Sivu 1/9

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ti Heinä 22, 2008 7:22 am
Kirjoittaja Cassu
Sain jeepin valmiiksi ja jopa katsastuksesta läpi. Nytten kun alettiin ruisailemaan niin ilmeni tällainen kiva ongelma, mitä ennen ei ollut että kone käy ihan pirun kuumana ja keittä... Eli kone on seissyt kolme vuotta ja sille ei ole tehty mitään seisonnana aikana. Ennen seisontaa toimi normaalisti kävi silloinkin lämpimänä mutta ei keittänyt... Ainoa mikä koneessa on "uusittu" on venakopat ja jakaja. Vanhoissa venakopissa oli tehty nelja kpl huohottimia, voiko niillä olla mitään tekemistä asian kanssa...? Öljyn joukossa ei ole vettä joten kansipahvi tuksin on mennyt...?

Kun auto keittää käy se pirun nopeasti. Esim. ajettiin motarilla noin 100 km/h jolloin kierrokset noin 2700 10 minuuttia. Motarilta pois ja joutu 30 sekunttia seisomaan valoissa jonka jälkeen lämpömitari pohjaan ja koneen vesitilasta vedet järkyttävällä paineella pihalle. APUA TARVITAAN!!! (kone on 360)

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ti Heinä 22, 2008 8:27 am
Kirjoittaja jjilmarinen
Tuleekos syyläriin kuplia moottorin käydessä. Jos kansipahvi on palanut sylinterin ja vesitilan välistä. Sillon ei mee vedet ja öljyt sekasin mut "pakokaasut" ja vedet menee....



Syyläri/vesitila moottorissa voi myös olla kalkkeutunut "umpeen".

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ti Heinä 22, 2008 8:28 am
Kirjoittaja guru
no koska se valoissa keittää niin toimiiko flekti

jos toimii niin termari tulis mulla mieleen ekana



Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ti Heinä 22, 2008 8:30 am
Kirjoittaja guru
ja vielä keittäkö jos lämppäri on täysillä?



varmamerkki kannen tiivisteen kyrvähtämisestä on jos ongelmat

lakkaa kun ajaa syylärin korkki 1/4 kierrosta auki

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ti Heinä 22, 2008 8:51 am
Kirjoittaja hentpe
Jos kone on seissyt kuivana kolme vuotta, niin mitä suurimalla todennäköisyydellä termari on jumissa. Heitä se termari mäkeen ja kato mitä tapahtuu.



Jos kone on ennenkin käynyt lämpimänä niin perusongelma on edelleen olemassa. Teitkö mitään sille jäähdyttimelle?? Kattilakiveä kennossa niin valmis on. Toisaalta mun vanhan Hornetin lämpöongelmat vissiin hävis lopullisesti vasta kun Jaska päivitti sen polttoainepuolen. Lakkas käymästä laihalla.

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ti Heinä 22, 2008 3:07 pm
Kirjoittaja Cassu
Kun kone käy ei näy kuplia kyylärissä, kyylärissä on sellanen virtaus kun kone käy että en tiedä erottaisiko sieltä edes kuplia. Lämppäriä autossa ei ole ja flekti käy kokoajan. Tosta termari hommasta sen verran että uusien mittarien mukana tuli mittarin lämpötila anturi mutta se on sellanen kynän pään kokoinen tikku joka mun mielestä vaan mittaa lämmön... ? onko mahdollista ettei koneessa ole termaria...?

Kyylärille en ole tehnyt mitään ja kaasari ja jakaja ovat uusia joten ei pitäisi käydä laihala...? keittää vaikka korkki on vähän auki...

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ti Heinä 22, 2008 3:22 pm
Kirjoittaja audiq
...Lämppäriä autossa ei ole ja flekti käy kokoajan.



Jaa, virityksiä. Pyöriikö se flekti oikeaan suuntaan. Ettei jauha ilmavirtaa vastaan? Termari kannattaa katsoa, että löytyy. Syylarin pitäisi olla kuuma suht tasaisesti, ettei mitään kylmiä kohtia ole.

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ti Heinä 22, 2008 4:33 pm
Kirjoittaja Cassu
Flekti on sähköineen ja kiinni kylärissä ja pyörii oikeinpäin...

Lämppäriä autossa ei ole koskaan ollutkaan koska ei ole ollut kattoa, siinä ei ole mitään sisätilan tuuletintakaan

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ti Heinä 22, 2008 4:39 pm
Kirjoittaja Cassu
Nytten lähden mökille murjotamaan... joten palataan aiheeseen kun suurin vitututs on laskenut... Vinkkejä otetaan kuitenkan vastaan, se termari homma tässä vähän ihmetyttää, missä kohtaa sen 360 pitäisi olla ? Saan töistä lainata lämpökameraa sillä pitäisi saada kyylärin lämpöjakauma tarkastetua

Lämpö ongelma... prkl

Lähetetty: Ti Heinä 22, 2008 4:48 pm
Kirjoittaja JAMANT
Termari on ylävesiletkun koneenpuoleisessa päässä, eli termarikoppaan kiinnittyy letku (ja by-pass-letku myös vesipumpulta)!!! Siellä kopan alla se sijaitsee!!