kaasari

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
guru
Viestit: 968
Liittynyt: Pe Huhti 11, 2003 11:59 am

kaasari

Viesti Kirjoittaja guru »

eli eli 232 tarvii kaasarin 2 vai 4 reikää

kas siinä kysymys



ja mikäköhän 4 reikänen ois hyvä,,, 1070cfm?

vai isompi



miten eroaa 70 ja 80 luvun cartterit
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

kaasari

Viesti Kirjoittaja raipe »

meinaat antaa padalle kakkua kunnolla? ehtiikö polttaan? tuntuu toi 4 kurkkusen cfm aika isolta kutoseen ???
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

kaasari

Viesti Kirjoittaja hentpe »

232:nen toimii jo 1-reikäsellä ok, jos ei oo mihinkään kiire. Kaks kurkkusella paremmin. 4-reikästä jos ajattelit, niin sit täytyy tehdä jo jotain muutoksia nokkaan ja muuhunkin hengitykseen, et siitä on jotain hyötyä muillekin kuin paikallisen SEO:n omistajalle.



Toi 1070 fm on jo kisa kasin kaasari. Toimii se varmaan kutosessakin mut taitaa vaatia jo ahtimen, et saadaan tarpeeks ilmaa koneeseen. 450-500cfm varmaan lähempänä totuutta.
ruuska
Viestit: 81
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 2:33 pm

kaasari

Viesti Kirjoittaja ruuska »

Aika rajun kokoista kaasutinta kutoseen oot kyllä suunnitellu..... :o
guru
Viestit: 968
Liittynyt: Pe Huhti 11, 2003 11:59 am

kaasari

Viesti Kirjoittaja guru »

huumoria...



jamant tuolla toisaalla sano et 400? ois liian iso



no nokka ois tarkotus vähän lisätä...
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

kaasari

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Joo, isolta vaikuttaa......



Alunperin 70 luvulla oli käytössä Carterin 1bbl YF, -77 tuli Carterin 2bbl BBD, joka olikin käytössä kunnes tuli 4.0 ruiskukone (ainoo ero tuli -84 kun ainakin USA:ssa tuli sähköinen seoksensäätö, joitain Saksan/Ruotsin tuonti-YJ:itä olen nähnyt tuolla systeemillä)!!



Kaverilla on Offenhauserin 4-kurkkuinen imusarja ja siihen kokeiltiin Holleyn 390 (olikohan ton kokoinen) ja se oli aivan liian iso, nyt on kiinni välilaipalla (poistettu sillä toisiokurkut käytöstä) joku Carterin pikkumalli (tiedä tarkkaan mikä laite kun ilmeisesti noi eri valmistajien tiedot ei sovellu vertailuun, kun kaveri väittää että toi Carteri olis 500:nen ??? ), isompaa 600:sta on laitettu suoraan 360:n V8:n!! Kaverin YJ tuntuu nyt toimivan, mutta suunnitelmissa on laittaa siihenkin 4.0 kuuspisteruisku!!!
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

kaasari

Viesti Kirjoittaja KK »

Muistan varmaan kirjaimet päin peetä, mutta olen useissa jenkkien keskusteluissa nähnyt suositeltavan Weber 32/36 DGER tai jotain, pitää kaivella arkistoista. Pitäis sopia suoraan,kuluttaa vähän ja antaa potkua lisää. Siis kyseessä kax kurkkuinen eri kokoisilla ensiö- ja toisiokurkuilla ja muistaakseni mekaanisesti, ei alipaineella toimiva. Ja löytyi, kun silloin katsoin, ainakin Moposportin luettelosta. Mutta tarkistan maanantaina ton mallin.
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

kaasari

Viesti Kirjoittaja A-V »

hehee, tuolla pohjosiis oli se kohtuu ripeä kuutos-hornetti. siinä oli 600cfm cartteri, jonka kanssa kakkua ns. riitti. kait se 390cfm on noista järkevin vaihtoehto... ;D
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

kaasari

Viesti Kirjoittaja RamiS »

3x40mm vaaka-Dellortot vakio 258cid kyljessä kyllä kulkee...



RS
guru
Viestit: 968
Liittynyt: Pe Huhti 11, 2003 11:59 am

kaasari

Viesti Kirjoittaja guru »

mites yf eroaa wcd sta



onko yf aina kakskurkkunen
Vastaa Viestiin