Sivu 1/2

kaasari

Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 6:36 pm
Kirjoittaja guru
eli eli 232 tarvii kaasarin 2 vai 4 reikää

kas siinä kysymys



ja mikäköhän 4 reikänen ois hyvä,,, 1070cfm?

vai isompi



miten eroaa 70 ja 80 luvun cartterit

kaasari

Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 7:39 pm
Kirjoittaja raipe
meinaat antaa padalle kakkua kunnolla? ehtiikö polttaan? tuntuu toi 4 kurkkusen cfm aika isolta kutoseen ???

kaasari

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 10:00 am
Kirjoittaja hentpe
232:nen toimii jo 1-reikäsellä ok, jos ei oo mihinkään kiire. Kaks kurkkusella paremmin. 4-reikästä jos ajattelit, niin sit täytyy tehdä jo jotain muutoksia nokkaan ja muuhunkin hengitykseen, et siitä on jotain hyötyä muillekin kuin paikallisen SEO:n omistajalle.



Toi 1070 fm on jo kisa kasin kaasari. Toimii se varmaan kutosessakin mut taitaa vaatia jo ahtimen, et saadaan tarpeeks ilmaa koneeseen. 450-500cfm varmaan lähempänä totuutta.

kaasari

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 10:14 am
Kirjoittaja ruuska
Aika rajun kokoista kaasutinta kutoseen oot kyllä suunnitellu..... :o

kaasari

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 11:03 am
Kirjoittaja guru
huumoria...



jamant tuolla toisaalla sano et 400? ois liian iso



no nokka ois tarkotus vähän lisätä...

kaasari

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 12:16 pm
Kirjoittaja JAMANT
Joo, isolta vaikuttaa......



Alunperin 70 luvulla oli käytössä Carterin 1bbl YF, -77 tuli Carterin 2bbl BBD, joka olikin käytössä kunnes tuli 4.0 ruiskukone (ainoo ero tuli -84 kun ainakin USA:ssa tuli sähköinen seoksensäätö, joitain Saksan/Ruotsin tuonti-YJ:itä olen nähnyt tuolla systeemillä)!!



Kaverilla on Offenhauserin 4-kurkkuinen imusarja ja siihen kokeiltiin Holleyn 390 (olikohan ton kokoinen) ja se oli aivan liian iso, nyt on kiinni välilaipalla (poistettu sillä toisiokurkut käytöstä) joku Carterin pikkumalli (tiedä tarkkaan mikä laite kun ilmeisesti noi eri valmistajien tiedot ei sovellu vertailuun, kun kaveri väittää että toi Carteri olis 500:nen ??? ), isompaa 600:sta on laitettu suoraan 360:n V8:n!! Kaverin YJ tuntuu nyt toimivan, mutta suunnitelmissa on laittaa siihenkin 4.0 kuuspisteruisku!!!

kaasari

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 4:51 pm
Kirjoittaja KK
Muistan varmaan kirjaimet päin peetä, mutta olen useissa jenkkien keskusteluissa nähnyt suositeltavan Weber 32/36 DGER tai jotain, pitää kaivella arkistoista. Pitäis sopia suoraan,kuluttaa vähän ja antaa potkua lisää. Siis kyseessä kax kurkkuinen eri kokoisilla ensiö- ja toisiokurkuilla ja muistaakseni mekaanisesti, ei alipaineella toimiva. Ja löytyi, kun silloin katsoin, ainakin Moposportin luettelosta. Mutta tarkistan maanantaina ton mallin.

kaasari

Lähetetty: Ma Maalis 13, 2006 7:02 am
Kirjoittaja A-V
hehee, tuolla pohjosiis oli se kohtuu ripeä kuutos-hornetti. siinä oli 600cfm cartteri, jonka kanssa kakkua ns. riitti. kait se 390cfm on noista järkevin vaihtoehto... ;D

kaasari

Lähetetty: To Maalis 16, 2006 3:23 pm
Kirjoittaja RamiS
3x40mm vaaka-Dellortot vakio 258cid kyljessä kyllä kulkee...



RS

kaasari

Lähetetty: Pe Maalis 24, 2006 5:12 pm
Kirjoittaja guru
mites yf eroaa wcd sta



onko yf aina kakskurkkunen