneekö ahtopaine liian isoksi?
Vai eikö saa imuilmaa?
Vai mitä...
---
Onko tuossa pumpussa perinteinen mekaaninen syötön säätö ruuvi? Vai onko sähköä sotkettu siihenkin?
---
Vakionopeuden säädin toimii, ainakin silloin kun vika ei ole päällä.
Vian ollessa päällä, en kokeillut.
Vakkarikaan ei taida isommin tarvita, kuin nopeus tiedon vaihdelaatikolta??
Moottori yleisesti ottaen toimii OK.
Vähän pölläyttää pakokaasua, kun paikoillaan tyhjäkäynniltä polkasee kaasupolinta.
Mahdollisesti pakosarjan EGR linjan lähdöstä, tai turbon luota, mutta en ole tarkalleen saanut vielä paikallistettua (en ole isommin vielä tutkinut).
Tänään tuossa kylillä kävin ja sytytti check engine valon.
Valo sammuu kun virrat katkaisee.
Tilanne, jossa valon sai syttymään, niin kiihdytin 4 vaihteella moottoritielle loivaa ylämäkeä.
Tuntui että vetää, mutta ei kannata vielä kuitenkaan 5 vaihdetta vaihtaa. Sitten valo syttyi.
Kokeilemalla kokeilin ja sain valon syttymään toisenkin kerran. Saman tyyppinen, että vedätetään liikaa.
Toisaalta, tuntui myös, että auto olisin voimaton, että on pakko vedättää pienellä vaihteella ylikierroksille.
En tullut katsoneeksi, kuinka paljon kierroksia oli, kun valo syttyi.
----
Ahtopaine tai syöttö puolelta vika tulee.
Äkkiseltää, pumppu vanha mekaaninen vaijeri vetoinen.
Vaijeri vivuston päällä asento anturi.
Tai ainakin näyttää asento anturilta, vai onko kylmäkäytön tyhjäkäynnin korotus?
Lisäksi pumppuun tulee sähköä?
-sammutin
-ajonesto?
-onko muuta??
---
Pumpun päällä ahtopaine kello, ahdon alaisen syötön säätöön?
Imusarjasta tulee letku tähän.
Ilmeisesti jossain voisi olla ahtopaine anturikin??
Turbo vanha perinteinen hukkaportillinen, ei säätyvä siipinen.
Onkos tässä ilmamassa anturia??
Ilman putsarikin näytti vaihtokuntoiselta kun nopeasti senkin vilkaisin.
------
Mitä kaikkea parametria tuo Jeeppi haistelee moottorilta?
Mikä check engine valon sytyttää?
Ahtopaine vs polttoainemäärä vs imuilmamäärä vs kaasuvivun asentoanturi.
Meneekö ahtopaine liian isoksi?
Vai eikö saa imuilmaa?
Vai mitä...
---
Onko tuossa pumpussa perinteinen mekaaninen syötön säätö ruuvi? Vai onko sähköä sotkettu siihenkin?
---
Vakionopeuden säädin toimii, ainakin silloin kun vika ei ole päällä.
Vian ollessa päällä, en kokeillut.
Vakkarikaan ei taida isommin tarvita, kuin nopeus tiedon vaihdelaatikolta??