Sivu 1/1

Javen perään lukko

Lähetetty: Pe Loka 02, 2015 7:40 am
Kirjoittaja javecommo
Moro!



Tarvis saada -71 Javelinin perään lukko. Löysin netistä tämmösen "http://www.justdifferentials.com/PT92-0120-2920-p/pt92-0120-2920.htm"



Tää pitäs vissiin olla käypänen jos mun autossa on AMC-20 perä?



Onko kellään kokemuksia tosta murikasta ja sen asentamisesta?



Vai oisko jollain joku helpompi/järkevämpi vaihtoehto?



Ei taida Hiacen peräkään mennä ihan "heittämällä" paikoilleen.

Javen perään lukko

Lähetetty: Pe Loka 02, 2015 12:21 pm
Kirjoittaja Kosti
Terve!

En tiedä tämän taikka minkään muunkaan järkevyydestä ;D

Mutta oman -69 Javen 20 hanuriin laitettiin tämmöinen, pari kesää ajeltu eikä mitään moittimista, toimii huomaamattomasti.

Miinuksena hinta, taisi olla Us-Partsin kautta n. 600-700€ välillä.

http://www.eaton.com/Eaton/ProductsServices/Vehicle/Differentials/detroit-truetrac/index.htm




Javen perään lukko

Lähetetty: Ma Loka 05, 2015 12:55 pm
Kirjoittaja karzi
Tommonen Rockautolta Spartan (samanlainen kuin powertrax) merkkisenä laitoin alle...En ole vielä ehtinyt tezdaamaan. Serkkupoika kehu ajelleensa. Ongelmana kuulemma perän irtoaminen sekä kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa mutkissa ...jos vähänkään kosteet kelit.  8-) Joo asennus on helppo ja taisi olla lähes ainoa mun 2,87 perään sopiva. Hinta nyt 320.65 € sisältää shippingin. Tullit ja verot päälle.

Javen perään lukko

Lähetetty: Pe Loka 16, 2015 7:00 am
Kirjoittaja javecommo
Toi Spartan lukko houkuttelisi hinnan puolesta mutta siinä mua hirvittää se ronksotus ja paukahtelu silloin tällöin.



Täytyy selvittää mikä perävälitys mulla on ja tehdä ostopäätös sen perusteella. Onko perän rattaaseen stanssattu jotain lukemia vai laskemallako vain selville?



Onkos toi 2,87 välitys yleinenkin? Siihen ei näyttäis oikein olevan muuta kun noita "räikkä" -tyyppisiä lukkoja.

Javen perään lukko

Lähetetty: La Loka 17, 2015 12:37 pm
Kirjoittaja A-V
no välityksen sais tietoon periaatteessa perän pultissa olevasta peltilapusta, mutta näissä kun on voinut vaihtua jo useasti vuosien aikana...



yksinkertaisimmin otat banjon kopan irti ja lasket rattaat (tulee samalla öljyt vaihdettua), ota vaikka maalitussi käteen ja merkkaa eka minkä oot laskenut siinä pyöritellessä niin ei tule haasteita... ;)

Javen perään lukko

Lähetetty: La Loka 17, 2015 1:23 pm
Kirjoittaja tl
Lautaspyörään on muistaakseni stanssattu välitys. Ja voihan sen laskea avaamatta perääkin, kun työntää autoa yhden pyörän kierroksen eteenpäin ja laskee kardaanin kierrokset.

Javen perään lukko

Lähetetty: Ti Joulu 01, 2015 11:36 am
Kirjoittaja javecommo
Sain vihdoinkin laskettua perän rattaat ja siellä näytti olevan tuo jo mainittu 2,87. Eikä ollu lautaspyörässä stansseja.



Päädyin tilaamaan kuitenkin tuon powertraxin no-slip lukon paikallisen varaosaputiikin kautta ja vielä "kohtuu"-hintaan (525€).



Keväällä sitten näkee ja kuulee millanen ronksotin tuli tilattua :)

Javen perään lukko

Lähetetty: Ke Heinä 06, 2016 5:13 am
Kirjoittaja javecommo
Päivitetääs vähän tätä...



Eli tuo Powertrax tilaus meni persiilleen joten tilasin iha ite tuolta Rockautosta ton Spartanin lukon. Hintaa tuli kaikkineen n. 420€. Sehän oli siis mun käsittääkseni ainut vaihtoehto tohon 2.87 välitykseen.



Käyttökokemuksesta sen verran että passaa ainakin mulle. Käännöksissä ronksottaa kuuluvasti(auto muutenkin äänekäs -> ihan sama) mutta ei huomaa ajossa muuten. Eli auto käyttäytyy normaalisti ellei vedätä käännöksessä jolloin lukko kytkeytyy. Ja pitää siis 100%.



Asennus on helppo jos kaikki osat irtoo niinkun kuuluu. Mulla oli hirttäny tasauspyörästön rattaiden keskitappi kiinni jonka joutui polttoleikkaamaan... se siitä helposta asennuksesta ;D