Sivu 1/2

Cherokeen taka-akseli

Lähetetty: Ma Elo 27, 2007 11:50 am
Kirjoittaja hornex
Onko 90-mallisen Cherokeen oikeanpuoleinen veto-akseli vaikea irroittaa? Luulin, et vanne soikea tai epätasapainossa mut tutkimus paljasti ikävyyksiä. Täytyy akseli vaihtaa. Ravistaa sen verran rajusti.

Ja mistä löydän toisen tilalle?......miellään suoran... ;)

Cherokeen taka-akseli

Lähetetty: Ma Elo 27, 2007 12:11 pm
Kirjoittaja JAMANT
Jos oikeasti -90:nen, niin tasauspyörästön väliakseli irti ja vetoakselia sisäänpäin ja C-klippi pois ja vetoakseli tulee vetämällä pois!!!



Lisää tietoa: http://www.jamant.fi/information.php?info_id=16



Ja vetoakselia suoraan varastosta: http://www.jamant.fi/product_info.php?products_id=1246

Cherokeen taka-akseli

Lähetetty: Ma Elo 27, 2007 12:17 pm
Kirjoittaja A-V
vois olla että helpommalla ja halvemmalla pääset kun haet noista jenkkiromiksista vaikka koko perän... ;)

Cherokeen taka-akseli

Lähetetty: Ma Elo 27, 2007 12:21 pm
Kirjoittaja JAMANT
vois olla että helpommalla ja halvemmalla pääset kun haet noista jenkkiromiksista vaikka koko perän... ;)



Ja sen jälkeen sulla on kaks risaa perää, trust me!!!

Cherokeen taka-akseli

Lähetetty: Ma Elo 27, 2007 4:33 pm
Kirjoittaja hornex
mikäs hitto tollasen on voinu aiheuttaa? akseli ei kumminkaan vuoda öljyä mut vänkyrä on.

Mutta tuo hinta kyllä on hurja mutta ehkä Jari on oikeassa et paskaakin voi löytyä jos alkaa nuukailee.

Cherokeen taka-akseli

Lähetetty: Ma Elo 27, 2007 5:14 pm
Kirjoittaja JAMANT
mikäs hitto tollasen on voinu aiheuttaa? akseli ei kumminkaan vuoda öljyä mut vänkyrä on.

Mutta tuo hinta kyllä on hurja mutta ehkä Jari on oikeassa et paskaakin voi löytyä jos alkaa nuukailee.




Ja äkkiä se onkin kalliimpi.....



Siis onko vetari mutkalla, vai onko vaan ohentunut (klappaa) laakerin kohdalta, siinä kun ei ole laakerilla sisäkoolia vaan vetari itsessään toimittaa koolin virkaa (noita risoja vetareita voi ihmetellä täällä, niitä on tuossa oven pielessä kolme kappaletta ;) )....



Kannattaa lukasta se mitä tulla ylemmässä linkissä lukee, ja uskoa mitä sanotaan vaihdettavaksi, tulee pitkän päälle halvemmaksi, kuin että itse harjoittelee ja uusii moneen kertaan osia!! Ja kaikki korjaamot ei tänä päivänä noita osaa korjata, nytkin on pihalla yksi Grand Cherokee, minkä takaperän korjasin korjaamon jäljiltä!! Itse myin osat ja puhelimitse kerroin kuinka se korjataan, mutta kun edes vetoakselin stefaa ei osata enää vaihtaa oikein!!!

Cherokeen taka-akseli

Lähetetty: Ma Elo 27, 2007 6:18 pm
Kirjoittaja hornex
kyllä se on se vetari mutkalla. rengas ja rumpu heiluu ihan hölmönä ku tunkin varassa pyörittelin.

Cherokeen taka-akseli

Lähetetty: Ti Elo 28, 2007 5:27 am
Kirjoittaja hentpe
Ei oo noi Cheron perät maailman vahviman maineessa. Omassa on kyllä pelannut tähän päivään asti moitteetta.



Tota laakeri ratkaisua löytyy myös GM:n peristä. Niihin sai jotain settiä mikä siirtää laakeria hiukan toiseen paikkaan vetoakselilla pois kuluneesta akselin kohdasta. Mun vanhassa Buickissa ei onneks tarvinnut siihen mennä kun vaihdoin takapyörien laakerit.

Cherokeen taka-akseli

Lähetetty: Ti Elo 28, 2007 5:59 am
Kirjoittaja JAMANT
Ei oo noi Cheron perät maailman vahviman maineessa. Omassa on kyllä pelannut tähän päivään asti moitteetta.



Niihin sai jotain settiä mikä siirtää laakeria hiukan toiseen paikkaan vetoakselilla pois kuluneesta akselin kohdasta.



Jep, yksi noista käytetyistä risoista vetareista on sellainen, jossa on kulumavika kahdessa kohdassa!! Siirtää ongelmaa (siitä tulee JTO ;D ), mutta ei korjaa vikaa!!!

Cherokeen taka-akseli

Lähetetty: Ti Elo 28, 2007 10:02 am
Kirjoittaja hornex
Joo täytyy ny kattoa mitä ton kanssa tekee. 500 yhdestä akselista parin kolmen tonnin autoon tuntuu kyllä liian hurjalta. Jos vaiks löytyis tosiaan purettuna koko taka-akseli ni äkkiä sen vaihtais. Vai pitäisköhän myydä osiksi koko paska....