American Kytkin..
Lähetetty: Ma Loka 15, 2007 6:51 pm
Kytkin luistaa.. taas sen huomasi kun lämmitin autoa tänään parin viikon tauon jälkeen.. pizzan hakureissu sillä.. heh.. hyötyajoa.. säästä luontoa jne..
Pitäisi laittaa kai ensiviikolla talviteloille.. sitten täytyy alkaa miettiä korjaamista..
Halvalla..
Joten..
Mistäs tuohon saisi kytkin osia.. käsitin että jotkut laittaneet Amazonin tai 164 volvon kytkinlevyjä alkuperäisen tilalle?
Onko se kestänyt kutosen takana?
Volvon 164sessahan on 3.0l kutonen eli pitäisi olla parempi vaihtoehto?
Mikäli olen oikein ymmärtänyt Amazonin levy on selvästi pienempi kuin alkuperäinen (halk. 215mm eli 8 1/2") ja 164n pitäsi olla hieman suurempi halkaisijaltaan (241mm 9 1/2")?
Ja ´68 Ramblerin oma taitaa olla 9 1/8" (jos Rambler Dan:ia on uskominen..)
Sopiiko nämä kytkin levyt silti alkuperäiseen asetelmaan ongelmitta? Ei mitään virityksiä prikoilla tms siis? Jos on niin kertokaa..
Entä Volvojen asetelmat? Sopivatko ne Americanin alkuperäisen tilalle? Jos se onkin syypää eikä itse levy? Joku vaihtanut /kokeillut? Jos näes se sopiikin, niin samalla voisi senkin kai vaihtaa varmuuden vuoksi..
KKOSKINEN kertoili joskus että Moparin Slant Six koneissa käytetyn kytkimen asetelman pitäisi toimia.. pitääkö paikkansa? Se on varmasti helpommin ja halvemmalla saatava osa kuin AMCn jollei volvot sovi.
Lisäksi:
Näissä autoissa on myös käytetty suurin piirtein samaa kokoa olevaa kytkin levyä ja boorimääräkin sopii..
Peugeot 505 on myös 215mm ja 10 boorinen ja 2.3TD 235mm/10 booria
Mercedes 190 2.0l 1982-> on myös 215/10
Mercedes 280s 1979-1985 pitäisi olla 228/10
Mercedes 123 sarjalaisissa on myös 215/10 kytkintä
BMW 500 ja 300 sarjalaisissa useissa on 215/10, 228/10, 230/10 ja 240/10
Onko kukaan tutkinut niitä tarkemmin että sopiiko jokin tarkoitukseen?
Onko muita ohjeita ja neuvoja miten vaihto onnistuu helposti/helpommin?
Mitä pitää purkaa ja missä järjestyksessä? Mitä pitää varoa jne?
Vai täytyykö vain tehdä niinkuin tähänkin saakka.. pultti irti ja katotaan mitä irtoaa..
huom. ainakin 90% irtiotetuista pulteista, muttereista ja ruuveista on muuten laitettu takaisin jossain vaiheessa.. luulisin..
Pitäisi laittaa kai ensiviikolla talviteloille.. sitten täytyy alkaa miettiä korjaamista..
Halvalla..
Joten..
Mistäs tuohon saisi kytkin osia.. käsitin että jotkut laittaneet Amazonin tai 164 volvon kytkinlevyjä alkuperäisen tilalle?
Onko se kestänyt kutosen takana?
Volvon 164sessahan on 3.0l kutonen eli pitäisi olla parempi vaihtoehto?
Mikäli olen oikein ymmärtänyt Amazonin levy on selvästi pienempi kuin alkuperäinen (halk. 215mm eli 8 1/2") ja 164n pitäsi olla hieman suurempi halkaisijaltaan (241mm 9 1/2")?
Ja ´68 Ramblerin oma taitaa olla 9 1/8" (jos Rambler Dan:ia on uskominen..)
Sopiiko nämä kytkin levyt silti alkuperäiseen asetelmaan ongelmitta? Ei mitään virityksiä prikoilla tms siis? Jos on niin kertokaa..
Entä Volvojen asetelmat? Sopivatko ne Americanin alkuperäisen tilalle? Jos se onkin syypää eikä itse levy? Joku vaihtanut /kokeillut? Jos näes se sopiikin, niin samalla voisi senkin kai vaihtaa varmuuden vuoksi..
KKOSKINEN kertoili joskus että Moparin Slant Six koneissa käytetyn kytkimen asetelman pitäisi toimia.. pitääkö paikkansa? Se on varmasti helpommin ja halvemmalla saatava osa kuin AMCn jollei volvot sovi.
Lisäksi:
Näissä autoissa on myös käytetty suurin piirtein samaa kokoa olevaa kytkin levyä ja boorimääräkin sopii..
Peugeot 505 on myös 215mm ja 10 boorinen ja 2.3TD 235mm/10 booria
Mercedes 190 2.0l 1982-> on myös 215/10
Mercedes 280s 1979-1985 pitäisi olla 228/10
Mercedes 123 sarjalaisissa on myös 215/10 kytkintä
BMW 500 ja 300 sarjalaisissa useissa on 215/10, 228/10, 230/10 ja 240/10
Onko kukaan tutkinut niitä tarkemmin että sopiiko jokin tarkoitukseen?
Onko muita ohjeita ja neuvoja miten vaihto onnistuu helposti/helpommin?
Mitä pitää purkaa ja missä järjestyksessä? Mitä pitää varoa jne?
Vai täytyykö vain tehdä niinkuin tähänkin saakka.. pultti irti ja katotaan mitä irtoaa..
huom. ainakin 90% irtiotetuista pulteista, muttereista ja ruuveista on muuten laitettu takaisin jossain vaiheessa.. luulisin..