-67 232cid kampiakselin stefa

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
sillu
Site Admin
Viestit: 2153
Liittynyt: La Joulu 21, 2024 8:53 pm

-67 232cid kampiakselin stefa

Viesti Kirjoittaja sillu »

Kampiakselin takapään stefa; onko sellanen "nykyaikanen" yksipuolinen jousistefa, vai sellanen kaksipuolinen joka vaatii kampiakselin irrottamisen, jotkut sanoo näitä näköjään "hiilipaskoiksi"???
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

-67 232cid kampiakselin stefa

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

http://jamant.fi/fi/tuote/2464072-stefa-oa1745803



Eikös 232 ole tuollaisella?

2 osainen.

Eli takimmainen laakeri pukki irti.

Toinen puolisko on laakeri pukissa.

Toinen lohkossa.

Lohkossa olevan saa työnnettyä pois urastaan ja uusi tilalle, ilman että kampuraa enempiä irroittelee.
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

-67 232cid kampiakselin stefa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Luettelon mukaan on rakenteeltaan juuri tuollainen kuin mulla nettikaupassa, taitaa olla jopa juurikin tuo vaikka ei vuosimallit noin kauas mun luettelon mukaan mene, nettiluettelo antaa saman stefan kyllä, että väittäisin sopivan... Öljypohjantiivariksi laittaisin suosiolla tuon: http://jamant.fi/fi/tuote/2464601-tiiviste-oa1743906 , pitäis olla sopiva ja jos joutuu öljypumpun irrottamaan, niin tuo pumpun ja lohkon väliin: http://jamant.fi/fi/tuote/2470892-tiiviste-amcj3172332
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

-67 232cid kampiakselin stefa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Ja ei oo siis koirankakka/hiilipaska, vaan kaksiosainen huulitiiviste, jossa ei ole jousta, kun ei siihen sellaista saa ja vaihto onnistuu vain alakerran kautta, takaa ei pysty vaikka haluaisikin...
sillu
Site Admin
Viestit: 2153
Liittynyt: La Joulu 21, 2024 8:53 pm

-67 232cid kampiakselin stefa

Viesti Kirjoittaja sillu »

Hyvä! Kiitos
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

-67 232cid kampiakselin stefa

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Koneen irroitus autosta, öljypohja irti, öljypumpun irroitus, kiertokanget irti kampurasta, runkopukit pois, kampura sivuun, niin pääset vaihtamaan.

Samalla kannattaa uusia paljon muutakin ;)



RS
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

-67 232cid kampiakselin stefa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Koneen irroitus autosta, öljypohja irti, öljypumpun irroitus, kiertokanget irti kampurasta, runkopukit pois, kampura sivuun, niin pääset vaihtamaan.

Samalla kannattaa uusia paljon muutakin  ;)



RS

Ööh, miksi kiertokanget irti kampurasta?? Ei ne oo tiellä... Eikä kampuraa tartte irroittaa, mä oon Jeeppeihin vaihtanut kone paikoillaan monta takastefaa, tosin niissä ei oo etuakselin kelkkaa tiellä...
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

-67 232cid kampiakselin stefa

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Koneen irroitus autosta, öljypohja irti, öljypumpun irroitus, kiertokanget irti kampurasta, runkopukit pois, kampura sivuun, niin pääset vaihtamaan.

Samalla kannattaa uusia paljon muutakin  ;)



RS

Ööh, miksi kiertokanget irti kampurasta?? Ei ne oo tiellä... Eikä kampuraa tartte irroittaa, mä oon Jeeppeihin vaihtanut kone paikoillaan monta takastefaa, tosin niissä ei oo etuakselin kelkkaa tiellä...



Americanissa kun joutuu joka tapauksessa nostamaan koneen pois, niin meinasin olevan "turvallisempaa" nostaa kampura sivuun, jotta saa ylemmän puoliskon aseteltua kunnolla paikalleen ;).

Ammattilainen pujottaa paikalleen runkopukkeja löysäämällä. Tosin silloin jää alapään laakerien kunto herkästi tarkastamatta ;D.

Vahvasti epäilisin runkolaakerien olevan vaihdon tarpeessa samalla jos takapää vuotaa :D



RS
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

-67 232cid kampiakselin stefa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Jaa, mutta samalla tekee sitten koko koneen tarkistuksen ja hoonaa ja vaihtaa männänrenkaat ym...
Vastaa Viestiin