Sivu 1/1
Laatikon tunnistus.
Lähetetty: To Huhti 10, 2008 5:41 pm
Kirjoittaja Late_80
Nyt kun joku viisaampi osaa kertoa niin hyvä olis.. Eli vm-70 javelinin automaatti. Mistä tunnistaa mikä laatikko kun ainoat merkinnät mitä löysin on seuraavat: Laatikon päällä valussa kohokirjaimin 105-1 ja laatikon vasemmalla puolella 3743105 (Nämä merkinnät on siis valettuja). Oikealla puolella stanssattu merkintä W51715 Kiitoksia jo etukäteen tietäjille ja kertokaa jos on joku paikka mistä vois vielä löytää merkkejä.
Laatikon tunnistus.
Lähetetty: To Huhti 10, 2008 6:06 pm
Kirjoittaja ScaliS
kun tietää laatikon ö_pohjan muodon niin se kertoo mikä laatikko..

Laatikon tunnistus.
Lähetetty: To Huhti 10, 2008 6:22 pm
Kirjoittaja juhap
Ja erottaahan nuo suurin piirtein kuoren muodon perusteella:
Tässä on TF 727 ja AMC 360
Ja voihan siinä olla TH400 (jeepistä, johon on laitettu tavallinen kardaaninlähtö) ja AMC 360
Tämmöiset löytyy kotoa... jos jollakin on parempia tunnistekuvia, niin...
EDIT: otin pois tuon BW:n kuvan jottei sotke asioita ::)
Laatikon tunnistus.
Lähetetty: Pe Huhti 11, 2008 5:37 am
Kirjoittaja A-V
Nyt kun joku viisaampi osaa kertoa niin hyvä olis.. Eli vm-70 javelinin automaatti. Mistä tunnistaa mikä laatikko kun ainoat merkinnät mitä löysin on seuraavat: Laatikon päällä valussa kohokirjaimin 105-1 ja laatikon vasemmalla puolella 3743105 (Nämä merkinnät on siis valettuja). Oikealla puolella stanssattu merkintä W51715 Kiitoksia jo etukäteen tietäjille ja kertokaa jos on joku paikka mistä vois vielä löytää merkkejä.
Borg-Warneria ei voi kuvan perustella tunnistaa, ainakin mulla olleet olivat kaikki 3 erinäköisiä päältä (eri malleja) ja lisäksi ei yksikään vastannut tuota Juhap:n kuvaa. TF727:n tai TF904/998:n kaiketi voi tuon öljypohjan ja kuvan perusteella erottaa Borg-Warnerista.
Noh jos lähdetään helpoista:
TF904/727 kickdown+öljypaineensäätö vivustolla kaasarista lootaan. M-11/12 Borg-Warnerit kickdown sähköllä kaasupolkimesta lootaan ja öljypaineensäätö alipaineella imusarjasta. TH400 ei hajuakaan, kun ei ole sellasta omalla tontilla ollut. Lisäksi kait voisi mainita että jos öljytikun putki menee kiinni suoraan öljypohjaan sen sivulta niin kyse on borg-warnerista, jos päältä niin kyse voi olla TF904/727:sta tai uudemmasta warnerista.
Et kertonut missä koneessa ko. automaatti on kiinni joten sen pohjalta en voi kommentoida sitä mitä autosta löytyisi alkuperäisenä. Arvaan, että kyseessä olisi veekasi.
Jos vaihteisto on alkuperäinen niin se on rautarunkoinen Borg-Warner M-11A (290/343) M-11B (343/360) tai M-12(360/390) tuo vaihtoehtoisuus parille koneelle riippuu mm. perävälityksestä.
Lootan päällä on kohokirjaimin 'yleensä' 11-1 jos kyse on M-11A:sta ja 11-2 jos kyse on M-11B:stä taikka 12-1 tai 12-2 jos kyse on M-12:sta. Toki alle sopisi myös vanhempi warnereita, eli jos numerot ovat jotain muuta niin hihkase niin katsellaan lisää. Kuitenkaan näitä noin 2.5-3cm korkeita kohonumeroita ei ole jokaisessa lootassa jostain syystä ollut eli sitten voi yrittää tunnistella kuskin puolella olevasta peltilätkästä jonka muoto jo kertoo onko kyse M-12 lootasta (neliskanttinen lätkä) tai M-11 lootasta (ovaalinmuotoinen lätkä).
Näitten Warnerien kesken ei suuria eroja ole, molemmat kestävät kasin perässä hyvin, vastaavat pitkälti Jaguarilla '65-'71 käytössä ollutta warneria, kuten myös IH:lla ollutta warneria, mutta myös fordilla käytössä ollutta FMX/Ford-o-matic sarjaa. Mikään performance laatikko se ei ole, mutta kestävä on.
Jos loota on vaihtunut niin se voi olla TF727/TF904 tai TH400 kuten tuossa jo mainittiinkin. Suurella todennäköisyydellä TH400 se ei ole jos nopeusmittarisi toimii.
Laatikon tunnistus.
Lähetetty: Pe Huhti 11, 2008 5:44 am
Kirjoittaja hentpe
TH400:ssa kikkeliskokkelis sähköllä ja paineensäätö alipaineella.
Laatikon tunnistus.
Lähetetty: Pe Huhti 11, 2008 6:41 pm
Kirjoittaja maasturi
Mites tuossa 400 laatikossa tuo ulostulo akseli laakeroitu, onko siinä laakeria, roikkuuko se kun otetaan Quotra-track irti siitä. Pitääkö siihen tehdä päätylaippa laakereineen jos sitä jatkaa suoraan jollain itsetehdyllä kardaanilla eteen päin toisenlaiseen jakolaatikkoon. Vai pitääkö siihen olla se normaali vetoisen laatikon pyrstö. : -/Kun siinä 4-vaihteisessa trukcmallisessa T18 on laakeroitu ja akselin päähän käy traktorin nivelakselin ristikon pää kun pistää sen vaan paikoilleen. Laatikko vaatii voiteluöljyn takia teräslevystä tehdyn päädyn stefatiivisteelle. Ajeteltiin jotain samaa tuon 400 laatikon kanssa tallilla. Taas kun ajattelee tuota amc ajatus maailmaa, miten ne nyt noin harrustusystävällisesti ajatelleet jo ennen aikoja, että joku voi rakennella muutakin näistä tekniikasta. ;) Ja miten sattumoisin tuo nivelakselin pää käy siihen ja siitä voi jatkaa yleisristikon avulla kardaanilla eteenpäin tai välilaipalla. Se kestää mitä tahansa tuo vahingossa löydetty ratkaisu. Ottappa nyt joku tämän päivän citumaasturi ja ala siitä rakentelemaan off-road autoa? ;D
Laatikon tunnistus.
Lähetetty: Pe Huhti 11, 2008 6:51 pm
Kirjoittaja juhap
Tohon Jeepin nelisataseen pitää hommata joko th 400 tai th 375 lootan häntä ja ulostuloakseli. Alkuperäinen karkealla poorilla varustettu jakikseen menevä akseli on hyödytön. Th 400 takakuoria ja ulostuloakseleita on kolmea eri pituutta. Kaikkiin passaa nelisatasen joukki /kardaani. Jos laittaa th 375 lootan osat, niin voipi käyttää th 350:n joukkia ja kardaania. (mulla on molemmat rakennelmat). Kuvassa on 375:n häntä. Ja jos sitten haluaa nopeusmittarin toimimaan, täytyy hommata nekin osat. Jeepissähän ne jäävät jakikseen. Jos hommaa ne erikseen, täytyy akselin ja muovirattaan värikoodit olla samat. Ai niin, tuon akselin vaihdon takia täytyy koko laatikko purkaa...
Tuossa tuli mieleen, että jos ei laittaisikaan nelisataseen häntää, vaan koettaisi sovittaa ylivaíhteen siihen... Volvoista niitä löytyy helposti. Sovitepaloillahan kaikki on mahdollista... Voisi laittaa perään tiuhan välityksen ja ajella kiivaita lähtöjä ja kuitenkin pystyisi pitämään kierrokset alhaalla maantiellä...
Laatikon tunnistus.
Lähetetty: La Huhti 12, 2008 1:38 pm
Kirjoittaja Late_80
Kiitoksia avusta. Nyt kun kävin tallilla niin kattelin tuota öljypohjaa ja sen perusteella se ois toi torqueflite 727. Mitäs tolle kannattaa tehä n.10 vuoden seisomisen jälkee? viime kesänä kun autoa siirtelin niin vaihteistossa ei välttämättä tapahtunu yhtään mitään vaikka vaihteen laitto päälle (sama ongelma eteen/taaksepäin). Öljyä oli kun tarkistin, jokin siis jumitti? kellään tietoa mikä vai kannattaako suoraan viedä jonnekkin korjaamolle?