Pyyhkijät sähköisiksi - American 1964-1969
Lähetetty: Ke Joulu 05, 2007 8:03 pm
Tässä olisi kuvasarja muutaman vuoden takaa kun muutin Americanin pyyhkijät alipainetoimisista sähköisiksi:
Varaosa-autosta leikkasin tuon taustalla näkyvän "jigin" (tarvittaessa lainattavissa, löytyy hyllyn päältä.)
vasemmalta-> Osien luovuttaja alipainemoottori, Sierran sähkömoottori, Alipainemoottorinjalka muutettuna, vertailu alipainemoottori

Moottorinjalka pyyhkijämoottorin puolelta kuvattuna:

Sama vivuston suunnasta kuvattuna:

Hieman eri kulmasta edelleen vivuston puolelta:

Koekasaus:

Irrallaan oleva vivusto Sierrasta ja Americanin vivusto kiinni pellissä:

Moottorissa kiinni Sierran oma kääntövarsi johon hepattu kiinni pätkä AMC:n kääntövarresta jossa käytettävään vivustoon sopiva "tappi":

Edellä suoritetuilla töillä sain pyyhkijät liikkumaan tämän verran, sillä alipainetoiminen moottori heiluttaa kääntövartta edestakaisin kun tämä sähkömoottori pyörittää kääntövartta ympäri:

Epätarkka kuva kun osien viimeistely on alkanut:

Vivuston kääntövarteen kiinnittyvän tankoon tehty jatke osoittautui turhaksi muutokseksi. Katkaisijan osien selvitys seuraavassa kuvassa.

Vasemmalta: Ramblerin oma nuppi, jonka kolon täytin epoksilla ja tein siihen katkaisijaan sopivan kierteen, katkaisijan kiristysmutteri, Americanin Wipers-prikka ja BMW:n kaksinopeuksinen vetokatkaisija.

Tässä näkyy tuo jalan muutos mielestäni hyvin.

Näitä vivuston kääntövarsia lyhentelin pikkuhiljaa jotta löysin oikean pituuden niin että liikerata kasvoi tarpeeksi. Kuvassa näkyvä pykälä johtuu juuri tuosta muutoksesta.

Tämä oli siis täysin tarpeeton toimenpide:

Tässä toinen lyhennetty vivuston kääntövarsi:

Tästä kyseisestä muutoksesta on myös juttu Kerholehdessämme numerossa 6 Syksy 2006 sivut 23-24
RS
Varaosa-autosta leikkasin tuon taustalla näkyvän "jigin" (tarvittaessa lainattavissa, löytyy hyllyn päältä.)
vasemmalta-> Osien luovuttaja alipainemoottori, Sierran sähkömoottori, Alipainemoottorinjalka muutettuna, vertailu alipainemoottori

Moottorinjalka pyyhkijämoottorin puolelta kuvattuna:

Sama vivuston suunnasta kuvattuna:

Hieman eri kulmasta edelleen vivuston puolelta:

Koekasaus:

Irrallaan oleva vivusto Sierrasta ja Americanin vivusto kiinni pellissä:

Moottorissa kiinni Sierran oma kääntövarsi johon hepattu kiinni pätkä AMC:n kääntövarresta jossa käytettävään vivustoon sopiva "tappi":

Edellä suoritetuilla töillä sain pyyhkijät liikkumaan tämän verran, sillä alipainetoiminen moottori heiluttaa kääntövartta edestakaisin kun tämä sähkömoottori pyörittää kääntövartta ympäri:

Epätarkka kuva kun osien viimeistely on alkanut:

Vivuston kääntövarteen kiinnittyvän tankoon tehty jatke osoittautui turhaksi muutokseksi. Katkaisijan osien selvitys seuraavassa kuvassa.

Vasemmalta: Ramblerin oma nuppi, jonka kolon täytin epoksilla ja tein siihen katkaisijaan sopivan kierteen, katkaisijan kiristysmutteri, Americanin Wipers-prikka ja BMW:n kaksinopeuksinen vetokatkaisija.

Tässä näkyy tuo jalan muutos mielestäni hyvin.

Näitä vivuston kääntövarsia lyhentelin pikkuhiljaa jotta löysin oikean pituuden niin että liikerata kasvoi tarpeeksi. Kuvassa näkyvä pykälä johtuu juuri tuosta muutoksesta.

Tämä oli siis täysin tarpeeton toimenpide:

Tässä toinen lyhennetty vivuston kääntövarsi:

Tästä kyseisestä muutoksesta on myös juttu Kerholehdessämme numerossa 6 Syksy 2006 sivut 23-24
RS